Elektrická Avia skutečně bude! První vlaštovka dostane jméno Initia

Konstruktéři obnovené značky Avia začali pracovat na vývoji užitkového elektromobilu pro přepravu několikatunových nákladů.

Kromě dieselových motorů Cummins by v budoucnosti mohly nákladní vozy Avia pohánět také elektromotory. Mediální zástupce značky Jaroslav Martínek pro server Autonaelektřinu.cz uvedl, že přípravné práce již začaly.

"Avia má o elektromobilitu zájem, je součástí její strategie a vidí v ní
budoucnost, zejména v oblasti městské a příměstské dopravy," napsal v oficiálním stanovisku.

Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

Nová Avia jde do výroby! Do detailu jsme prohlédli novinku a montážní linku

V tuto chvíli podle něho Avia realizuje přípravné kroky vývojového charakteru a zpracovává analýzy. Konkrétní termín představení prototypu elektromobilní Avie však ještě stanoven nebyl.

V souvislosti s "elektrickými" plány již Avia podepsala příslušné memorandum o spolupráci s polskou firmou H. Cegielski z Poznaně. Ta by do vozů vyráběných Avií měla dodávat elektrický pohon. Do vývoje jsou podle serveru zapojeni i odborníci z tuzemských vysokých škol.

Elektromobily, vyrobené za použití podvozků a kabin z tehdy ještě letňanské Avie, již existovaly. Ve Velké Británii je pro potřeby zákazníků v USA vyráběla firmy Smith Electric Vehicle. Dodávaly se s bateriemi buď o kapacitě 80 nebo 120 kWh, jezdily maximální rychlostí 80 kilometrů v hodině a po pětihodinovém nabíjení z třífázové zásuvky zvládly dojet do vzdálenosti až 130 kilometrů.

Velmi podobné parametry má i vůz FUSO eCanter, který od minulého týdne využívají logistické společnosti v Německu. Cílem vývoje v Avii je nabídnout vůz s lepšími parametry.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Výroba Avií se po čtyřleté přestávce obnovila v areálu firmy Czechoslovak Group letos na podzim. Značku i výrobní zařízení odkoupila od indické společnosti Ashok Leylands.

Avia prodělala facelift, dostala druhé jméno Initia a nové motory splňující současnou emisní normu Euro 6. Nabízí se také s pohonem všech kol.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků