Jedním z nejdůležitějších rozeznávacích znaků modernizované Avie jsou tyto tři kruhové světlomety

Jedním z nejdůležitějších rozeznávacích znaků modernizované Avie jsou tyto tři kruhové světlomety

Základní tvar kabiny zůstal zachován

Základní tvar kabiny zůstal zachován

Do vozů musela být zabudována nová elektroinstalace

Do vozů musela být zabudována nová elektroinstalace

Motory dodává stále firma Cummins

Motory dodává stále firma Cummins

Také interiér prošel úpravami

Také interiér prošel úpravami

Ovládacích prvků je více

Ovládacích prvků je více

Logo se zjednodušilo a je větší. Je výrazem úcty k tradici.

Logo se zjednodušilo a je větší. Je výrazem úcty k tradici.

Základní tvar kabiny zůstal zachován
Do vozů musela být zabudována nová elektroinstalace
Motory dodává stále firma Cummins
Také interiér prošel úpravami
7
Fotogalerie

Elektrická Avia skutečně bude! První vlaštovka dostane jméno Initia

Konstruktéři obnovené značky Avia začali pracovat na vývoji užitkového elektromobilu pro přepravu několikatunových nákladů.

Kromě dieselových motorů Cummins by v budoucnosti mohly nákladní vozy Avia pohánět také elektromotory. Mediální zástupce značky Jaroslav Martínek pro server Autonaelektřinu.cz uvedl, že přípravné práce již začaly.

"Avia má o elektromobilitu zájem, je součástí její strategie a vidí v ní
budoucnost, zejména v oblasti městské a příměstské dopravy," napsal v oficiálním stanovisku.

V tuto chvíli podle něho Avia realizuje přípravné kroky vývojového charakteru a zpracovává analýzy. Konkrétní termín představení prototypu elektromobilní Avie však ještě stanoven nebyl.

V souvislosti s "elektrickými" plány již Avia podepsala příslušné memorandum o spolupráci s polskou firmou H. Cegielski z Poznaně. Ta by do vozů vyráběných Avií měla dodávat elektrický pohon. Do vývoje jsou podle serveru zapojeni i odborníci z tuzemských vysokých škol.

Elektromobily, vyrobené za použití podvozků a kabin z tehdy ještě letňanské Avie, již existovaly. Ve Velké Británii je pro potřeby zákazníků v USA vyráběla firmy Smith Electric Vehicle. Dodávaly se s bateriemi buď o kapacitě 80 nebo 120 kWh, jezdily maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině a po pětihodinovém nabíjení z třífázové zásuvky zvládly dojet do vzdálenosti až 130 kilometrů.

Velmi podobné parametry má i vůz FUSO eCanter, který od minulého týdne využívají logistické společnosti v Německu. Cílem vývoje v Avii je nabídnout vůz s lepšími parametry.

Výroba Avií se po čtyřleté přestávce obnovila v areálu firmy Czechoslovak Group letos na podzim. Značku i výrobní zařízení odkoupila od indické společnosti Ashok Leylands.

Avia prodělala facelift, dostala druhé jméno Initia a nové motory splňující současnou emisní normu Euro 6. Nabízí se také s pohonem všech kol.

Doporučujeme

Články odjinud