Elektrická Dacia Spring má první ceny. Ve Franci je levná. Jak dopadne v ČR?

Rumunská značka přináší další podrobnosti o svém prvním elektromobilu a hlavně zveřejňuje, na jaké cenové hladině se bude model v Evropě pohybovat.

Po příchodu nové generace Sandera a Loganu se již Dacia připravuje uvést na trh i další novinku, svůj vůbec první elektromobil. Model Spring se nám poprvé ukázal loni na podzim s titulky o nejdostupnějším elektromobilu pro Evropu. Teď značka odhaluje první francouzské ceny, které naznačují, za kolik bychom mohli mít Spring v Česku.

Renault a Dacia mají co dělat. Všechny tyto modely letos zamíří na české silnice

Renault a Dacia mají co dělat. Všechny tyto modely letos zamíří na české silnice

Nejprve ale Dacia upřesňuje, že svůj model s elektromotorem o výkonu 33 kW (45 koní), baterií o kapacitě 26,8 kWh a dojezdem okolo 230 km (WLTP), respektive 305 km (WLTP City), bude nabízet hned ve třech variantách dle cílové skupiny zákazníků.

Klasickou verzi pro širokou veřejnost, kterou bude možné objednávat už během března a k prvním zákazníkům dorazí na podzim, tak doplní i varianta Business s cenovým zvýhodněním pro firmy a flotily pro sdílení automobilů. A nakonec v roce 2022 přijede i homologovaná užitková verze N1 bez zadních sedadel a s objemem nákladového prostoru 1100 litrů, ideální pro živnostníky. 

TEST Dacia Sandero Stepway TCe 90: Nejočekávanější jízda roku!

TEST Dacia Sandero Stepway TCe 90: Nejočekávanější jízda roku!

Ačkoliv se Dacia v případě Springu snaží o jednotnou cenu na celém evropském trhu, konečná kupní cena se bude samozřejmě lišit dle výše dotací (ekologického bonusu) na koupi elektromobilu v jednotlivých zemích – a v Česku vám na koupi elektrického auta zatím stát nepřispěje. I přesto by však mohla Dacia dosáhnout svého cíle nejlevnějšího elektromobilu na trhu.

Ve Francii totiž míří Spring do prodeje od 16.990 eur (asi 445.000 Kč) před odečtem ekologického bonusu. Zhruba na této hladině by se tedy mohl elektromobil pohybovat i u nás. S odečtením ekologického bonusu však zájemce ve Francii potěší cenovka od 12.403 eur (asi 325.000 Kč).

Renault Arkana pro Evropu v obří galerii. Stylovka odhaluje i ceny, nízké nejsou

Renault Arkana pro Evropu v obří galerii. Stylovka odhaluje i ceny, nízké nejsou

Pro srovnání, když Škoda v roce 2019 uvedla na český trh elektrické Citigoe iV, zaujala atraktivní cenovkou 429.900 Kč, po prvotní vlně zájmu však cena postupně rostla až na rovných půl milionu korun.

Nakonec Dacia ve Francii potvrzuje i možnost dlouhodobého pronájmu varianty pro širokou veřejnost, a to při měsíční splátce ve výši 89 eur (asi 2300 Kč) na celkem 49 měsíců a 40 000 km. V ceně už je také započten ekologický bonus. S uvedením verzí pro flotily sdílených vozů a živnostníky však očekává automobilka zájem o Spring především v těchto oblastech. 

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

včera | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 13 příspěvků