Elektrická Avia skutečně bude! První vlaštovka dostane jméno Initia

Konstruktéři obnovené značky Avia začali pracovat na vývoji užitkového elektromobilu pro přepravu několikatunových nákladů.

Kromě dieselových motorů Cummins by v budoucnosti mohly nákladní vozy Avia pohánět také elektromotory. Mediální zástupce značky Jaroslav Martínek pro server Autonaelektřinu.cz uvedl, že přípravné práce již začaly.

"Avia má o elektromobilitu zájem, je součástí její strategie a vidí v ní
budoucnost, zejména v oblasti městské a příměstské dopravy," napsal v oficiálním stanovisku.

Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

V tuto chvíli podle něho Avia realizuje přípravné kroky vývojového charakteru a zpracovává analýzy. Konkrétní termín představení prototypu elektromobilní Avie však ještě stanoven nebyl.

V souvislosti s "elektrickými" plány již Avia podepsala příslušné memorandum o spolupráci s polskou firmou H. Cegielski z Poznaně. Ta by do vozů vyráběných Avií měla dodávat elektrický pohon. Do vývoje jsou podle serveru zapojeni i odborníci z tuzemských vysokých škol.

Elektromobily, vyrobené za použití podvozků a kabin z tehdy ještě letňanské Avie, již existovaly. Ve Velké Británii je pro potřeby zákazníků v USA vyráběla firmy Smith Electric Vehicle. Dodávaly se s bateriemi buď o kapacitě 80 nebo 120 kWh, jezdily maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině a po pětihodinovém nabíjení z třífázové zásuvky zvládly dojet do vzdálenosti až 130 kilometrů.

Velmi podobné parametry má i vůz FUSO eCanter, který od minulého týdne využívají logistické společnosti v Německu. Cílem vývoje v Avii je nabídnout vůz s lepšími parametry.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Výroba Avií se po čtyřleté přestávce obnovila v areálu firmy Czechoslovak Group letos na podzim. Značku i výrobní zařízení odkoupila od indické společnosti Ashok Leylands.

Avia prodělala facelift, dostala druhé jméno Initia a nové motory splňující současnou emisní normu Euro 6. Nabízí se také s pohonem všech kol.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků