Elektrická Dacia Spring je oficiálně tady! Do Evropy přijíždí z Číny, má stát pakatel

69 komentářů

Kuk Vykuk
19. října • 14:41

Má to rekuperaci? Naprosto stejnej Renault City K-ZE jí nemá! B-]

Kuk Vykuk
19. října • 14:34

Cena 17 800 € čili skoro 500 000 kč. ;-)

Kuk Vykuk
19. října • 14:32

Elektro auto velikosti golfovýho vozíku co nemá ani rekuperaci a bude stát jen půl milionu. Tak uvidíme esli se to bude prodávat jak housky na krámě. B-]

Jyrka Syrka
22. října • 21:50

Jo , tak tu info jsem také zachytil. Takže velkohubé prohlášení českého zástupce o levné elektrice z Rumunska bere za své, čili rumunský příspěvek elektromobilitě = výroba dalších ekologických odpustků.
Můj odhad je že se toho prodá u nás tak max do 50 ks ročně.

Takurcite
18. října • 17:58

Vcelku pekne, smysl mi to dava. Dokonce i tu baterii bych nejak zkosnul, proste je to sekundarni auto, ale cena by tomu mohla odpovidat. Neverim, ze to bude stat 10 tisic, ale i kdyby 15, furt docela dobre...Jen ten vykon me fakt zklamal. Vsak to auto bude mit nejspis dost pres tunu a to je uz opravdu trapeni, nehlede na to, kdyz dam dozadu treba dve deti v sedackach a neco do kufru...

Michal
16. října • 20:13

Auto si koupím, pokud bude do 300tisKc.

Jyrka Syrka
16. října • 8:40

Tak jestli bude cena ojetiny padat jak u ostatních tramvají t.j. 50% za 3 roky tak za
5k ojro to beru jako druhé přibližovadlo do baráku na krátký vzdálenosti a je mi úplně u zadku jestli je to z Rumunska, Číny nebo z Marsu.
PS A nevypadá to vůbec špatně.

děda Lebeda
17. října • 15:38

Takoví jako ty taky volí Bureše & Zemana. Stačí když jim slíbí k obědu koblihu navíc.

Kevil
18. října • 11:50

ODS už tady rozkradla půl republiky, koblihy mám rád ;-). Pro zvolení Zemana jsem si v Las Vegas půjčil Cadillac XTS a jel mu to přes Mohavskou poušť hodit na konzulát v Los Angeles B-].

Defekt
19. října • 10:03

Je zřejmé že moc informací se k vám nedostalo.Rozvrácenost republiky je v rukách dnešních mrchožroutů v parlamentu a ve vládě.

Jyrka Syrka
17. října • 16:02

Dědku, ty určitě volíš Fialu, který ti slíbí modré z nebe:-D

Jyrka Syrka
17. října • 16:04

PS
A divím se, že pokračuješ ve vlastizrádném psaní na čínské klávesnici:-))

Tommy
16. října • 1:30

Vzhledem k tomu, jak se k tomu staví evropské automobilky, jsem pro jim do rybníka vypustit čínské kapry. Viz škodovka, která E-Citigo vyprodala tak rychle, že jej raději ukončila. A z druhé strany bych sem pustil Američany s pořádnými fosily. Evropské předražené kafemlejnky ať klidně zajdou na úbytě.

Pavel
18. října • 16:23

Aha, takže když je o auto zájem fabrika rychle ukončí výrobu. Zajímavá obchodní taktika. Zatím co soudruzi ze škodovky přiznávají, že na každém citigo prodělávali cca 230 tis. a to byl motiv se na to vykašlat. Druhý, že to neprošlo losím testem a jízdní vlastnosti byly pro smích. Když totiž do takového prdítka naložíte 10 pytlů cementu pod zadní sedadla má to setsakramentský vliv na jízdní vlastnosti. A platforma s baterkami v podlaze pro citigo není.

Tommy
21. října • 19:33

Losí test je naprostá pyčovina, která nabádá řidiče k nebezpečné jízdě. Zásadně se ničemu v 80km/h nepokoušej vyhnout. Zabiješ sebe, rodinu a ještě někoho v protisměru.

Petrix
20. října • 16:13

Škoda Citigo-e iV porazila ve slalomu Teslu Model 3 Performance i Subaru BRZhttps://fdrive.cz/clanky/skoda-citigo-e-iv-... ...

Petrix
20. října • 16:13

Škoda Citigo-e iV porazila ve slalomu Teslu Model 3 Performance i Subaru BRZhttps://fdrive.cz/clanky/skoda-citigo-e-iv-... ...

jean
18. října • 22:20

Kde u nás v meste stretneš losa voe ;-)? Losí test je fakt moc užitočná vec, akurát vdaka tomu, že na tom bazírovali novinári, vznikla jedna generácia áut s podvozkami tvrdými ako štolverky. Našťastie už to ide zase opačným smerom a zas sú aj autá s pohodlnými podvozkami.

Jyrka Syrka
18. října • 22:03

Pavle, asi jsi nepochopil, že v případě éček se absolutně nedá hovořit v rámci ekonomických
termínů nabídka poptávka etc.
Jsou to ekologické odpustky a fabriky se jich snažím vyrobit jen tolik aby naplnily kvóty.
Že na tom všechny tečou se vědělo už zpočátku.

Jyrka Syrka
17. října • 16:10

Tommy,
Tak CityGO se díky dotacím prodávalo ve Francii a Itálii v přepočtu za 150K. To by pak znamenalo, že kdo si tam bude chtít pořídit tuto Dačku dostane ještě od státu extra premii cca 70K...no to aby Dacia honem postavila minimálně 3 nové fabriky, protože nebude stačit vyrábět:-D
To bude frmol.

Ota
15. října • 21:32

S ohledem na hmotnost elektromobilu kvůli těžké baterii bude motor 33kw při plném obsazení dávat vozidlu velmi podprůměrnou akceleraci. Reálný dojezd po městě na 20% zbytkové energie baterky bude okolo 150 km, v zimě s topením a promrzlou baterkou ještě o něco méně. Po dálnici budete jezdit schovaný ve vzduchové pytli za kamiony, aby to dalo alespoň těch 150 km. Když budete frčet plnou rychlostí po 100 km budete hledat nabíječku. Za 5 let přijdete o dalších 10-15 % kapacity baterie a začnete zvažovat jak se toho zbavit. Bohužel nikdo normální to chtít nebude.

Ota
19. října • 9:40

Vážení diskutující.
Udělám nyní po několika dnech, malé doplnění mého předchozího postu, protože vidím, že většina příspěvků jsou drobné štěky bez reálných argumentů, přičemž někteří mají problém i s pochopením psaného textu (viz.jízda za kamionem).
Asi se můžeme shodnout, že Spring bude plus-minus, něco jako elektrické Citigo.
Pojďme si srovnat podstatné parametry.
Citigo má motor 61 kW, točivý moment 210 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s, dále má baterku 36.8 KWh a hmotnost 1235 kg.
Spring má motor 33 KW a točivý moment 125 Nm, baterku 26.8 KWh a tak bude určitě na úkor dojezdu o něco lehčí, i když zatím hmotnost neznáme. Výkonové parametry jsou mimo baterie tedy cca na polovině Citigo-e.
Upozorňuji, že dvojková Fábie se stařičkou 1,4 MPI má 63KW a zrychlení z 0 na 100 km/h měla za 12,3 s, tedy podobně jako umí Citigo-e.
(To jen pro toho motorkáře ze Slovenska, co to ostatním motorkám napráská s 11KW elektrickým chrchlem za 350 tisíc, jenom proto, že to má bezuhlíkový trakční motor 100Nm, který kontinuálně táhne, bez převodovky. Měl by vědět, že dominantní vliv na zrychlení nemá krouťák, ale výkon na kilogram hmotnosti).
A ještě upozorňuji, že výkonu 33 KW dosahovalo lidové vozítko Škoda 1000MB v roce 1965 s pohotovostní hmotností okolo 800kg a z 0 na 100 km/h dala okolo 27 s. Dačka má podobný výkon, ale bude minimálně o 200 kg těžší. To se v elektromobilitě vracíme o 5 desetiletí zpět.
Nyní si uvedené údaje můžete orientačně promítnout na to jak asi bude Dačka sprintovat z nuly na sto, ale nic normálního to nebude.
Akcelerace je důležitá, né že není. Díky akceleraci se můžete lépe dostat z hrozícího průseru, nebo se jen plynule přiřadit do jízdy z připojovacího pruhu na dvouproudovku, kde to každý valí kilo a nezdržovat ostatní. Copak jste si nevšimli jak se dnes jezdí ?
A k dojezdu asi jen toto. Jak mnozí víte, existují stránky, kde se můžete dozvědět reálnou spotřebu aut vlastníků, kteří se na těch stránkách zaregistrují a pak vedou evidenci spotřeby. Tam se dozvíte, že Citigo-e má průměrnou spotřebu 13.8 KWh/100 KM.https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1289... ... Pokud bude Dačka jezdit podobně, lze si vypočítat, že baterku o kapacitě 26.8 KWh vypráská na 0% zbytkové kapacity asi tak po 194 Km a tedy na 20-ti procentech bude asi po 155 ujetých kilometrech, možná o něco dál pokud bude lehčí. A jak jistě víte, aerodynamický odpor vzduchu prudce vzrůstá při vyšších rychlostech. Odporová síla vzduchu vzrůstá s druhou mocninou rychlosti. A tak při plné rychlosti 125 km/h může Spring papat klidně 18-20KWh/100km. Dopad na dojezd si laskavě dopočítejte sami. Do odhadu nepočítám spotřebu na vytápění vozidla v zimě a nevím, zda bude mít rekuperaci, nebo bude "plachtit" a kolik bude celé vážit.
Ano, je to auto do města, to nikdo nezpochybňuje, ale copak třeba Praha nemá okruhy a dvouproudovky, kde se jezdí "kilo" právě proto abych se dostal rychle ven či dovnitř. Myslíte, že na ty rychlostní okruhy nevjedete ? Pokud tohle má být elektromobilita za 300-400 litrů pro "masy", tak tedy chudáci "masy". Já osobně bych do toho manželku s dětmi neposadil, všude to bude zdržovat pomalou jízdou, ostatní nervózní a spěchající řidiči se vám hlavně v kopci budou lepit na kufr a někteří vám po předjetí ještě neslušně zagestikulují. Navíc se Dačka začne dodávat asi až příští rok, přičemž bude obsahovat baterii s kapacitou, která se dávala do elektrických aut před 5-10 lety. To auto vůbec není pro masy. Elektromobilita v dnešní podobě je limitovaná hustotou energie na kilogram hmotnosti uložené v baterce. Tato hustota roste jen velmi pozvolna. Měsíc co měsíc nás krmí média senzačními články, jak se připravují k nasazení do provozu nové zázračné baterie.... už asi 10 let, stále stejný kecy, ale realita je jinde. K elektromobilitě nás samozřejmě euromarxisti donutí ... ale tím, že nasadí daně a pokuty na spalováky v takové míře, že se ceny srovnají s elektrovozy. Elektromobil je úžasná a dobrá věc, ale né za dnešní cenu s dnešní technologickou úrovní a úrovní infrastruktury pro elektrovozy.
A to je asi vše, už se k tomu nebudu vyjadřovat.

Tommy
21. října • 19:30

Tolik poněkud děravá teorie. Vypadl ti z toho graf závislosti kroutivého momentu na otáčkách motoru. Z toho ti pak vyplyne i zdánlivě nemožná porážka výkonnějšího spalovacího stroje slabým elektromotorem na semaforech. Než se spalovací motor roztočí, jsme na rychlostním limitu nebo dalších semaforech a závod končíhttps://www.google.com/search...

Gint
17. října • 0:12

"S ohledem na hmotnost elektromobilu kvůli těžké baterii"
Mozna by stalo za to trochu premyslet, nez neco placnes. To auto ma 27kwh baterku a ne 100.
Rychlym pruzkumem bys zjistil, ze to je 170kg.
TSI 1.0 vazi 90kg. Hmotnosti dalsich casti auta, co v elektrice nenajdes ani hledat nebudu, ale dokazu si predstavit, ze to vyjde nastejno.Ale taky si myslim, ze tech kw mohlo byt o neco vic.

Joe Doe
16. října • 11:59

Akceleracia v mestskej premavke je naozaj super dolezita ;)Ale uz ked sme pri tom, tak 11kW elektricke Zero natrhne v akceleracii prdel drvivej vacsine sportovych motoriek, pretoze ma krutak cez 100 Nm od 0 rpm a nema prevodovku.

jean
18. října • 22:17

Ono sa nejak menila fyzika, že už zrýchlenie nie je priamo úmerné výkonu?

Rejpal
19. října • 8:04

Neměnila se, jen na ni kdysi mnozí chyběli. A tak jim díky tomu splývají termíny okamžitý výkon a maximální výkon, maximální točivý moment a křivka točivého momentu.

kari
16. října • 18:36

To jsou zase moudra, že tady nezůstává rozum stát, tady couvá. Viděl jsi vůbec někdy sportovní motorku jet, natož aby jsi na ní seděl, protože o tom si nedělám iluze. Motorka, co se z nuly na sto dostane pod tři vteřiny a na první rychlostní stupeň jede klidně okolo 170 km/h, ty elektrickej mudrlante bez převodovky. Kolik by jsi čekal, že tam z nuly na 50 zařadí na motorce kvaltů?
Bože tohle už fakt není ani k zasmání.

Haw
16. října • 10:46

Jak pojedeš za kamionem 150 ?:-D

Pavel
18. října • 16:15

On to myslí jako dojezd ne rychlost.:-))

Tommy
16. října • 1:32

Po jaký dálnici tvl. :-D
To je na ježdění po Praze. Dojíždění ze středočeské vesnice. Tam oceníš rozjezdy ve stylu autodromu víc, než nějaké dynamické vlastnosti. V koloně jsou ti na houno.

petr r. (petrumr)
17. října • 8:52

třeba v praze na D0, tam už začalo usekové měření a ten omezovač na 135 se bude hodit i do budoucna na celou republiku, když to měření bude na celé dálnici.

Allamarein
18. října • 12:48

Na to už se třeseš, co?

šofér
16. října • 8:36

A v Praze ( a nejen v ní) zase světlou výšku 150mm:-D

Tommy
16. října • 21:56

Hehe, přesně.

15. října • 21:19

Bože, to je zase vymývání mozků. Po městě přece potřebuji kvalitní socku, abych si nemusel dělat starosti s parkováním. A když už něco vezu, tak taxíka. Drbat se po Praze autem, byť na elektriku, je dobré sebemrskačství. 😊

petr r. (petrumr)
16. října • 15:36

JŠ-každý není pražák, když vy máte dobrou mhd, tak třeba u nás nejezdí autobus všady a taxíkem sem v životě nejel. Co kdybys zajel na moravu?, bys čuměl....

16. října • 17:30

Žil jsem pracovně nějakou dobu v Kopřivnici a Mohelnici. Nic, co by se nedalo zvládnou pěšky. Ale uznavam, že tam jsou jiné podmínky, než v Praze.

Pikus
15. října • 21:30

Jasně... Taxíka třeba pro někoho s dětma, ať každá objednávka řeší i váhově příslušnou autosedačku.Škoda jen, že je dlouhodobá neschopnost stavět dopravní stavby. Různý satelity za městem by tam nemusel dopravne obsluhovat tak leda pošťák a kukavuz

16. října • 8:42

Doprava mezi satelitem a městem není jízda po městě. Takže argument mimo mísu. A zrovna pro ježdění s dětmi toho taxíka nepotřebuji. Jak moje vlastní děti před lety, tak moje vnoučata nyní jezdí sockou ráda. Takže taky mimo mísu. A na závěr. Ač Pražák, měl jsem to do školy cca 4 km. A div se, chodil jsem to v pohodě pěšky. A rodiče to do práce měli ještě o 2 km dál. A i když tam žádná socka nebyla, tak by mé rodiče ani nenapadlo na ten kousek cesty tahat auto. Dneska je nějaká divná doba a zhýčkaný tlustý lidí. 😃

Tommy
17. října • 11:56

Hele, dědo, občas vylez ze svého paneláku. Denně se do a z Prahy dopravuje cca 500 000 lidí. A jejich cesta je cesta po městě, většinu trasy jedeš přes nějaké obce, městské části atd. Praha je dnes Hl. m. Praha a celý prstenec obcí okolo ve Středočeském kraji. Je to městská aglomerace.
A mimochodem, dnes je mnohem větší trend dovážet z Prahy děcka do škol v okolních obcích. Rostou tam moderní školy nejen stavebně, ale i výukou, které mohou konkurovat prestižním pražským ústavům pro majetné potomky.

děda Lebeda
17. října • 15:35

Už aby v Praze konečně vynalezli vakcínu proti Středočechům. Ti jsou totiž horší než mor, cholera, neštovice a covid19 dohromady.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
21. října • 19:24

Jojo, o víkendu Středočeši vyhlásí zákaz vjezdu a všichni ti hrdí Pražáci, co každý víkend pořádají exodus z toho svého ráje, se ukoušou nudou :-D

Allamarein
18. října • 12:47

Prosím, vynalezněte, konečně v té Praze vychcípáte a bude od vás pokoj!

Haw
16. října • 10:46

A moje babička se koupala v řece. Holt jiná doba B-]

josephko
15. října • 20:02

Čakal som cenu niekde medzi 15 a 20 tisíc eur. Takže som príjemne prekvapený.
Len mám pomerne veľké obavy, že cena nezahŕňa batérie a DPH...

Pavel
18. října • 16:12

Cena v Maďarsku je údajně 17 800 eur. https://www.teslamagazin.sk/dacia-spring-cena-madarsko... Takže jste čekal správně.

petr r. (petrumr)
15. října • 20:07

To mě napadlo též, kdyby to byla cena 270tkč, tak by rumuni nevyhnali němce po druhé za moravu, ale i za labe.

děda Lebeda
15. října • 20:17

Rumuni z Číny?

petr r. (petrumr)
15. října • 20:26

naše město vyčistili od nácků rumuni a jestli to bude za 10teu, tak ho vyčistí podruhé. Chápeš tomu? I když třeba ecitigo se řekne češi z blavy?

LADA
16. října • 6:57

Kolik toho mas v sobe? Nebo nasledek pracovnim urazu na vrakovisti?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
16. října • 19:32

syn ruskýho vojáka?

Jan
15. října • 20:48

petřík perlí..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tommy
16. října • 21:47

33 000 padlých a 1600 osvobozených měst a obcí na kontě Rumunské armády v ČSR.

šofér
16. října • 8:40

Proč? Rumunské jednotky tady byly, bojovaly a bylo jich po Rusech nejvíc. Také tady jejich vojáků po Rusech nejvíce padlo. Jen se o tom Bůh ví proč, nemluví.

petr r. (petrumr)
16. října • 15:31

Třeba u nás se dávalo a dává oblíbené jmeno MICHAL díky právě na počest rumunské armády. Král Michal I dal rozkaz vojsku bojovat proti němcům.

Allamarein
18. října • 12:45

Jméno Michal má tak dlouhou tradici, že tak daleko nesahá ani Německo, ty mantáku.

homer
16. října • 21:46

rumuni nejdriv s dalsima evropskejma hrdlorezama plenili Rusko jako samostatny jednotky pod velenim ss a wehrmachtu, na stranu spojencu se pridali az hruzou z nasledku

petr r. (petrumr)
17. října • 8:47

To učinil obrat král Michal I, on se nejdříve musel dostat k moci a udělat ten převrat.

homer
17. října • 8:51

to uz byla fronta zpatky od Stalingradu v Belorusku a Ukrajine

děda Lebeda
15. října • 19:56

Auto z covidové Číny ani zadarmo, to je vlastizrada!

Jyrka Syrka
17. října • 13:07

"Auto z covidové Číny ani zadarmo, to je vlastizrada!"
Dědo tak vyhoď i ten PC na kterém to píšeš ty vlastizrádče.;-)

Plejtvak
16. října • 14:32

Vy jste dutohlav :-)

děda Lebeda
16. října • 22:06

Leda pro imbecila jako jsi ty. B-]

TraktorDrnčíInside
16. října • 11:46

HIV vzniklo podobně/stejně jako Covid. Ovšem v Africe - doufám, že z Afriky už taky nikdy nic ty pokrytče a hlupáku.

děda Lebeda
16. října • 22:09

Nechutné, jak jste tu nasáklí pročínskou propagandou.

Doporučujeme

Články odjinud