Britská firma Overland-e chystá elektrickou buginu s extrémním dojezdem. Zdroj: Overland-e

Britská firma Overland-e chystá elektrickou buginu s extrémním dojezdem. | Zdroj: Overland-e

Prvním krokem byl vůz Overlander s trubkovým rámem, který pasuje na šasi VW Beetle. Zdroj: Overland-e

Prvním krokem byl vůz Overlander s trubkovým rámem, který pasuje na šasi VW Beetle. | Zdroj: Overland-e

Poháněný je vzduchem chlazeným motorem a k dostání je ve spartánském cestovatelském provedení i se skromným výběrem komfortních prvků. Zdroj: Overland-e

Poháněný je vzduchem chlazeným motorem a k dostání je ve spartánském cestovatelském provedení i se skromným výběrem komfortních prvků. | Zdroj: Overland-e

Další kapitolou se stalo vozidlo Overland-e, které je nyní v přípravě. Rovněž jednoduchou konstrukci kombinuje s elegantní kapotáží a možností zvolit městské provedení nebo model pro expedice a řádění. Zdroj: Overland-e

Další kapitolou se stalo vozidlo Overland-e, které je nyní v přípravě. Rovněž jednoduchou konstrukci kombinuje s elegantní kapotáží a možností zvolit městské provedení nebo model pro expedice a řádění. | Zdroj: Overland-e

Hlavním tahákem má být elektrický pohon a dojezd nejméně 750 mil, což je více než 1207 kilometrů.  Zdroj: Overland-e

Hlavním tahákem má být elektrický pohon a dojezd nejméně 750 mil, což je více než 1207 kilometrů.  | Zdroj: Overland-e

Vůz má zvládnout až 1500 kilogramů nákladu, aby vám na cestách nic důležitého nechybělo, v plánu je i nabídka zajímavého příslušenství. Jde například o střední nosič, světelnou rampu, úložné prostory na bocích nebo naviják. Zdroj: Overland-e

Vůz má zvládnout až 1500 kilogramů nákladu, aby vám na cestách nic důležitého nechybělo, v plánu je i nabídka zajímavého příslušenství. Jde například o střední nosič, světelnou rampu, úložné prostory na bocích nebo naviják. | Zdroj: Overland-e

Výrobce získal investici od společnosti Pario Ventures, která v minulosti podpořila další elektrické projekty – například Rivian, Atlis Motor Vehicles nebo Sono Motors, takže uvedení modelu Overland-e na trh vypadá velmi reálně Zdroj: Overland-e

Výrobce získal investici od společnosti Pario Ventures, která v minulosti podpořila další elektrické projekty – například Rivian, Atlis Motor Vehicles nebo Sono Motors, takže uvedení modelu Overland-e na trh vypadá velmi reálně | Zdroj: Overland-e

Overland-e Gen2 Zdroj: Overland-e

Overland-e Gen2 | Zdroj: Overland-e

Overland-e Gen2 Zdroj: Overland-e

Overland-e Gen2 | Zdroj: Overland-e

Overland-e Gen2 Zdroj: Overland-e

Overland-e Gen2 | Zdroj: Overland-e

Prvním krokem byl vůz Overlander s trubkovým rámem, který pasuje na šasi VW Beetle. Zdroj: Overland-e
Poháněný je vzduchem chlazeným motorem a k dostání je ve spartánském cestovatelském provedení i se skromným výběrem komfortních prvků. Zdroj: Overland-e
Další kapitolou se stalo vozidlo Overland-e, které je nyní v přípravě. Rovněž jednoduchou konstrukci kombinuje s elegantní kapotáží a možností zvolit městské provedení nebo model pro expedice a řádění. Zdroj: Overland-e
Hlavním tahákem má být elektrický pohon a dojezd nejméně 750 mil, což je více než 1207 kilometrů.  Zdroj: Overland-e
10
Fotogalerie

Elektrická bugina Overland-E slibuje dojezd přes 1200 kilometrů. Nalákat chce dobrodruhy i vojáky

Garážové elektromobily mají velkou výhodu. Nejsou spoutány hromadou předpisů, takže mohou snadno dosáhnout extrémních parametrů – jako tento britský exot.

Před pěti lety se dali dohromady pánové Aaron Rawding a Dave Fisher s cílem postavit expediční buginu – podařilo se, jejich vozidla jezdí a slibují nevšední zážitky. Prvním krokem byl vůz Overlander s trubkovým rámem, který pasuje na šasi VW Beetle. Poháněný je vzduchem chlazeným motorem a k dostání je ve spartánském cestovatelském provedení i se skromným výběrem komfortních prvků.

Další kapitolou se stává vozidlo Overland-e, které je nyní v přípravě. Rovněž jednoduchou konstrukci kombinuje s elegantní kapotáží a možností zvolit městské provedení nebo model pro expedice a řádění. Hlavním tahákem má být elektrický pohon a dojezd nejméně 750 mil, což je více než 1207 kilometrů. Vůz má zvládnout až 1500 kilogramů nákladu, aby vám na cestách nic důležitého nechybělo, v plánu je i nabídka zajímavého příslušenství. Jde například o střešní nosič, světelnou rampu, úložné prostory na bocích nebo naviják.

Výrobce získal investici od společnosti Pario Ventures, která v minulosti podpořila další elektrické projekty – například Rivian, Atlis Motor Vehicles nebo Sono Motors, takže uvedení modelu Overland-e na trh vypadá velmi reálně. Kromě soukromých zákazníků se firma netají ambicemi nabízet svá vozidla i pro speciální využití, například v armádách, kterým by se zcela tiché terénní vozítko mohlo hodit. Prototypy městské i terénní verze mají být hotové koncem letošního roku, sériová výroba by se pak mohla rozjet v červenci 2023.

Doporučujeme

Články odjinud