Má to rekuperaci? Naprosto stejnej Renault City K-ZE jí nemá! B-]
Cena 17 800 € čili skoro 500 000 kč. ;-)
Elektro auto velikosti golfovýho vozíku co nemá ani rekuperaci a bude stát jen půl milionu. Tak uvidíme esli se to bude prodávat jak housky na krámě. B-]
Jo , tak tu info jsem také zachytil. Takže velkohubé prohlášení českého zástupce o levné elektrice z Rumunska bere za své, čili rumunský příspěvek elektromobilitě = výroba dalších ekologických odpustků.Můj odhad je že se toho prodá u nás tak max do 50 ks ročně.
Vcelku pekne, smysl mi to dava. Dokonce i tu baterii bych nejak zkosnul, proste je to sekundarni auto, ale cena by tomu mohla odpovidat. Neverim, ze to bude stat 10 tisic, ale i kdyby 15, furt docela dobre...Jen ten vykon me fakt zklamal. Vsak to auto bude mit nejspis dost pres tunu a to je uz opravdu trapeni, nehlede na to, kdyz dam dozadu treba dve deti v sedackach a neco do kufru...
Auto si koupím, pokud bude do 300tisKc.
Tak jestli bude cena ojetiny padat jak u ostatních tramvají t.j. 50% za 3 roky tak za 5k ojro to beru jako druhé přibližovadlo do baráku na krátký vzdálenosti a je mi úplně u zadku jestli je to z Rumunska, Číny nebo z Marsu. PS A nevypadá to vůbec špatně.
Takoví jako ty taky volí Bureše & Zemana. Stačí když jim slíbí k obědu koblihu navíc.
ODS už tady rozkradla půl republiky, koblihy mám rád ;-). Pro zvolení Zemana jsem si v Las Vegas půjčil Cadillac XTS a jel mu to přes Mohavskou poušť hodit na konzulát v Los Angeles B-].
Je zřejmé že moc informací se k vám nedostalo.Rozvrácenost republiky je v rukách dnešních mrchožroutů v parlamentu a ve vládě.
Dědku, ty určitě volíš Fialu, který ti slíbí modré z nebe:-D
PSA divím se, že pokračuješ ve vlastizrádném psaní na čínské klávesnici:-))
Vzhledem k tomu, jak se k tomu staví evropské automobilky, jsem pro jim do rybníka vypustit čínské kapry. Viz škodovka, která E-Citigo vyprodala tak rychle, že jej raději ukončila. A z druhé strany bych sem pustil Američany s pořádnými fosily. Evropské předražené kafemlejnky ať klidně zajdou na úbytě.
Aha, takže když je o auto zájem fabrika rychle ukončí výrobu. Zajímavá obchodní taktika. Zatím co soudruzi ze škodovky přiznávají, že na každém citigo prodělávali cca 230 tis. a to byl motiv se na to vykašlat. Druhý, že to neprošlo losím testem a jízdní vlastnosti byly pro smích. Když totiž do takového prdítka naložíte 10 pytlů cementu pod zadní sedadla má to setsakramentský vliv na jízdní vlastnosti. A platforma s baterkami v podlaze pro citigo není.
Losí test je naprostá pyčovina, která nabádá řidiče k nebezpečné jízdě. Zásadně se ničemu v 80km/h nepokoušej vyhnout. Zabiješ sebe, rodinu a ještě někoho v protisměru.
Škoda Citigo-e iV porazila ve slalomu Teslu Model 3 Performance i Subaru BRZhttps://fdrive.cz/clanky/skoda-citigo-e-iv-... ...
https://fdrive.cz/clanky/skoda-citigo-e-iv-... ...
Kde u nás v meste stretneš losa voe ;-)? Losí test je fakt moc užitočná vec, akurát vdaka tomu, že na tom bazírovali novinári, vznikla jedna generácia áut s podvozkami tvrdými ako štolverky. Našťastie už to ide zase opačným smerom a zas sú aj autá s pohodlnými podvozkami.
Pavle, asi jsi nepochopil, že v případě éček se absolutně nedá hovořit v rámci ekonomickýchtermínů nabídka poptávka etc.Jsou to ekologické odpustky a fabriky se jich snažím vyrobit jen tolik aby naplnily kvóty. Že na tom všechny tečou se vědělo už zpočátku.
Tommy,Tak CityGO se díky dotacím prodávalo ve Francii a Itálii v přepočtu za 150K. To by pak znamenalo, že kdo si tam bude chtít pořídit tuto Dačku dostane ještě od státu extra premii cca 70K...no to aby Dacia honem postavila minimálně 3 nové fabriky, protože nebude stačit vyrábět:-DTo bude frmol.
S ohledem na hmotnost elektromobilu kvůli těžké baterii bude motor 33kw při plném obsazení dávat vozidlu velmi podprůměrnou akceleraci. Reálný dojezd po městě na 20% zbytkové energie baterky bude okolo 150 km, v zimě s topením a promrzlou baterkou ještě o něco méně. Po dálnici budete jezdit schovaný ve vzduchové pytli za kamiony, aby to dalo alespoň těch 150 km. Když budete frčet plnou rychlostí po 100 km budete hledat nabíječku. Za 5 let přijdete o dalších 10-15 % kapacity baterie a začnete zvažovat jak se toho zbavit. Bohužel nikdo normální to chtít nebude.
Vážení diskutující.Udělám nyní po několika dnech, malé doplnění mého předchozího postu, protože vidím, že většina příspěvků jsou drobné štěky bez reálných argumentů, přičemž někteří mají problém i s pochopením psaného textu (viz.jízda za kamionem). Asi se můžeme shodnout, že Spring bude plus-minus, něco jako elektrické Citigo.Pojďme si srovnat podstatné parametry.Citigo má motor 61 kW, točivý moment 210 Nm a zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s, dále má baterku 36.8 KWh a hmotnost 1235 kg.Spring má motor 33 KW a točivý moment 125 Nm, baterku 26.8 KWh a tak bude určitě na úkor dojezdu o něco lehčí, i když zatím hmotnost neznáme. Výkonové parametry jsou mimo baterie tedy cca na polovině Citigo-e.Upozorňuji, že dvojková Fábie se stařičkou 1,4 MPI má 63KW a zrychlení z 0 na 100 km/h měla za 12,3 s, tedy podobně jako umí Citigo-e.(To jen pro toho motorkáře ze Slovenska, co to ostatním motorkám napráská s 11KW elektrickým chrchlem za 350 tisíc, jenom proto, že to má bezuhlíkový trakční motor 100Nm, který kontinuálně táhne, bez převodovky. Měl by vědět, že dominantní vliv na zrychlení nemá krouťák, ale výkon na kilogram hmotnosti).A ještě upozorňuji, že výkonu 33 KW dosahovalo lidové vozítko Škoda 1000MB v roce 1965 s pohotovostní hmotností okolo 800kg a z 0 na 100 km/h dala okolo 27 s. Dačka má podobný výkon, ale bude minimálně o 200 kg těžší. To se v elektromobilitě vracíme o 5 desetiletí zpět. Nyní si uvedené údaje můžete orientačně promítnout na to jak asi bude Dačka sprintovat z nuly na sto, ale nic normálního to nebude. Akcelerace je důležitá, né že není. Díky akceleraci se můžete lépe dostat z hrozícího průseru, nebo se jen plynule přiřadit do jízdy z připojovacího pruhu na dvouproudovku, kde to každý valí kilo a nezdržovat ostatní. Copak jste si nevšimli jak se dnes jezdí ?A k dojezdu asi jen toto. Jak mnozí víte, existují stránky, kde se můžete dozvědět reálnou spotřebu aut vlastníků, kteří se na těch stránkách zaregistrují a pak vedou evidenci spotřeby. Tam se dozvíte, že Citigo-e má průměrnou spotřebu 13.8 KWh/100 KM.https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1289... ... Pokud bude Dačka jezdit podobně, lze si vypočítat, že baterku o kapacitě 26.8 KWh vypráská na 0% zbytkové kapacity asi tak po 194 Km a tedy na 20-ti procentech bude asi po 155 ujetých kilometrech, možná o něco dál pokud bude lehčí. A jak jistě víte, aerodynamický odpor vzduchu prudce vzrůstá při vyšších rychlostech. Odporová síla vzduchu vzrůstá s druhou mocninou rychlosti. A tak při plné rychlosti 125 km/h může Spring papat klidně 18-20KWh/100km. Dopad na dojezd si laskavě dopočítejte sami. Do odhadu nepočítám spotřebu na vytápění vozidla v zimě a nevím, zda bude mít rekuperaci, nebo bude "plachtit" a kolik bude celé vážit.Ano, je to auto do města, to nikdo nezpochybňuje, ale copak třeba Praha nemá okruhy a dvouproudovky, kde se jezdí "kilo" právě proto abych se dostal rychle ven či dovnitř. Myslíte, že na ty rychlostní okruhy nevjedete ? Pokud tohle má být elektromobilita za 300-400 litrů pro "masy", tak tedy chudáci "masy". Já osobně bych do toho manželku s dětmi neposadil, všude to bude zdržovat pomalou jízdou, ostatní nervózní a spěchající řidiči se vám hlavně v kopci budou lepit na kufr a někteří vám po předjetí ještě neslušně zagestikulují. Navíc se Dačka začne dodávat asi až příští rok, přičemž bude obsahovat baterii s kapacitou, která se dávala do elektrických aut před 5-10 lety. To auto vůbec není pro masy. Elektromobilita v dnešní podobě je limitovaná hustotou energie na kilogram hmotnosti uložené v baterce. Tato hustota roste jen velmi pozvolna. Měsíc co měsíc nás krmí média senzačními články, jak se připravují k nasazení do provozu nové zázračné baterie.... už asi 10 let, stále stejný kecy, ale realita je jinde. K elektromobilitě nás samozřejmě euromarxisti donutí ... ale tím, že nasadí daně a pokuty na spalováky v takové míře, že se ceny srovnají s elektrovozy. Elektromobil je úžasná a dobrá věc, ale né za dnešní cenu s dnešní technologickou úrovní a úrovní infrastruktury pro elektrovozy.A to je asi vše, už se k tomu nebudu vyjadřovat.
Tolik poněkud děravá teorie. Vypadl ti z toho graf závislosti kroutivého momentu na otáčkách motoru. Z toho ti pak vyplyne i zdánlivě nemožná porážka výkonnějšího spalovacího stroje slabým elektromotorem na semaforech. Než se spalovací motor roztočí, jsme na rychlostním limitu nebo dalších semaforech a závod končíhttps://www.google.com/search...
"S ohledem na hmotnost elektromobilu kvůli těžké baterii"Mozna by stalo za to trochu premyslet, nez neco placnes. To auto ma 27kwh baterku a ne 100.Rychlym pruzkumem bys zjistil, ze to je 170kg.TSI 1.0 vazi 90kg. Hmotnosti dalsich casti auta, co v elektrice nenajdes ani hledat nebudu, ale dokazu si predstavit, ze to vyjde nastejno.Ale taky si myslim, ze tech kw mohlo byt o neco vic.
http://www.roperld.com/science/teslamodels.htm...
Akceleracia v mestskej premavke je naozaj super dolezita ;)Ale uz ked sme pri tom, tak 11kW elektricke Zero natrhne v akceleracii prdel drvivej vacsine sportovych motoriek, pretoze ma krutak cez 100 Nm od 0 rpm a nema prevodovku.
Ono sa nejak menila fyzika, že už zrýchlenie nie je priamo úmerné výkonu?
Neměnila se, jen na ni kdysi mnozí chyběli. A tak jim díky tomu splývají termíny okamžitý výkon a maximální výkon, maximální točivý moment a křivka točivého momentu.
To jsou zase moudra, že tady nezůstává rozum stát, tady couvá. Viděl jsi vůbec někdy sportovní motorku jet, natož aby jsi na ní seděl, protože o tom si nedělám iluze. Motorka, co se z nuly na sto dostane pod tři vteřiny a na první rychlostní stupeň jede klidně okolo 170 km/h, ty elektrickej mudrlante bez převodovky. Kolik by jsi čekal, že tam z nuly na 50 zařadí na motorce kvaltů? Bože tohle už fakt není ani k zasmání.
Jak pojedeš za kamionem 150 ?:-D
On to myslí jako dojezd ne rychlost.:-))
Po jaký dálnici tvl. :-DTo je na ježdění po Praze. Dojíždění ze středočeské vesnice. Tam oceníš rozjezdy ve stylu autodromu víc, než nějaké dynamické vlastnosti. V koloně jsou ti na houno.
třeba v praze na D0, tam už začalo usekové měření a ten omezovač na 135 se bude hodit i do budoucna na celou republiku, když to měření bude na celé dálnici.
Na to už se třeseš, co?
A v Praze ( a nejen v ní) zase světlou výšku 150mm:-D
Hehe, přesně.
Bože, to je zase vymývání mozků. Po městě přece potřebuji kvalitní socku, abych si nemusel dělat starosti s parkováním. A když už něco vezu, tak taxíka. Drbat se po Praze autem, byť na elektriku, je dobré sebemrskačství. 😊
JŠ-každý není pražák, když vy máte dobrou mhd, tak třeba u nás nejezdí autobus všady a taxíkem sem v životě nejel. Co kdybys zajel na moravu?, bys čuměl....
Žil jsem pracovně nějakou dobu v Kopřivnici a Mohelnici. Nic, co by se nedalo zvládnou pěšky. Ale uznavam, že tam jsou jiné podmínky, než v Praze.
Jasně... Taxíka třeba pro někoho s dětma, ať každá objednávka řeší i váhově příslušnou autosedačku.Škoda jen, že je dlouhodobá neschopnost stavět dopravní stavby. Různý satelity za městem by tam nemusel dopravne obsluhovat tak leda pošťák a kukavuz
Doprava mezi satelitem a městem není jízda po městě. Takže argument mimo mísu. A zrovna pro ježdění s dětmi toho taxíka nepotřebuji. Jak moje vlastní děti před lety, tak moje vnoučata nyní jezdí sockou ráda. Takže taky mimo mísu. A na závěr. Ač Pražák, měl jsem to do školy cca 4 km. A div se, chodil jsem to v pohodě pěšky. A rodiče to do práce měli ještě o 2 km dál. A i když tam žádná socka nebyla, tak by mé rodiče ani nenapadlo na ten kousek cesty tahat auto. Dneska je nějaká divná doba a zhýčkaný tlustý lidí. 😃
Hele, dědo, občas vylez ze svého paneláku. Denně se do a z Prahy dopravuje cca 500 000 lidí. A jejich cesta je cesta po městě, většinu trasy jedeš přes nějaké obce, městské části atd. Praha je dnes Hl. m. Praha a celý prstenec obcí okolo ve Středočeském kraji. Je to městská aglomerace.A mimochodem, dnes je mnohem větší trend dovážet z Prahy děcka do škol v okolních obcích. Rostou tam moderní školy nejen stavebně, ale i výukou, které mohou konkurovat prestižním pražským ústavům pro majetné potomky.
Už aby v Praze konečně vynalezli vakcínu proti Středočechům. Ti jsou totiž horší než mor, cholera, neštovice a covid19 dohromady.
Jojo, o víkendu Středočeši vyhlásí zákaz vjezdu a všichni ti hrdí Pražáci, co každý víkend pořádají exodus z toho svého ráje, se ukoušou nudou :-D
Prosím, vynalezněte, konečně v té Praze vychcípáte a bude od vás pokoj!
A moje babička se koupala v řece. Holt jiná doba B-]
Čakal som cenu niekde medzi 15 a 20 tisíc eur. Takže som príjemne prekvapený.Len mám pomerne veľké obavy, že cena nezahŕňa batérie a DPH...
Cena v Maďarsku je údajně 17 800 eur. https://www.teslamagazin.sk/dacia-spring-cena-madarsko... Takže jste čekal správně.
To mě napadlo též, kdyby to byla cena 270tkč, tak by rumuni nevyhnali němce po druhé za moravu, ale i za labe.
Rumuni z Číny?
naše město vyčistili od nácků rumuni a jestli to bude za 10teu, tak ho vyčistí podruhé. Chápeš tomu? I když třeba ecitigo se řekne češi z blavy?
Kolik toho mas v sobe? Nebo nasledek pracovnim urazu na vrakovisti?
syn ruskýho vojáka?
petřík perlí..
33 000 padlých a 1600 osvobozených měst a obcí na kontě Rumunské armády v ČSR.
Proč? Rumunské jednotky tady byly, bojovaly a bylo jich po Rusech nejvíc. Také tady jejich vojáků po Rusech nejvíce padlo. Jen se o tom Bůh ví proč, nemluví.
Třeba u nás se dávalo a dává oblíbené jmeno MICHAL díky právě na počest rumunské armády. Král Michal I dal rozkaz vojsku bojovat proti němcům.
Jméno Michal má tak dlouhou tradici, že tak daleko nesahá ani Německo, ty mantáku.
rumuni nejdriv s dalsima evropskejma hrdlorezama plenili Rusko jako samostatny jednotky pod velenim ss a wehrmachtu, na stranu spojencu se pridali az hruzou z nasledku
To učinil obrat král Michal I, on se nejdříve musel dostat k moci a udělat ten převrat.
to uz byla fronta zpatky od Stalingradu v Belorusku a Ukrajine
Auto z covidové Číny ani zadarmo, to je vlastizrada!
"Auto z covidové Číny ani zadarmo, to je vlastizrada!"Dědo tak vyhoď i ten PC na kterém to píšeš ty vlastizrádče.;-)
Vy jste dutohlav :-)
Leda pro imbecila jako jsi ty. B-]
HIV vzniklo podobně/stejně jako Covid. Ovšem v Africe - doufám, že z Afriky už taky nikdy nic ty pokrytče a hlupáku.
Nechutné, jak jste tu nasáklí pročínskou propagandou.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.