Elektrická Avia skutečně bude! První vlaštovka dostane jméno Initia

Konstruktéři obnovené značky Avia začali pracovat na vývoji užitkového elektromobilu pro přepravu několikatunových nákladů.

Kromě dieselových motorů Cummins by v budoucnosti mohly nákladní vozy Avia pohánět také elektromotory. Mediální zástupce značky Jaroslav Martínek pro server Autonaelektřinu.cz uvedl, že přípravné práce již začaly.

"Avia má o elektromobilitu zájem, je součástí její strategie a vidí v ní
budoucnost, zejména v oblasti městské a příměstské dopravy," napsal v oficiálním stanovisku.

Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

V tuto chvíli podle něho Avia realizuje přípravné kroky vývojového charakteru a zpracovává analýzy. Konkrétní termín představení prototypu elektromobilní Avie však ještě stanoven nebyl.

V souvislosti s "elektrickými" plány již Avia podepsala příslušné memorandum o spolupráci s polskou firmou H. Cegielski z Poznaně. Ta by do vozů vyráběných Avií měla dodávat elektrický pohon. Do vývoje jsou podle serveru zapojeni i odborníci z tuzemských vysokých škol.

Elektromobily, vyrobené za použití podvozků a kabin z tehdy ještě letňanské Avie, již existovaly. Ve Velké Británii je pro potřeby zákazníků v USA vyráběla firmy Smith Electric Vehicle. Dodávaly se s bateriemi buď o kapacitě 80 nebo 120 kWh, jezdily maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině a po pětihodinovém nabíjení z třífázové zásuvky zvládly dojet do vzdálenosti až 130 kilometrů.

Velmi podobné parametry má i vůz FUSO eCanter, který od minulého týdne využívají logistické společnosti v Německu. Cílem vývoje v Avii je nabídnout vůz s lepšími parametry.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Výroba Avií se po čtyřleté přestávce obnovila v areálu firmy Czechoslovak Group letos na podzim. Značku i výrobní zařízení odkoupila od indické společnosti Ashok Leylands.

Avia prodělala facelift, dostala druhé jméno Initia a nové motory splňující současnou emisní normu Euro 6. Nabízí se také s pohonem všech kol.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků