Dacia Spring v sériovém provedení dorazí ve třech verzích: jako městský vůz pro soukromníky, v užitkovém provedení Cargo a ve verzi určené pro sdílenou městskou mobilitu. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Dacia Spring v sériovém provedení dorazí ve třech verzích: jako městský vůz pro soukromníky, v užitkovém provedení Cargo a ve verzi určené pro sdílenou městskou mobilitu. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Objednávky budou přijímány už od začátku příštího roku, přičemž nabídka má být velice jednoduchá: tři verze a dvě výbavy. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Objednávky budou přijímány už od začátku příštího roku, přičemž nabídka má být velice jednoduchá: tři verze a dvě výbavy. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Vůz na délku měří 3734 mm, je 1770 mm široký, na výšku má 1516 mm a rozvor náprav činí 2423 mm. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Vůz na délku měří 3734 mm, je 1770 mm široký, na výšku má 1516 mm a rozvor náprav činí 2423 mm. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Karoserie je obehnaná ochrannými plasty ve stylu SUV, zajímavá je i světlá výška 150 mm u nenaloženého vozu. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Karoserie je obehnaná ochrannými plasty ve stylu SUV, zajímavá je i světlá výška 150 mm u nenaloženého vozu. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Chybět nebudou parkovací senzory, parkovací asistent (volitelně) či kamera. Vše pro rychlé proplétání městskou džunglí. S průměrem otáčení 9,6 metru se navíc spring otočí takříkajíc na pětníku. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Chybět nebudou parkovací senzory, parkovací asistent (volitelně) či kamera. Vše pro rychlé proplétání městskou džunglí. S průměrem otáčení 9,6 metru se navíc spring otočí takříkajíc na pětníku. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Zvenku je spring malinký, uvnitř by ale měl nabídnout rekordní prostor. Je určen pro čtyři cestující a jeho zavazadelník má objem 280 litrů bez ohledu na to, zda máte rezervní kolo, nebo ne. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Zvenku je spring malinký, uvnitř by ale měl nabídnout rekordní prostor. Je určen pro čtyři cestující a jeho zavazadelník má objem 280 litrů bez ohledu na to, zda máte rezervní kolo, nebo ne. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Vůz podporuje nabíjení z běžné domácí zásuvky, wallboxu, a dokonce i DC nabíjení s výkonem až 30 kW. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Vůz podporuje nabíjení z běžné domácí zásuvky, wallboxu, a dokonce i DC nabíjení s výkonem až 30 kW. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Při 230 V nabijete baterii na 100 % asi za 14 hodin, s 3,7kW wallboxem jste na stovce za 8,5 hodiny a při 7,4 kW zvládnete totéž za 5 hodin. DC nabíjení na 80% kapacitu zabere asi hodinu. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Při 230 V nabijete baterii na 100 % asi za 14 hodin, s 3,7kW wallboxem jste na stovce za 8,5 hodiny a při 7,4 kW zvládnete totéž za 5 hodin. DC nabíjení na 80% kapacitu zabere asi hodinu. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Pohon má na starosti elektromotor o výkonu 33 kW, který čerpá energii z 26,8kWh Li-ion akumulátoru. Maximální rychlosti je 125 km/h a jednostupňová převodovka se ovládá kolečkem s polohami D, N a R. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Pohon má na starosti elektromotor o výkonu 33 kW, který čerpá energii z 26,8kWh Li-ion akumulátoru. Maximální rychlosti je 125 km/h a jednostupňová převodovka se ovládá kolečkem s polohami D, N a R. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Výrobce nabídne i aplikaci My Dacia, díky níž budete moci v reálním čase sledovat stav baterie a zbývající dojezd, na dálku můžete ovládat klimatizaci, zapnout či vypnout nabíjení, je-li vůz připojen k nabíječce, a je možné jej i lokalizovat. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Výrobce nabídne i aplikaci My Dacia, díky níž budete moci v reálním čase sledovat stav baterie a zbývající dojezd, na dálku můžete ovládat klimatizaci, zapnout či vypnout nabíjení, je-li vůz připojen k nabíječce, a je možné jej i lokalizovat. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Bavíme se o nejdostupnějším elektromobilu v Evropě. Cena by se měla pohybovat okolo 10.000 eur (konkrétní částku výrobce zatím neuvedl), výbava však není ošizená. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Bavíme se o nejdostupnějším elektromobilu v Evropě. Cena by se měla pohybovat okolo 10.000 eur (konkrétní částku výrobce zatím neuvedl), výbava však není ošizená. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

V základu dostanete šest airbagů, systém nouzového brzdění, elektrický posilovač řízení, elektricky stahovaná boční okna či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

V základu dostanete šest airbagů, systém nouzového brzdění, elektrický posilovač řízení, elektricky stahovaná boční okna či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Vůz podporuje Apple CarPlay a Android Auto, může mít hlasové ovládání, 7palcový dotykový displej s navigací, digitální příjem rádia a bluetooth. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Vůz podporuje Apple CarPlay a Android Auto, může mít hlasové ovládání, 7palcový dotykový displej s navigací, digitální příjem rádia a bluetooth. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Přesvědčivá je i 3letá záruka s omezením na 100.000 km, záruka na baterii je 8 let či 120.000 km. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Přesvědčivá je i 3letá záruka s omezením na 100.000 km, záruka na baterii je 8 let či 120.000 km. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Dacia Spring bude extrémně levný elektromobil, nabídne však vlastně vše, co můžete ve městě potřebovat. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

Dacia Spring bude extrémně levný elektromobil, nabídne však vlastně vše, co můžete ve městě potřebovat. | Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 Foto: Dacia

| Dacia Spring 2020 | Foto: Dacia

Objednávky budou přijímány už od začátku příštího roku, přičemž nabídka má být velice jednoduchá: tři verze a dvě výbavy. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia
Vůz na délku měří 3734 mm, je 1770 mm široký, na výšku má 1516 mm a rozvor náprav činí 2423 mm. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia
Karoserie je obehnaná ochrannými plasty ve stylu SUV, zajímavá je i světlá výška 150 mm u nenaloženého vozu. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia
Chybět nebudou parkovací senzory, parkovací asistent (volitelně) či kamera. Vše pro rychlé proplétání městskou džunglí. S průměrem otáčení 9,6 metru se navíc spring otočí takříkajíc na pětníku. | Dacia Spring 2020 Foto: Dacia
49
Fotogalerie

Elektrická Dacia Spring je oficiálně tady! Do Evropy přijíždí z Číny, má stát pakatel

Ceny elektromobilů na českém trhu se stále pohybují poměrně vysoko. Dacia to už příští rok změní příchodem elektromobilu Spring. Bude dostupný všem.

Příchod elektromobilu značky Dacia byl nevyhnutelný a mimo to už dlouho očekávaný. Koncept Spring se měl původně ukázat během letošního autosalonu v Ženevě a soudě podle tvarů měl být velice blízký sériovému provedení. Nebylo ani moc co řešit. Spring vychází z Renaultu City K-ZE prodávaného od loňska v Číně, připravit jeho evropskou verzi tedy nemuselo být tak těžké. Výsledkem je auto, které chce způsobit stejnou revoluci, jako model Logan v roce 2004 – chce být dostupný naprosto všem.

Dacia Spring v sériovém provedení se oficiálně představila teprve před pár desítkami minut během události Renault eWays, věnované elektrické mobilitě. Dorazí ve třech verzích: jako městský vůz pro soukromníky, v užitkovém provedení Cargo a ve verzi určené pro sdílenou městskou mobilitu. Objednávky budou přijímány už od začátku příštího roku, přičemž nabídka má být velice jednoduchá: tři verze a dvě výbavy.

Vůz na délku měří 3734 mm, je 1770 mm široký, na výšku má 1516 mm a rozvor náprav činí 2423 mm. Karoserie je obehnaná ochrannými plasty ve stylu SUV, zajímavá je i světlá výška 150 mm u nenaloženého vozu. Chybět nebudou parkovací senzory, parkovací asistent (volitelně) či kamera. Vše pro rychlé proplétání městskou džunglí. S průměrem otáčení 9,6 metru se navíc spring otočí takříkajíc na pětníku.

Zvenku je spring malinký, uvnitř by ale měl nabídnout rekordní prostor. Je určen pro čtyři cestující a jeho zavazadelník má objem 280 litrů bez ohledu na to, zda máte rezervní kolo, nebo ne. Po sklopení zadních opěradel vznikne prostor o objemu zhruba 600 litrů, užitková verze nabídne dokonce až 800 litrů a nosnost 325 kg.

Bavíme se o nejdostupnějším elektromobilu v Evropě. Cena by se měla pohybovat okolo 10.000 eur (konkrétní částku výrobce zatím neuvedl), výbava však není ošizená. V základu dostanete šest airbagů, systém nouzového brzdění, elektrický posilovač řízení, elektricky stahovaná boční okna či centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Vůz podporuje Apple CarPlay a Android Auto, může mít hlasové ovládání, 7palcový dotykový displej s navigací, digitální příjem rádia a bluetooth. Přesvědčivá je i 3letá záruka s omezením na 100.000 km, záruka na baterii je 8 let či 120.000 km.

Pohon má na starosti elektromotor o výkonu 33 kW, který čerpá energii z 26,8kWh Li-ion akumulátoru. Maximální rychlosti je 125 km/h a jednostupňová převodovka se ovládá kolečkem s polohami D, N a R. Vůz podporuje nabíjení z běžné domácí zásuvky, wallboxu, a dokonce i DC nabíjení s výkonem až 30 kW. Při 230 V nabijete baterii na 100 % asi za 14 hodin, s 3,7kW wallboxem jste na stovce za 8,5 hodiny a při 7,4 kW zvládnete totéž za 5 hodin. DC nabíjení na 80% kapacitu zabere asi hodinu. Dojezd na jedno nabití činí až 225 km (WLTP), v cyklu WLTP City je to až 295 km.

Výrobce nabídne i aplikaci My Dacia, díky níž budete moci v reálním čase sledovat stav baterie a zbývající dojezd, na dálku můžete ovládat klimatizaci, zapnout či vypnout nabíjení, je-li vůz připojen k nabíječce, a je možné jej i lokalizovat. Dacia Spring bude extrémně levný elektromobil, nabídne však vlastně vše, co můžete ve městě potřebovat.

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud