Elektrická Dacia je za rohem! Bude levná, ujede 200 km a ukáže se už příští týden

135 komentářů

RomanL
13. listopadu • 9:42

A příští model bude šlapací... :-D

K
2. listopadu • 12:30

Dneska mají zas den. Chyby v nadpisech článků.

K
2. listopadu • 12:30

Dneska mají zas den. Chyby v nadpisech článků.

Stelar
15. října • 18:13

Nikde není uvedeno jak dlouho se po ujetí 200km budou baterie nabíjet ! 3 hodiny nebo 5hod. či celou noc ???

Stelar
15. října • 18:13

Nikde není uvedeno jak dlouho se po ujetí 200km budou baterie nabíjet ! 3 hodiny nebo 5hod. či celou noc ???

Auto
8. října • 7:38

S požáry elektromobilů budou patálie, vzniká při nich spousta jedůhttps://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/test-b... ...

Kuk Vykuk
9. října • 19:59

ještě že přip požáru spalováků žádný jedy nevznikaj a hořej jen 11x víc než elektriky. :-DB-]

Kuk Vykuk
6. října • 13:47

Jesti to bude mít elektrickou výbavu z Kangoo ZE tak to asi žádná výhra nebude.

Kuk Vykuk
6. října • 13:15

To bude švanda až vás na červený zajede bába s elektrickou Dačií. :-D:-PB-]

haha
6. října • 12:55

33kW, to je dobrý možná pro motorku.

koncernový antipíčus
6. října • 20:16

33 kW měla koncernová Škoda 105, takže v pohodě. Co koncern činí, dobře činí a platí to i retroaktivně.

Alternativa
7. října • 10:52

Ovšem nějaký elektrický motor 33kW bude mít poněkud jiný průběh točivého momentu, než ten čtyřválec se stejným výkonem v někdejší Škodě 105.

jozka
7. října • 14:11

Taky to bude tlacit 850 kilo jako u te stopetky?

Alternativa
7. října • 14:47

Elektromotor zas tak moc neváží. Pokud tam nebude příliš mnoho těžkých baterek, karoserii by udělali třeba z polystyrenu, a místo skel dali polykarbonát, snad by to mohlo být celkově i o něco lehčí? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
8. října • 7:26

No, treba u te vzyvane gityGo vazi elektromotor skoro to same co 1.0 MPI :-DA jo, je fajn usetrit tricet kilo ma elektromotoru a pridat k nim radove metraky na baterkach :-D

moje jmeno
6. října • 7:45

Jako třetí auto do rodiny, na dojíždění do práce, za cenu do 200.000 si to představit umím. Varianta s o korunu vyšší cenou mi už však smysl nedává.

Michal2
6. října • 2:12

Asi si koupím akcie ňáké jaderné elektrárny.Až přijde Duster na elektřinu za dejme tomu 500tisíc nad nebudou stíhat vyrábět.

Kuk Vykuk
6. října • 13:00

Postav si na zahradě 10 Temelínů voe, jinak ti vyteče mražák a z toho smradu ti uteče žena. :-P:-DB-]

Ďoďo
5. října • 21:21

S tak malou baterkou cena môže byť okolo 17-18000 ečka,možno aj menej.V Nemecku keď dostane dotaciu 9000 euro,može byť z dačie elektricky bestseller.

Diesel je mor do kulí
6. října • 0:41

A nešlo by vyrábět něco jako Tata Nano s dojezdem 60 km a prodávat to v Německu za 9000 euro? Rozumněj rozdávat každému na potkání zdarma a inkasovat jen ty dotace? Podle mě by zájem byl. Jen takovej nápad :-D:-D:-D

zvláštní škola
6. října • 1:10

super nápad,se nezdáš týýýý jooo,nechtěl bys se mnou sedět v lavici?A jak ta Tatra Nardo vypadá?Má to aspoň 8válec jako kdysi?Jinak uznávám těB-]B-]B-]

Diesel je mor do kulí
6. října • 14:01
petr r. (petrumr)
6. října • 20:33

já jsem myslel, že to na nás hraje, ale on fakty nemá tušení, co to je automobilka tata-majitel jaguaru.....a někteří jdou za ním jak ovečky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jenkolemjdoucí
7. října • 1:17

ty vole,zblbne tě i kluk ze základky,ty jsi fakt trubka.Prosím tě, všem nám to,a vše vysvětli,my jsme opravdu úplně tupý...

Martin P.
5. října • 19:23

Předpokládám že vůz menší než Clio a dražší než Megan Combi nikoliv v základu nebude asi to co oslovuje kupce vozů Dacia . Možná ani toho Clia.....

Joe Doe
6. října • 13:59

Dacia oslovila kopec ludi, ktorych vlastne nikdy oslovit nemala. Druhe/tretie auto do rodiny.

Diesel je mor do kulí
5. října • 19:54

Svět už je jinde. To jen tady na Východě je vše o 15 let opožděné.

Twan
5. října • 21:36

Z čeho soudíš? Z toho že nás obírá "západ" o peníze a pak si místo BMW koupí lidé Dacii? :-D

polo
5. října • 20:40

Tak jeď do toho světa a vyliž nám prdel, blbečku.

Diesel je mor do kulí
6. října • 14:03

To mě jako balíš? Neee, nemám zájem!

Net
5. října • 18:27

200 km na papíře, znamená, že za tři roky od koupě to bude v zimě reálně tak 80 km, když člověk vypne topení:)

petr r. (petrumr)
5. října • 19:04

NET- máš doma tepelný čerpadlo nebo topíš dražším způsobem? Ty asi moc od elektriky nejseš?

Net
6. října • 6:04

Netuším, jak s dojezdem souvisí vytápění doma, ale mám v práci na výběr z řady služebních aut včetně elektromobilů, tak vím jak na tom jsou;)

moje jmeno
6. října • 7:54

On si totiž Petr myslí, že to tepelné čerpadlo v eautě je perpetum mobile.... ;-)

petr r. (petrumr)
6. října • 16:05

je rozdíl topit 2500W nebo 600W a méně, doba kdy v eautech byl bufik je pryč i ojetá auta s tepelným čerpadlem jdou rychleji na odbyt, dříve to bylo za příplatek a dnes to i vytápí v zimě ty baterky. Ještě napiš, že nejdeš s dobou a máš doma obyčejný žárovky a nemáš to tepelný čerpadlo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
moje jmeno
16. října • 6:05

Jdu s dobou, proto máme pouze jednu jedinou úsporku tam, kde se opravdu vyplatí, jeden z posledních dostupných plynových kotlů bez kondenzační technologie a tepelné čerpadlo jen přes mou mrtvolu. Možná to nikdy nepochopíš, ale já si vždy na protistranu výhod dávám i náklady. A ty se mi i přes nižší spotřebu za dobu životnosti těch Tvých vymožeností nejsou schopny zaplatit. A je mi úplně jedno, co si o tom myslíš B-]

.
6. října • 21:10

kolik jsi toho vychlastal?:-))

Allamarein
5. října • 18:47

Proč to píšeš, když víš, že to není pravda?

Ďoďo
5. října • 21:15

V miernom mraze -6 sa dojazd elektrickej haraburdy zniži o 41%.Pri silnych mrazoch okolo -15 určite dojazd bude 80 km.Tento americky test to potvrdzuje-
https://newsroom.aaa.com/2019/02/cold-weather-redu... ...

Net
6. října • 6:08

Hlavně kapacity baterky klesá v čase a uváděný dojezd je často jen teoretický za ideálních podmínek jízdy skoro konstantní rychlostí po rovině na maximální spoření elektřiny...

Allamarein
6. října • 10:25

Opět tu píšeš nepravdivou informaci. Metodika měření spotřeby vážně není "skoro konstantní rychlostí po rovině".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Net
6. října • 11:07

Tak výrobcem uváděného dojezdu;) Každopádně doporučuji nějaké auto vyzkoušet v praxi a porovnat s uváděným dojezdem...ano má svoji metodiku, provádí se na maximální spořící režim za podmínek, které jsou v reálném provozu málokdy dosažitelné.

Allamarein
6. října • 13:21

Zbytečně lžeš. Ale já vím, nic jiného už ti nezbylo, protože všechny "argumenty" postupem času padly a byly vyvráceny.

Net
6. října • 19:18

Teď jsi usvědčil ze lži akorát sebe, hned na začátku jsem psal o staré baterii a zimě, a testuje se zima, nebo stará baterie?

Allamarein
7. října • 20:26

Ne, psal jsi o metodice testování, kterou jsme ti tu poměrně snadno vyvrátili. Na stáří a stav baterií, pro které tři roky opravdu nic neznamenají, si odkazy najdi sám, nechce se mi ztrapňovat tě veřejně.

Rembaz
6. října • 12:17

„Zkušební parametry WLTPNově je délka zkušební trati 23 kilometrů a cyklus trvá 30 minut. Průměrná rychlost při testování je 47 km/h, přičemž ta maximální přesahuje 130 km/h. Měří se také všechny možné kombinace motorů a převodovek a ve zkušební komoře byla teplota zvýšena na 23 stupňů. A jen pro srovnání. Stará metoda NEDC testovala v komoře, kde byla teplota kolem 20 stupňů, testovací jízda měla 11 kilometrů a jeden cyklus trval 20 minut.“

Net
6. října • 17:34

A testuje se to s novou baterií nebo tři roky používanou? Hm?
A mimochodem všiml sis třeba, že dojezd Renaultu Zoé klesl se změnou metodiky o 25% ?

Rembaz
6. října • 18:30

To sú zase otázky.
WLTP je prísnejšie a viac zodpovedá realite. Veď sa to tam píše.
Dosiahnuť na tie hodnoty nie je až taký problém. Samozrejme nie 5 ľudí a batožina 140 na diaľnici.Ale to je snáď jasne.

Rembaz
6. října • 6:13

Ono to ma presne svoju metodiku.

Elpin E. (Elpin)
6. října • 0:34

"elektrickej haraburdy", aneb příznak objektivního a zaručeně nezaujatého komentáře, odkazujícího na objektivně psané články a zaručeně nezkreslená fakta.

Rembaz
5. října • 22:27

Pri -20 na nulu. Ty si naozaj srandista.

moje jmeno
6. října • 7:53

Sorry Rembazi, ale Ty jsi tak naivní, že nevěříš problémům e-aut za mrazu? To vytápění v zimě opravdu není zadarmo i přes moderní použité technologie. A pokud udávají dojezd 200km, tak věř tomu, že bezpečně použitelných bude 160km. Ano, na ježdění do práce asi fajn, ale občas je potřeba jet i někam dál. Není lepší koupit normální auto (třeba na CNG, LPG), se kterým můžeš do práce, na výlet, na dovolenou? A toto vše za podstatně méně financí? Jak říkám. Tohle si může koupit jen blázen, ekoblázen, podnikatel s využitím výhod a pak už mě napadá jen kovaný snob.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
6. října • 11:29

ja jsem treba tak naivni, ze s elektromobilem jezdim posledni 4 roky a nemel jsem s dojezdem problem ikdys bylo treba i -15, normalne i v mrazech okolo -20 jsme s tim elektromobilem ve 4 lidech dojeli az za poladrni kruh , mame chatu kousek od Narviku (to je v Norsku) no covece nevim jak se nam to podarilo ale ze Storjord na chatu coz je nejakych 330km jsem to zvadli ujet v -20 bez nabijeni s autem co ma dle WLTP dojezd 470km, a normalne sme to zvadli i se zapnutou klimoskou na 20 stupnu, no uplne sileny to ti teda povim :-O ne kecam dole v Storjord bylo jen asi -16, az vejs pak bylo -20 az -22, takze cajk :-D

moje jmeno
6. října • 11:57

To jsi ale nejel v té Dacii o které tu je řeč... Nechápu lidi, kteří třeba za ten US nedodělek utratí přes mega, aby se pak mohli utěšovat, jak dobře udělali a že se jim podařilo ujet v kuse dokonce 500km. Nikomu to nezávidím, je mi jasné, že jsou i Ti co na to mají a díky spoustě nesporných výhod si to rádi pořídí (protože je to něco nového, inovativního, výkonného, dotovaného....) Zároveň je přitom netrápí myšlenka, co s tím vlastně budou dělat za pět let, až to začne "vadnout". Vadí mi ale, že se celá tahle ekomašinérie nepříznivě promítá do celého automobilového segmentu. Důsledek bude jen ten, že stará auta budou jezdit déle, než je zdrávo.

mara
15. října • 21:54

Přece není nic těžkého znevýhodnit provoz těch starých aut natolik, že se to prostě nikomu nevyplatí.

moje jmeno
16. října • 5:59

Jinými slovy: "udělat sviňárnu" :-/

Rembaz
6. října • 10:38

Nikde som nepísal, že neverím, ale nie je to take drastické.Inak mám CNG auto. A ďalšie už bude elektrické.

moje jmeno
6. října • 11:03

Tak pokud to auto potřebuješ na hrkání kolem komína, tak Ti to určitě stačit bude. Ale vzhledem k tomu, že jezdíš na CNG, tak předpokládám, že mnohdy už ten komín nevidíš. Pak Ti ale nevěřím, že si koupíš předražené eauto s dojezdem až 200km, jako jediné do "baráku" ;-)

Rembaz
6. října • 11:05

Nikde som nepísal, že kúpim Daciu s 200km.

moje jmeno
6. října • 11:23

Jo ták. Takže ujedeš hned celých 500km! Tak to pak joooo.:-D

Rembaz
6. října • 11:36

A? Teraz len 350km.

abstinent
5. října • 17:47

Auto má být na benzin nebo na naftu... Tohle nejsou auta...

abstinent
5. října • 17:47

Auto má být na benzin nebo na naftu... Tohle nejsou auta...

petr r. (petrumr)
5. října • 18:11

ano, řekli komunisti na uv ksč a zrušili trolejbusy v praze.

Diesel je mor do kulí
5. října • 19:19

To sedlo. Fakt to tak bylo. Soudruzi potřebovali co nejvíc dieselbusů pro potřeby evakuací v rámci globální termonukleární války. Že jsme tu mezitím chcípali (a dodnes chcípáme) dieselovým smradem, jim bylo jedno.

Joe Doe
6. října • 13:57

No tak moment, po vojne zrusila britska vlada v Londyne elektricky (tramvaje) a nahradila ich... dieselovymi autobusmi. A v 60. rokoch zrusili aj trolejbusy.A koliske kapitalizmu hadam socializmus vycitat nebudeme ;)

petr r. (petrumr)
6. října • 15:48

bylo to aji něco podobnýho v americe, oni jsou rozlezlí všude, ještě že Baťa měl rozum a fakte ty trolejbusy rozmazloval, třeba jak stavěl ty kanály mimo cestu aby neničil nápravy.

Twan
5. října • 21:34

Tak by jsi chcípnul když by elektrika nebyla. Byl by jsi spokojený a ekologický? Zase by jsi prskal, jen úplně obráceně ;-)

iPace
6. října • 11:18

nechci ti brat ty uzasne iluze, ale bez elektriny by nebyla ani ta nafta a benzin :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
6. října • 20:17

... iPace, nechci ti brát taky ty tvý úžasný iluze, ale bez ropy by nebyla ani elektřina (izolační materiály, plasty, maziva, nátěrové hmoty, konstrukční prvky elektro - svorkovnice, skříňky, těsnění, kryty, baterie by bez plastů neexistovaly, ...). No a k přepravě ropy by to bez nafty a benzinu nešlo. Měl jsi dávat ve škole více pozor. S elektřinou a ropou (naftou a benzinem) to je jako se slepicí a vejcem. (Co bylo dřív?;-))

tx
19. října • 15:20

To, že s ropou to jde lépe je jasné, ale nemáš pravdu v tom, že bez ní by elekltřina nebyla. Vše co jsi jmenoval je řešitelné bezropnou alternativou. Dokud tedy nevymyslíš něco, co obejít nelze a nebo jen mimořádně neekonomickým způsobem, tak musím trvat na tom že nemáš pravdu. To říkám z pozice elektrotechnika.

Diesel je mor do kulí
6. října • 0:37

Pořád lepší záření gama než smrad z dieselu. Než smrad z dieselu je totiž lepší úplně cokoliv.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
6. října • 7:08

Starý diesel smrdí stejně jako starý benzin. Moderní diesel je na tom se smradem minimálně stejně, ne-li lépe, než moderní benzin. (Konstrukce? Oba mají přímý vstřik, filtr pevných částic, turbo,...) Moderní diesel nesmrdí, to snad ví každý kromě tebe. :-D

petr r. (petrumr)
6. října • 15:44

moderní motor má přímý vstřik??? Vezmi si moderní hybridní motor od toyoty 1,5. Zkus čuchat supermoderní diesel po startu jak couvá z pozemku a potom něco piš.

.
6. října • 17:28

benzinový pohon a hybridní pohon není totéž. Hybridní pohon jsem nezmiňoval. Pouze benzinový a diesel. To, že jednou budou v autech jen elektromotory, to musí být každému jasné. Stejně tak i to, že hybridy jsou dočasné řešení. Jestli ty elektromotory budou napájeny z baterií, nebo se zavede vodíková technologie, to je otázka. Myslím si že bude v reálu obojí, tak jako dnes benzin a nafta. Nebo bude vše úplně jinak. Budoucnost to ukáže. V Česku ale nejbližších 30 let na silnicích budou určitě benziny i nafťáky a to je asi podstatné. Kdo chce hybrida či čistokrené elektro je to jeho věc. Naprostá většína lidí ale bude mít peníze jen na klasiku prodej starých ojetin v Česku výrazně převládá, lidi nemají peníze na nová auta, natož pak na elektromobily.
Co se týká toho couvání z pozemku, tak ten hybrid zasmradí jinde a jinou formou, suma sumárum to vyjde na stejno - spotřeba hybridu je stejná jako dieselu, čili to co se spáli a jde do vzduchu, je stejné.

petr r. (petrumr)
6. října • 20:25

ale prdlajs, lidi mají peníze a nová auta, třeba já budu kupovat už třetí po sobě nový auto. To je stejny, jak kdosi říkal, že elektrokolo za sto tkč nikdo nebude kupovat a podívej se do prodejny, co prodává jen elektrokola.

.
6. října • 21:07

:-D petr r. už bude kupovat po sobě třetí nový auto....dobrý fór:-D a ten argument srovnánís prodejem elektrokol.... :-D Hezký projev debility.
Jak tomu je s prodejem aut se dá dočíst například zde https://www.idnes.cz...
Uvádí se tam:....Celkový prodej nových osobních aut v Česku se za tři čtvrtletí meziročně snížil o 22,4 procenta na 148 319 vozů. Pokles prodejů ojetin je nižší. Síť autobazarů AAA Auto letos očekává prodej 73 000 vozů, což je o 15 procent méně než loni. Hlavním důvodem jsou dopady epidemie koronaviru.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/aaa-au... ...
Výsledky prodejů za minulý rok jsou také dostupné včetně poměru prodeje nových aut koncovým zákazníkům a firmám - flotilám společností. Stejně tak počty dovežených ojetin starších 10 let...
debil potr. r je ale v pohodě - má už po sobě třetí nové auto a bude kupovat hybridního Yarise a kdo ví, co ještě...:-D

Rejpal
7. října • 11:05

Nojo, ale prodeje Plugin-Hybridu vzrostly u nás meziročně skoro o 360% a prodeje čistých elektromobilů o 195%.

.
8. října • 7:19

Výsledek zastoupení registrovaných aut - z 8 milionů je necelých 10 tisíc elektroaut, což představuje něco kolem 1 promile. Uvidí se, jak ten nárůst nakonec dopadne a zastoupení elektroaut se dostane alespoň na 20%. Velké kecy byly ohledně CNG v nejrůznějším motoristickém tisku a všemožných zprávách - kupa investic, podpora,..atd. a výsledek - meziroční pokles 29%. Přitom provozní náklady vycházejí minimálně stejně, ne-li lépe než čistě elektrický pohon a určitě lépe než u hybridů.
Na trhu s ojetými vozy, který je ve srovnání s trhem nových vozů podstatně větší, je zastoupení hybridů naprosto minimální. Koupit si ojetého hybrida je spojen s pravděpodobností investice do nové baterie, která představuje nemalou částku. Ale všechno se může v blízké budoucnosti změnit, nejen ta cena baterií.V období leden-září 2020 bylo v Centrálním registru vozidel evidováno 148 319 nových osobních vozidel, což představovalo meziročně o 42 791 registrací méně, tj. -22 %. Z vozidel sledovaných v rámci Národního akčního plánu čisté mobility je v tomto roce největší zájem o automobily s externím dobíjením. Meziročně je registrováno také více LPG vozidel, 29% pokles je evidován u CNG vozidel. Září bylo pro registrace EV vozidel (BEV+PHEV) po lednu druhým nejúspěšnějším měsícem (pozn. v součtu registrováno 441 vozidel s externím dobíjením.http://www.msn.com/cs-cz/auto/zpr%c3%a1vy/vo... ... V České republice bylo k 30. 6. 2020 evidováno více než 8 mil. vozidel, z toho 75,4 % tvořila vozidla kategorie M1, 14,8 % kategorie L a 7,2 % N1. Z pohledu NAP ČM bylo nejvíce registrací evidováno u LPG vozidel (113 765), následovala CNG vozidla (27 785), 9 650 registrací pak připadalo na BEV vozidla.
Registrace nových osobních automobilů v období leden-září 2020:
1 732 BEV vozidel (bateriové elektrické), meziročně +196 %
1 176 PHEV vozidel (plug-in hybrid), meziročně +363 %
969 CNG vozidel (stlačený zemní plyn), meziročně -29 %
688 LPG vozidel (zkapalněný ropný plyn), meziročně +76 %
„V uplynulých třech kvartálech bylo registrováno 2 908 osobních elektrických vozidel (EV s externím dobíjením), před rokem to bylo jen 844 těchto vozidel. Z uvedeného počtu bylo 1 732 bateriových elektrických (BEV; 60 %) a 1 176 plug-in hybridů (PHEV; 40 %),“ uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Celkem 25 automobilek letos registrovalo nová osobní EV vozidla, v měsíci září se nejnověji se na český trh zařadily automobilky Jeep (3 PHEV) a Mazda (5 BEV). Registrace plynových vozidel jsou v letošním roce ve srovnání s těmi elektrickými zastoupeny méně, celkem bylo registrováno 1657 vozidel, z toho 969 CNG a 688 LPG vozidel. V součtu (pozn. CNG+LPG) je registrovalo jen 7 automobilek. V tomto segmentu dominují Škoda a Dacia, které v součtu registrovaly 85 % všech plynových vozidel.“

moje jmeno
16. října • 5:56

Já myslím, že vyšší rozšířenost eaut přímo souvisí s mírou zadotovanosti a netržních výhod. Na jiném autoportálu je """ objektivně""" vyčíslena výhodnost eauta v čase. Eauto začalo vycházet ekonomičtěji a ekologičtěji z hlediska uhlíkové stopy cca po pěti letech při životnosti 15 let. V rozpisu nákladů u eauta byla dotace 4000 EUR hned na začátku, dále vyčíslená úspora za daně a další drobnosti, co s trhem nesouvisí... Co tam nebylo, byla nutnost výměny baterie po 8-10 letech. E-auto tak "samozřejmě" zvítězilo...

Diesel je mor do kulí
6. října • 14:21

"Starý diesel smrdí stejně jako starý benzin". Tak ten pobavil. Jako že Euro4 benzin a Euro4 diesel smrdí stejně? Možná v nějakém paralelním vesmíru, ale tady v Praze určitě ne. A čím starší auta (Euro3 atd.), tím je rozdíl větší. Pokud jde o diesel Euro5 a novější, tak 1. neřešená Dieselgate (takže NOx jsou u Euro5 oproti benzinu brutální násobky), 2. hobby sockoidních majitelů vykastrovávat DPF, 3. megakarcinogenní Benzo[a]pyren, který přestože začíná slovem benzo, je produktem zvláště vznětových motorů.Že, moderní diesel nesmrdí, tvrdí "obhájci moderního dieselu" už minimálně 20 let, tedy od nějaké Euro3. Denně se můžeme přesvědčit, že je to blbost. S nástupem Euro6d se to pravda konečně zlepšilo, ale trochu s křížkem po funuse, když diesel z ekonomických důvodů v (pří)městských autech stejně končí (alespoň v civilizovaném světě).A co je největší bizarnost? Celou dobu ty smradlácké diesely dotujeme prostřednictvím nižšího zdanění nafty.

Rejpal
6. října • 8:44

Bohužel moderní diesel (Euro 6.2 a výše) je opravdu čistší a méně smradlavý než benzin. A co je horší tak i starý diesel (Euro 5-6.1) u nákladních vozidel je méně smradlavý než starý benzin (Euro 4 - 5) u osobáků.Špatné vlastně není to, že ten diesel je čistší, ale to, že ten většinový benzin je pořád ještě tak špinavý.

Twan
6. října • 2:05

To si povíme až ti to bude rozkládat kůži ty hrdino

Diesel je mor do kulí
6. října • 16:04

To rozkládá benzoapyren taky, rakovinné bujení není žádné mámení, bylo totiž prokázáno :-P

jozka
7. října • 7:30

Myslite tu latku u niz u nas letos namerili rekordne nizke mnozstvi?

Twan
6. října • 16:53

Já diesel neobhajuji, jen ti vyvracím ten nesmysl o Dieselových autobusech.

petr r. (petrumr)
5. října • 20:37

nebylo to tím, že rusaci měli přebytky ropy? šak u nás po volbách už si nesednou.

oVWečqa
5. října • 16:57

Jako druhé auto do rodiny proč ne. Jako druhé auto je elektromobil asi ideální (pokud se teda nebojíte nechat nabíjet lionku dole v garáži, zatímco spíte nahoře, přece jen požáry baterií byly, jsou a budou). Dosavadní problém elektromobilů jakožto druhých aut byla cena, což prolomilo až CitiGo, které ale skončilo dřív než začalo. A tohle bude předpokládám ještě levnější...

moje jmeno
16. října • 5:45

Už jsem v garáži parkoval všecny alternativy pohonů krom elektrického. Tento pohled na věc mě nenapadl. Pravdou je, že ani u LPG auta jsem si nepřipouštěl, které z toho může vyplývat. Ale realita požáru u e-auta v garáži při dobíjení ? To vidím jako celkem velký problém a popravdě bych se toho opravdu bál.

moje jmeno
16. října • 5:46

..nepřipouštěl riziko.....

Pikus
5. října • 21:54

Už se těším až s tím budu jezdit pro Arguse do Lidlu, navíc to tam i zadarmo nabiju!

petr r. (petrumr)
6. října • 15:41

jak kde, třeba u nás je připravený plácek, ale nabíječka nikde.

jozka
5. října • 18:33

jo jo, prolomilo cenou skoro za pul mega :-D

oVWečqa
5. října • 19:16

Což bylo o dost míň bež 800tis u konkurence před ním. Jako za 250tis nebude ani tady ta Dacia, s tím nepočítejte!

jozka
6. října • 7:33

Ja s tim nepocitam. jen ta logika... chci si koupit druhe/treti auto do rodiny na poposkakovani. Mamo, uz to nestoji 800, ale jen 450, dem do toho. Ne, ze by to nikdo nemel, ale prolamovani ledu vypada opravdu trochu jinak. A kolik krve automobilku to prolamovani ledu stalo jasne rika zpusob, jakym bylo uvedena na trh... a zariznuto.

iPace
6. října • 11:16

pokud pomineme ojetiny, ktere tvori zrejme vetsinovou skladbu druhych a tretich aut v CR, tak podle jiste statistiky prvomajitelu stoji druhe a treti auto u stejneho majitele v prumeru cca 940 tisic korun, tedy brano u soukromych osob, spousta druhych a tretich aut bude firemnich tak jako to prvnii tak to ale ukazuje ze lidi co maji penize a utraci je i za druha a treti auta je relativne dost i na tak malem trhu jako je CR

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
6. října • 11:58

Vy mate statistiku cen aut ve vztahu k poctu aut v rodine?

petr r. (petrumr)
5. října • 17:11

jo o to citigo jsem se i já začal zajímat a ta stopka je podle mně, že vw je nafoukaný a co lidi chcou a hlavně na co mají to zruší, jak by řekli němčouři ať jdou do ------. Jestli ta dacia bude za stejný prachy, tak do toho jdu a když ne, tak udělají lavinu slevnování elektroaut.

.
5. října • 21:58

V několika příspěvcích této diskuse pan petr.r předvedl abstraktní myšlení a související vyjadřování, které je důkazem jeho mentální retardace. Objevil se vedle v diskusi názor, že není jenom debil s IQ 50, ale že se jedná v jeho případě o reálný omyl přírody a o nezvratitelný důkaz, že hloupost (a omezenost) je nezničitelná. On se měl původně narodit asi jako žížala. Pán Bůh si to ale na poslední chvíli rozmyslel. Bohužel hodnota IQ té žížaly u pana petra r. zůstala zachována.

Twan
5. října • 22:09

Ty toho nenecháš? Odhaduji tě na tak patnáctiletého kluka, co má konečně možnost se po někom vozit, protože to v reálném životě nesvedeš. Takže jsi si vymyslel tenhle nesmysl, co kopíruješ pod každý jeho příspěvek a je jedno jestli zrovna mele z cesty nebo k věci. Tím jsi u mě klesnul na nulu a vymyslím podobný blábol, aby jsi poznal jaké to je. Jenomže bezpáteřní chudák jako ty určitě začne mít tisíc jmen, narozdíl od Petra. Že?

.
6. října • 7:17

Co seš ty Twane, bezpáteřní chudáku? Občas píšeš stejný blbosti jako ten petr.r., ale dá se to ještě unést na rozdíl od blábolů petra r., který je debil bez pochybnosti. Na stejný projev debility petra r. stejná odpověď! Na tebe a na ostatní ale nereaguji, ty seš v normě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Twan
6. října • 11:47

jdi si řešit mindrák jinam

.
6. října • 13:34

Mindrák? Jak jsi k takovému závěru vůbec přišel Twane? Projevil jsi abstraktní myšlení úrovně myšlení petra.r. Některé tvé příspěvky Twane to svým obsahem dokonce dokazují.

bezpáteřníchudáktisícjmen
6. října • 1:01

Odhadl a odhalil jsi mne,klesl jsem na nulu,tzn,že už nejsem patnáctiletý kluk,ale batole a jakožto batole si odteď můžu žvatlat co chci.DÍKY!

pán větrů
5. října • 16:51

ale no tak chlapi,vždyť je to web o autech,nejste tak trochu mimo mísu-Dacii?

Joe Doe
6. října • 13:54

Neviem, Mercedesu je motor z Dacie dobry :)

Martas
7. října • 8:17

No poupravím, mercedes dělá motor pro dacie,Nissan podvozek, displaye LG

Joe Doe
7. října • 13:27

Myslis tie motory Renault a dodavky s prelepenym logom? ;)

oVWečqa
5. října • 16:58

Navíc Elekrodacii, to musí být tvá noční můra. :-D

oVWečqa
5. října • 16:59

t

Vóša
5. října • 15:21

a jéje zase je tu nalezlý samý Škodomilský dobytek !

norlamko
7. října • 11:21

To se zavřely i ZŠ že tady děti mají čas oxidovat celý den?

10w60
5. října • 22:34

Vóšo, moc ti to mluví. Udělej si na něm uzel a nezáviď Dacii, že už má mnody lepší káry než tvoje uprděné Hnojdé:-D

Škodomilec
5. října • 16:28

Sám jsi dobytek, kundajní hovnajisto. Kdo to říká, ten to je, tomu se to pasuje!

Vóša
5. října • 16:34

Už se nezdržuj psaním, tvoje tlustá Mařka chce jet do Kauflandu, tak nakopni ten tvůj sazomet z Boleslavi a jeď bomby...jsou tam dnes super nabídky na pivo v pet lahvi.

.....
5. října • 16:43

koukám,že máš přehled,pošli odkaz na leták na to pivko ve slévce.Jen doufám,že už jsi to vše nevykoupil.Prázdný regál s vyrytým:byl jem tu.Vóša

.
5. října • 16:24

Zase jeden internetový hrdina. Do očí by to nikomu neřekl, to by byl podělaný strachy.

zvláštní škola
5. října • 15:36

tatínek doma prohlašuje,že dobytek jezdí v Daciích,tak nevím...

Martas
7. října • 8:12

Tatínek asi moc pije. Chtělo by to uvést nějaké argumenty. Ale víš co,já ti odpovím stejně. Strejda tvrdí, že škodovku si koupí jen vůl. Tak co, stačí?

Joe Doe
6. října • 13:54

Sudiac podla niku a textu prispevku, predpokladam, ze u vas prebehol nejaky podobny dialog:Ty: Otec, prelozili ma do zvlastnej skoly.
On: Ked na to mas, chlapce, studuj, studuj....

vždy na pohodu
6. října • 1:40

Možná jsi zvláštňák,ale minimálně máš jasno,i tvůj tatík a ano s Dačkama jezdí jen hovada/lůza/spodina/hlupáci/aznovuhova/atímjeřečenovše

dustera
5. října • 21:08

Dobytek bude asi tatínek...

zvláštní škola
5. října • 21:20

DUSTERA No to je,no a co,furt lepší než si dávat nick Dustera,to nenapadne ani děti u nás na zvláštní,a že jsou tu případy...

Vóša
5. října • 16:18

Ty a tobě podobná pakáž ať se odstěhuje společně s místní redakcí na prestižní adresu 10 rue Nicolas-Appert, 11 Paříž...

zvláštní škola
5. října • 16:39

pro Vóšu:význam slova pakáž:sebranka,banda,holota.O.k. nemám problém být společně s redakcí sebranka a banda.S tou holotou,ale nevím nevím,to mi spíš pasuje k Tobě a Dacii.A tu adresu přenechám na bydlení také rád tobě,když to tam tak znáš.

zvláštní škola
5. října • 14:25

Já se tak těším,každý večer než půjdu spát si budu počítat kolik dní zbývá do premiéry.

zvláštní škola
6. října • 1:19

už se jenom 9x vyspím a bude tu premiéra elektro Dacie-sakra to je ještě doba.Taková událost,ale jsem šťastný,že to můžu zažít,co jiného si kluk jako já může přát.To je jiná liga než většina páprdů zde a jejich dětské sny z plakátů M3,Sierra Coswort,Impreza a podobné spalovací nesmysly.Snad muselo být jasný,že spalováky je slepá ulička.Elektro se super výkonem a v podání Dacie určitě i cenou to je něco,to je revoluce.Jdu spát ať mi to čekání rychleji uteče.

Axel Toronto (xax41)
5. října • 15:10

Udělej si adventní kalendář a do každého okénka slepičinec. K té Dacii to bude takové stylové.

Jan
6. října • 8:21

Auto bude ok,až na ten dojezd.... Chtělo by to tu baterku ze Zoe a dojezd 400km,pak bych to koupil, takhle to v zimě dá 150 km,,,,,,,,

K
2. listopadu • 12:33

Mne ten dojezd vůbec nevadí. Najedu max denně 70 km. Zákazníci po Praze. Na dovcu erem a na Vánoce na hory Lagunou která stojí před domem a nemůžu ji ojezdit.

6. října • 12:43

To, že to má dojezd 200km je vlastnost, nikoliv nevýhoda. Aby to mělo dojezd 400km, tak by to muselo mít větší baterii s větší hmotností a s větší cenou. A pokud mi ten dojezd stačí, mám to kde nabíjet (garáž), tak proč stále vozit hmotnost baterií navíc a platit za větší baterii když ji nepotřebuji. Tuším, že Toyota bude nabízet také elektromobil s dojezdem 200km. A ten dojezd není proto, že by neuměli udělat EM s větším dojezdem. Udělali to tak cíleně. Viz předchozí text. Na tuto vlastnost u Toyoty asi moc lidí "prskat" nebude, ale do Dácie si dost lidí kopne!

Joe Doe
6. října • 13:52

Prskaju do elektrickej Mazdy...

Twan
5. října • 21:32

Ty jsi ubožák že to svět neviděl...

petr r. (petrumr)
5. října • 15:32

já budu stříhat metr, trochu jiný než na nucených pracech. Odpočet bude vlastně jak rumuni podruhé vyženou němce přes moravu.Vlastně je to studa, že VW neumí vyrobit u nás elektromobil velikosti dacie natož e-upu.

KRD
5. října • 15:35

Problém je už i ve vysoké ceně práce a energií.E-mobil má problém ve vysoké ceně pohonného řetězce, s tím se moc udělat nedá, takže se musí redukovat na úrovni fixních nákladů.

Doporučujeme

Články odjinud