Elektrická BMW se záložního motoru nevzdají, ani model i5

Příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.
Elektrická BMW se záložního motoru nevzdají, ani model i5

Elektrický model BMW i5 dříve než v roce 2020 nedorazí. Bude to crossover mezi sedanem, hatchbackem, kupé a SUV a automobilka jím vyplní mezeru mezi městským modelem i3 a sportovním i8. Jako konkurence elektromobilů Tesla ale BMW přinese jednu zásadní výhodu – spalovací motor za příplatek.

„Palubní generátor bude hrát v příštích letech důležitou roli, kdy dojezd čistých elektromobilů bude limitujícím faktorem a zdrojem obav potenciálních kupců,“ svěřil se magazínu Car & Driver Henrik Wenders, který má u BMW na starosti model i5.

Testy | Sportovní auta | BMW | Hybridy

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

U modelu BMW i3 si záložní motor objednalo asi 60 % lidí, což bylo mnohem víc, než kolik automobilka očekávala. Nicméně čísla postupně klesají a BMW se domnívá, že to byla spíše psychologická záležitost než nutnost. Lidé spalovací motor prý potřebují stále méně a méně.

„Model i3 je druhé nebo třetí auto v rodině, ale o i5 musíme uvažovat jako o potenciálním jediném rodinném autě,“ doplnil Wanders. Právě příplatkový spalovací motor má přesvědčit ty klienty, kteří nechtějí být odkázáni na omezenou síť čerpacích stanic a dlouhé dobíjení.

Elektromobily | BMW | Srovnávací testy | Volkswagen | Nissan | Volkswagen Golf

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf 

Výzvou pro model BMW i5 bude i nabídnout takový palubní generátor elektřiny, který nesníží dynamický potenciál auta a postará se o dostatečnou výrobu elektřiny. BMW se také nechce pouštět do závodů o maximální dojezd elektromobilů, takže velikost akumulátorů bude omezená. O modelu i5 se mluví jako o autě s maximální kapacitou akumulátorů 75 kWh.

Podle automobilky je důležité najít rozumnou rovnováhu mezi elektrickým dojezdem a velikostí, hmotností i cenou akumulátorů. Výroba velkých baterií je také energeticky náročná a BMW nechce, aby takové auto mělo ve výsledku větší uhlíkový otisk než klasické vozy se spalovacím motorem.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků