Elektrická BMW se záložního motoru nevzdají, ani model i5

Příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.
Elektrická BMW se záložního motoru nevzdají, ani model i5

Elektrický model BMW i5 dříve než v roce 2020 nedorazí. Bude to crossover mezi sedanem, hatchbackem, kupé a SUV a automobilka jím vyplní mezeru mezi městským modelem i3 a sportovním i8. Jako konkurence elektromobilů Tesla ale BMW přinese jednu zásadní výhodu – spalovací motor za příplatek.

„Palubní generátor bude hrát v příštích letech důležitou roli, kdy dojezd čistých elektromobilů bude limitujícím faktorem a zdrojem obav potenciálních kupců,“ svěřil se magazínu Car & Driver Henrik Wenders, který má u BMW na starosti model i5.

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

U modelu BMW i3 si záložní motor objednalo asi 60 % lidí, což bylo mnohem víc, než kolik automobilka očekávala. Nicméně čísla postupně klesají a BMW se domnívá, že to byla spíše psychologická záležitost než nutnost. Lidé spalovací motor prý potřebují stále méně a méně.

„Model i3 je druhé nebo třetí auto v rodině, ale o i5 musíme uvažovat jako o potenciálním jediném rodinném autě,“ doplnil Wanders. Právě příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf 

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf 

Výzvou pro model BMW i5 bude i nabídnout takový palubní generátor elektřiny, který nesníží dynamický potenciál auta a postará se o dostatečnou výrobu elektřiny. BMW se také nechce pouštět do závodů o maximální dojezd elektromobilů, takže velikost akumulátorů bude omezená. O modelu i5 se mluví jako o autě s maximální kapacitou akumulátorů 75 kWh.

Podle automobilky je důležité najít rozumnou rovnováhu mezi elektrickým dojezdem a velikostí, hmotností i cenou akumulátorů. Výroba velkých baterií je také energeticky náročná a BMW nechce, aby takové auto mělo ve výsledku větší uhlíkový otisk než klasické vozy se spalovacím motorem.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků