O elektro Záporožci, čtyři motory v kolech, postaveném amatérem za měsíc, který dojel rally Monte Carlo nikdo nevíte ? Kdo hledá najde. "motorkoleso Dujunov".
a ja si myslim ze auta maju mat dojazd >1000km a tankovanie pod 5 minut
vidim, ze tady je spousta pesimistuhosi, ještě ne vse bylo vynalezeno a objeveno, a mnohe na objeveni teprve ceka a to vcetne akumulatoru.kdo to trochu sleduje tak vi, za posledních 5 let se udelal velky pokrok a brzo budou k dispozici novy technologie, který ukladani elektricky energie posouva hodne dopředu.ani ta elektrika by nemel byt neresitelny problém, cely automobilovy provoz v CR by mel utáhnout zdroj velikosti dostaveneho temelina
Kdo to trochu sleduje tak naopak ví, že za posledních 5 let se neudělal naopak vůbec žádný pokrok a narovnáním vybíjecící křivky lithiových baterií s chemií LiCoO2 (ICR) jsme se pravděpodobně dostali na konec kapacitních možností lithiových článků přičemž chemie IMR, INR a IFR jsou na tom jen hůř. A to není žádný pesimismus, ale realita.Takže se vrať trochu nohama na zem.
Nedavno se i Musk - pokud nemlzil - vyjadril v tom smyslu, ze se v blizke dobe neda cekat vetsi prulom v otazce baterii. A jeho byznys na battery/power managementu stoji a pada... samotne supercharger stanice ho nespasi.
Já ho chápu. Kdyby řekl, že zanedlouho jistě přijdou zcela nové baterie, kolik stávajících aut by asi prodal?
Mojim skromnym tipom bude komplet prechod z Li-ion na Li-S baterie /alebo cosi podobne, zbavene ich nevyhod/, co by som aj videl za tym smelymi vyhlaseniami na oboch stranach. No ale nechajme sa prekvapit, vyvoj urcite nespi, ale kym za tym bude prezlozita chemia a existujuce ireverzibilne procesy /znehodnotenie/, dovtedy to nema velky vyznam. Je aj mozne, ze vyvoj by isiel lahko vymenitelnymi clankami, ktore sa budu menit kvazi ako spotrebak pri predpisanej servisnej prehliadke /co je pomerne caste/, pre koncern asi ta naznacena cesta. A hlavne nema to vyznam, kym sa to nestane siroko dostupnym, zatial co cena za individualnu mobilitu je vsemozne a hlavne umelo tlacena do takych oblasti, v ktorych to uz pre mnohych prestava byt zaujimave a investuju do niecoho potrebnejsieho.
Mně by se líbily baterie pracující na nějakém jiném principu než jednoduchých chemických reakcích. Takový způsob ukládání elektřiny já považuju za zcela nevhodný - je pomalý a silně výkonově omezený. Prostě příliš primitivní. Když použiju srovnání třeba s ukládáním dat, tak jsme někde na úrovni cívkového magnetofonu, možná prvních disket.Bude tedy nutné ovládnout energii na zcela jiné úrovni. Jen mě nenapadá jak by to mělo vypadat :-)
Tak... auta na baterky proste nejsou budoucnost. Kde v prirode/vesmiru se jede masove ciste na baterky (tzn uloziste externe ziskane/vyrobene energie)?
Například v tvém těle v podobě ukládání získané energie do rezerv v podobě adenosin trifosfátu.
Kde v přírodě/vesmíru se jezdí autem? Takhle se přece ptát nejde, od přírody jsme se už hódně vzdálili. A jestli existují civilizace i jinde ve vesmíru, otázku využívání energií pravděpodobně řeší také.Elektřina je fajn věc, v podstatě jedna ze základních energií ve vesmíru. Jen to s ní ještě moc neumíme. No, ve skutečnosti vlastně ani nevíme co je zač a jak vzniká, neznáme složení a vznik hmoty, prostě jsme stále na úplném začátku poznávání světa kolem nás. Takže místo neustálého nesmyslného a hloupého válčení, zabíjení, ničení a vůbec všelijakého bojování o kdeco, bychom se měli vzpamatovat a začít spolupracovat na něčem užitečném. Máme obrovské dary - úžasně krásnou a bohatou planetu a mozek a rozum, ale my si to nějakého neznámého důvodu všechno ničíme. Nechápu. Přitom by tady mohlo být tak krásně...
Pekna myslienka, ale brani jej jedna vec: splocenskoekonomicka formacia, zlocinne uzurpujuca si vsetko pre seba. Zakon nadnarodneho monopolneho velkokapitalu je nemenny: ak nieco funguje a nie je to nase, tak to treba rozvratit, znicit co existuje, lacno ovladnut a nastolit vlastne pravidla na kompenzaciu vlastnej nadvyroby a nadhodnoty. Zrkadlovym odrazom, kam sa to premieta, je sucasna socialna /a to doslova/ katastrofa, ktorej prve lastovicky v podobe tsunami vln imigrantskej krizy, sa nam valia kontinentom. A snad sa zhodneme na tom, ze v takychto podmienkach je riesenie celosvetovej otazky prezitia civilizacie /doslova, uz bije 5 po dvanastej/, zhola nemozne. EU sa stara v prvom rade o zachovanie spolocenskeho status quo a vlastnej, coby nastroja horeuvedeneho sv.nstva, uplne pomylenej - a v rozmere problemu, naprosto nepodstatnej, existencie.Nastastie /v nestasti/, tento system ziadne perpetuum mobile nepredstavuje. Ani nemoze, pretoze pracuje na dlh a na ukor ostatnych.No a k tomu, na *com* sa jazdi vo vesmire....tam sa jazdi v prvom rade na tom, comu udeli pohyb gravitacia. Na zaciatku vzniku nasej Slnecnej sustavy stala gravitacia, na jej principe urychlujeme vyskumne sondy, no a ta ista sila aj existenciu slnecnej sustavy raz ukonci /klud, mas par miliar rokov cas/. Ked pride k ovladnutiu tejto sily, az potom si mozeme vydychnut. Cira fantaz? To si myslel aj slavny Niels Bohr, ktory tvrdil, ze kazdy, kto sniva o vyuziti atomovej energie, zije na Mesiaci. No a o par rokov na to /na vecnu hanbu horeuvedenych elit/, bola prave tato energia zlocinne zneuzita na najvacsiu hromadnu vrazdu civilistov v dejinach, v Hirosime. Zneuzita na velmocenske ciele. Stale to iste dokola. A preto, kym toto neprestane, o *velkej* ekologii si mozeme nechat len zdat. Zmenou musi prejst komplet spolocnost. A nech radsej az potom pridu dalsie objavy. Inak to dopadne presne ako v tej Hirosime.
Ta věčná naivita je udivující. Nic není ideální, všechno je to jen kompromis.Btw satelity fungujou na baterky.
Fascinuje mě, že někdo bez názoru klikne mínus, jako by to mohlo změnit realitu.Holt typické pro milovníky elektromobilů - popírače fyzikálních zákonů a ekonomických principů. :-)
Jestli tvůj život zavisí na ňákejch plusech a mínusech tak radši internet nelez :-D
Super, teď už stačí jen zlepšit rychlost dobíjení, odolnost článků a optimalizovat powermanagement celýho auta. Myslím, že minimálně jedna blondýna na tom v laboratořích VW s německou důsledností pracuje :-D
Konečně se nad tím taky někdo zamyslel - mají pravdu. Ovšem je to nereálné:- lidi potřebujou auto i na zimu, Li-Ion članky (lepší zatím nemáme) nesnáší mrazy vůbec a lidi mrazy jen velmi neradi (tj. potřeba topit)- Co asi řekne rozvodná síť (v případě předpokládaného hypotetického masového rozšíření) na např. 100 tisíc aut, napojených na supernabíječku a požadujících najednou proud řádů stovek ampér (nehledě na to, že právě takové "supernabíjení" výrazně zkracuje životnost oněch článků, přesně tohle nemají v lásce)? Postavíme dalších pár Temelínů, nebo "přiložíme pod kotlem" (z dolů, které právě krachují)?- A další (třeba vzácné kovy do akumulátorů, samovznícení článku při poškození např. při nehodě - chemie v něm obsažená se při kontaktu se vzduchem vznítí, navíc do článků může při nehodě něco proniknout = zkrat a tentýž výsledek) atd atd.
Zase opakuješ už dávno řešené.1. Tisíce Tesel vesele přežívají v mrazivém Norsku - dohledej si sám (Bjørn Nyland)2. Bude se muset přispúsobit.3. - Můžeš nám osvětlit, které ty vzácné kovy v akumulátorech máš na mysli???- Vznícení článků viz statistika požárů spalováky vs elektroauta.- S touhle bouračkou kdy to spalovák narval do Tesly a shořel jak papírovej čert zatím vede Tesla 1:0 :-Dhttp://insideevs.com/crash-involving-tesla-mod... ... Mimochodem dneska explodovat sériový CNG VW Touran, vono mít pod prdelí takovou lahev s 200 barů není žádnej šlágr. Hlavně tím nevozte vaše děti :-(http://www.pozary.cz/clanek/135317-na-cerpaci-... ...
To se lehce řekne přizpůsobit :-D. Ještě aby ta elektrika byla z obnovitelných zdrojů ne ? Teď sme rádi že dokážeme naplánovat a vybalancovat spotřebu a dodávku energie v síti. A teď k tomu budem muset připočíst nestabilní dodávku energie z obnovitelných zdrojů plus nestabilní poptávku miliónů elektro aut. To bude ještě běh na velmi dlouhou trať.
Fňuky fňuk. Esli se to rozjede tak se pěkně šoupnou paradigmata a zkostnatělý myšlení dostane nafrak. :-D
Zatím tu dostává na frak akorát fyzika. Přání sice bývá otcem myšlenky, jak nám tu úspěšně předvádíš jak ty, tak dotyční eurobyrokrati, ale ani ta myšlenka nedokáže "přechcat" fyziku a ekonomiku. Musí s nimi jít v souladu, jinak si může malovat kdo chce co chce a stejně neuspěje.Koncepty, které jsi zmiňoval, teprve prověří čas - zatím to s nimi ale vypadá spíš bledě, když např. zmiňovaná Tesla dluží i přes masivní dotace a současně řeší dost vážných technických a konstrukčních problémů.
Nekteří se snažej bejt tak dlouho v souladu až je to sežere.Té fakt divný, že když někdo dělá neco poprvý, že naráží na problémy?? Mužes se ještě podělit o nějaký to obecný moudro.
No mohl bych, ale pro tvé vidění světa přes růžové brýle a ignorování faktů a tvou útočnou rétoriku to stejně nemá význam, nepadlo by to na úrodnou půdu. Apropos, ty máš něco proti obecné moudrosti? Většinou bývá časem už prověřená a její výstupy tudíž relevantní…
Když je základem pro změny revoluce tak mě občas i baví. Jinak je to nudný.
Jj, tak to se budeš drtivou většinu času nudit. Permanentní revoluce je totiž něco jako permanentní orgasmus - neexistuje.
Co to zase meleš, jaká permanentní revoluce? Kdes to vyhrabal? Že ty si to pleteš s permanentníma magnetama nebo porád myslíš na orgasmus :-DBtw ta buchta co má orgáč 50x za den, to je asi tvůj vlhkej sen co? :-D
Argumentace ad hominem => diskusní fail (tvůj). Dál není třeba se s tebou zaobírat.
Zima nebude problém, pokud máme opravdu takový vliv na globální změny klimatu. Stačí jezdit na fosilní paliva tak dlouho, dokud se neoteplí natolik, že už nikdy nikde na zeměkouli zima nebude. Jen aby se pak někdy nevrátila po případném ukončení spalování fosilních paliv?
Ten dojezd a dobíjení by snad nemusel být až takový problém, pokud by se to podařilo řešit výměnou jednotlivých bateriových článků. Pokud jsou jednotlivé malé (tužkové?) baterie velké zhruba jako nábojnice, které se dávají do kulometných pásů, možná by stačilo tyto dvě technologie spoji. Tedy vytvořit bateriové pásy a měnit jen ty vybité za nabité. I kdyby jich na ten dojezd bylo relativně mnoho, snad by se taková výměna všech kulometných pásů v elektromobilu za 15 minut stihla? A pořád by se jednalo o nabíjení elektrických aut, byť v trochu jiném smyslu daného slova. ;-)
Auto není kapesní svítilna na dvě tužkovky.Například baterie v Teslách váží přes 500 kg a jak vypadá se můžeš podívat třeba zde:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pics-info-ins... ... Fakt si umíš představit neustálé pravidelné výměny něčeho takového na "čerpačkách"?
Baterie o hmotnosti 500 kg by bylo možné rozdělit třeba na 20 "zásobníků" po 25 kg. A to se za 15 minut dá vyměnit, když by na to bylo vozidlo přizpůsobeno - z jedné strany postupně vytahovat jednotlivé zásobníky a z druhé vkládat. Tedy klasické FIFO, to by VW mohl zvládnout?
Koupím si auto s novým akumulátorem, po vybití si dojedu na "benzinku" nechat vyměnit akumulátor za nabitý a dostanu tam starou chrchlu s polovičním dojezdem.
Rozumím, taková představa starých známých plochých baterií, jen trochu větších, že? Takový kvádr, který by měl na jedné straně dva ploché kontakty a těma napřed by se tam šoupaly :-)Tak takhle to opravdu nejde.
Ale ide. Teslácký batterypack je na výmenu automatizovaným spôsobom pripravený - aj jedna takáto výmenná stanica je postavená. Problém je "kapánek" inde: pri prieskume medzi majiteľmi o to nebol moc záujem. Aby to totiž malo zmysel, museli by mať baterku na nejaký leasing - to aby nevadilo, že pri výmene vlastne nedostanú späť vlastnú baterku, ale niekoho iného. Lenže bol o to malý záujem (aj preto ten pomalý štart napríklad Renaultu Zoe), pretože proste nechcú vlastniť v podstate nekompletné auto (bez baterky).
Asi máte na mysli toto: https://www.youtube.com/watch... A já se zeptám. Je ten jejich systém kompatibilní s ostatními e-auty (Leaf, i3, atd.)? Bude u všech elektroat použit stejný tvar baterie, stejný typ složení, stejné uložení v autě?Protože Musk v té prezentaci jaksi "zapomněl" na to, že k té klasické pumpě může přijet auto kteréhokoliv výrobce a vždy natankuje.
A ja vám odpoviem: Nie, nie je kompatibilný - prečo aj, že? Pokiaľ viem, tak reagujem IBA na to, že to nejde všeobecne - čo nie je pravda.
Jenže diskuze je tady o všeobecném řešení, řešení jedné automobilky je k ničemu.
Ste si odpovedal - všeobecne to ide. Riešenie existuje. Že je to, minimálne zatiaľ, riešenie jednej automobilky nepopiera to, že je to vo všeobecnosti možné.
Nevím, zda dobře rozumíte řeči mého kmene. :-DŽe technicky existuje řešení jedné automobilky neznamená, že to všeobecně jde. Do té všeobecnosti musíte započítat i jiné aspekty - ekonomické (zda přínosy budou větší než nevýhody) a třeba i sociální (nemít baterii ve vlastnictví).A že to Tesla předvedla a nezavedla do praxe, tak je důkazem toho, že i zavedení v rámci jedné automobilky je to velmi obtížné, ne-li nemožné.Dalším důkazem, že to je špatně proveditelné je pilotní projekt v Izraeli, kde to snad již i padlo.
Neviem, či rozumiete reči môjho kmeňa :-DPráve, že to, že to jedna automobilka predviedla znamená, že to vo všeobecnosti použiteľné JE. Že to ďalej neprevádzkuje a asi aj prečo som písal vyššie. Takže opäť pre jednoduchších: baterky takýmto spôsobom vymieňať je možné, druhá vec či (a ako) to prijmú ostatné automobilky a hlavne zákazníci.
Koukám, že je to především o pohledu na logiku tohoto problému. Z mého pohledu, pokud jedna automobilka předvede řešení pro jeden konkrétní typ svého auta (u Tesly X a 3 nic takového nepředvedla, mají vůbec stejnou baterii? Tipnul bych si že ne.), tak to automaticky neznamená, že je to řešení použitelné pro všechny automobilky a pro všechny typy aut.
To je blbost. A to práve preto, lebo ak to uskutočnili, dá sa to použiť všade. Nehovorím, že to všade použijú, ale principiálne sa to jednoducho dá. Stačilo by prosto koncepciu Tesly okopírovať ... Model X má rovnakú platformu a batériu ako S, takže by to malo byť možné, Model 3 neviem. K tej batérii. nemalo by byť, teoreticky, problém vytvoriť systém, kde by po dojazde auta nad výmennú šachtu jednoducho systém zistil akú baterku má auto nad ním, nastavil úchyty, baterku vybral, zasunul na nabíjacie stanovisko a doniesol nabitú baterku a upevnil ju na auto. Ak by tie baterky boli nejako štandardizované, šlo by to.
Váš text je ve smyslu "Kdyby ..., kdyby..., a kdyby..., tak pak by to šlo". Vaše tvrzení nemohu rozporovat, protože kdyby se splnilo vše, co uvádíte, tak pak by to samozřejmě šlo.Já vidím právě problém ve splnění všech těch podmínek, takže proto si myslím, že to nepůjde.
Teď jsi mu to natřel :-D
Baterky na leasing má akorát Renault Zoe.
Spíš než v rychlosti bude problém ve tvaru baterií. Tak jako každé auto má jinou nádrž, tak každé elektroauto má jinak tvarované baterie a jinak uložené.Pokud budete chtít standardizovat tvar baterií, jejich vyjímatelnost (s tím roste prostorová náročnost), jejich složení (každý typ baterií se chová jinak a dobíjecí/vybíjecí elektronika se k tomu chová jinak a musí to umět), kvalitu (jak se ohlídá, že zákazník nenechá na pumpě nějaké sračkové skoro mrtvé baterie a taktéž obráceně), tak nebude společná vůle automobilek tohle vyřešit a PŘDEVŠÍM nebude možné najít technický kompromis uložení baterií, které bude vhodné od sportovního Ferrari až po traktor Zetor.
Flexibilnější řešení třeba ve formě bateriových pásů by snad bylo možné lépe přizpůsobit různým tvarům a velikostem automobilů, tak, aby tu výměnu by umožnilo. Stačilo by jednotlivé články z bateriového zásobníku vytáhnout a pak do něj zatáhnout nové. Když je to řešitelné u zbraní, nejspíš by se našlo vhodné technické řešení i pro elektromobily. ;-)
Ale přesně tohle chce přece VW udělat. Aspoň podle toho, co je to v tom starším odkazovaném článku - http://www.autorevue.cz/volkswagen-zna-cestu-k-ve... ... :"...Možná si říkáte, že přece nelze mít jeden typ baterie například pro malý VW Up! a pro veliký Touareg nebo chystané plně elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovědný za vývoj, ale pro Autonews řekl, že bude nový typ akumulátoru vyvinut jako spojovatelný modul.Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulů, čímž by mělo být dosaženo kýženého výsledku v kapacitě baterie a tím pádem i dojezdu. ..."
Tak bohužel se to týká pouze jedné automobilky. A to vyjádření spíše chápu něco jako společnou platformu pro různé typy aut. Že výroba a montáž bude jednodušší, protože si naskládám články dle potřeby, ale nijak to nesouvisí s vyměnitelností za provozu auta.
Jasne dojdem ma pumpu v bielej koseli a tesilakoch, prelozim pol tony a podme na jednanie. :-D.
Velkolepý startup výměných baterií začal a vzápěti skapal v Izraeli a Renaultu zbyla flotila elektroaut pro pláč. I Tesla s tím chvilku koketovala než to zavrhla. Dohledej si sám.
Ten smělý cíl mi silně připomíná dědečka Bedřicha Zelenky, který chodil vždycky v sobotu odpoledne na nádraží zvedat lokomotivu. Teda nikdy ji nezved, ale vždycky do toho šel s chutí :-)) …
Todle už ví Tesla 15 let a 10 let už se to snaží naplnit reálnejma autama a sítí rychlodobíječek místo aby o tom jen žvanili. VW je 10 let pozadu, vo ostatních chytrejch vlastnostech auta či bezdratovejch updejtech firmware a vylepšeních ani nemluvě.
Proc za kazdou cenu tlacit auto, na ktere drtiva vetsina lidi nema a pro jehoz skutecne masove rozsireni zatim neni potrebna (a po certech draha) elektro/energo-infrastruktura?Frikuliny a auto nadsence VW (koncern) uspokoji i tak a v nabidku ma rozhodne pestrejsi nez Tesla - akorat ne elektro ;-)Btw Audi i Porsche uspesne makaji na elektro supersportech a pac patri do jednoho koncernu, tak bych se o budoucnost VW nebal. Porsche se prodava jak housky na kramu, takze asi neciti potrebu tlacit elektro nedodelky nebo rakety pro par lidi na svete a asi si v klidku pockaj na neco, co budou moci montovat do cenove dostupnejsich automobilu ;-)
Proč teda šéfové Porsche, Audi a teď už i VW se veřejně v odborných kruzích vyznali k obdivu k Tesle a řekli, že musej uznat že to Tesla dělá správně a že ji musej dohnat a proč to Porsche i VW dokazujou svými elektro koncepty a podvozkovými platformami, které přicházejí se spožděním 10ti let???
Proč se šéf slovutného Mercedesu táhnul až do Silikon Valej a setkal se tam se 70! firmama a startapama?? Proč jsou akcionáři Mercedesu nas%aný, že Mercedes nemá odpoveď na Tesla model 3?? Proč se akcionáři Mercedesu perou vo klobásy?? :-D
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... Svet neni cernobily... Tesla vali, ale nikde neni psano, ze uspeje... a ze ji chvali ostatni automotive esa? Jiste maji proc ale zajici se pocitaji az po honu...
Apple taky pořád krachoval a kde je teď? Skoro jako jedinej opravdu něco vydělává na svejch mobilech a má prachů až to néni hezky a ješte se cpe do aut.
VW nevyrábí pár elektroautíček pro přerostlé a přemoudřelé děcka, oni vyrábí milióny aut a to je zcela jiná disciplína. To se nedá dělat na dluh jako to předvádí tesla. Vyrobit auto, které má k pohonu několik tisíc dobíjecích tužkáčů, které nakoupí v číně, umí kde kdo. To není žádné technické umění. Co se Muskovi musí nechat, to je cit pro tradice. Tesla je věrným pokračovatelem barnumského cirkusu.
Toyota vyraba miliony aut.Medzi nimi su aj auta na vodik. A aj hybridy. A to take, ktore maju aj napriek svojmu veku 2-generacny naskok pred chabymi pokusmi VAG.
Ale ta vodikova maji velmi uzke pouziti, jaksi neni ve vetsine sveta kde tankovat.
Toyota je se svým vodíkem naprosto v hajzlu. Stará poučka automobilismu zní pokud nemáš po celé zemi síť čerpacích stanic tak je ti to auto naprosto k houwnu a nikam nedojedeš :-PVýrobní cena jejich vodíkáče asi 100 000 $ a voni ho prodávaj za polovic. Super perspektivní kšeft :-DSamozřejmě, že Shell kašle na výstavbu vodíkovejch čerpaček, tak jako ČEZ na výstavbu dobíjecích elektro stojanů :-D
Takhle vypadá včerejší exploze 200 bar nádrže CNG VW a teď si představ jak vypdá exploze vodíkovýho auta s 700 bar nádrží ;-)Posaď na to svoje dítě... radši prosímtě ne.
Na následujícím obrázku je test úniku a následného vznícení vodíku vs. stejná situace s vozidlem na benzin.Zdroj: http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budo... ... Není co řešit. ;-)
Je to poslední foto na konci článku.
http://www.pozary.cz/clanek/135317-na-cerpaci-... ...
"Vyrobit auto, které má k pohonu několik tisíc dobíjecích tužkáčů, které nakoupí v číně, umí kde kdo."Tak kde sú tie autá, keď ich podľa teba "umí kde kdo"? :-))
Jo jo kde sou ty auta s milionem tužkáčů co umí každej? Si chci taky jedno honem koupit. Třeba i vod toho VW, nebo Nissanu té jedno. Tak kde jsou?Proč už 10 let nikde žádný takový kromě Tesly nevidím?!?
Nabdka elektroaut je docela siroka. akorat jsou tak draha, ze je normalni clovek nekupuje. Takze pro normalni firmu neni v tuto chvili oblast ziskova pro masovou vyrobu. To co ma tesla v planu vyrobit na pristi 4 roky, je rocni plan male automobilky.navic po pocatecnim boomu uz ty objednavky nejak nepribyvaji...
Na těch 4 řádcích jsi neřek naprosto nic.
Nábídka elektroaut je naprosto tristní - je tu jen dalekodojezdová Tesla s vlastní sítí superdobíječek, pak dlouho, dlouho, předlouho nic a pak teprve nějaký pokusy a úlitby Kalifornskejm předpisům se směšným dojezdem a jinými necnostmi. To je naprostej výsměch. Auta s 300 km dojezdem a rychlonabíječkama už tu měli bejt dávno.
Navíc dalekodojezdová je jen v kategorii elektroaut. U spalováků takový dojezd patří k hlubokému podprůměru
Voproti atomovejm ponorkám jsou to ještě větší lůzři :-D
Zároveň se VW spolčuje se Shellem a snaží se zpomalit nástup elektroaut v EU a tlačit "zelený" paliva do svejch spalovacích popelnic. Kašpaři.http://www.theguardian.com/environment/2016/apr/28/v... ...
Nevim co na to fyzika... :)Nejlepsi auto soucasnosti ma cca 5kWh/100km a to se jedna o prtavy miniauto (twizy). Dospely auta jsou nekde na dvojnasobku.Pokud teda budeme pocitat, ze VW udela skok diky technice a vyrobi dospely auto se spotrebou Twizy, tak bude muset mit kapacitu 25kWh.Takze mame 25kWh baterku (minimalne) co chceme nabit za 15minut. Takze potrebujeme nabijecku co bude pro jedno auto davat minimalne 111kW (potrebujeme 100kW nabijeni a to ma cca 90% ucinnost) okamziteho vykonu. A k tomu baterky co to vydrzi. :-)Tesla supercharger totiz sice dava ~120kW, ale nedokaze to po cely nabijeni kvuli zivotnosti baterek. Na 80% kapacity to vytahne s prumerem ~108kW (120*90%) ale na 100% kapacity uz to je jenom 72kW.VolkswagenDie Elektrik
Tesla supercharger ( nabíječka) dokáže dodávat 120KW po celou dobu, jen je to omezeno elektronikou vozidla po dosažení nabití aku na 80%, aby se nepoškozovaly akumulátory. Ale nabíječka by to v pohodě dala.
pokud je pro vás Nissan Laf dospělé, má spotřebu 15kWh: http://www.auto.cz/test-nissan-leaf-24-kwh-v... ... tak potěž koště, u elektromobilu namůžete počítat spotřebu jen při jízde, dochází ke ztrátám při nabíjení a stání auta, takže u dospělého auta počítejte čístého tak 30kWh
a) je to irelevantni pro to teoreticke cviceni co jsem napsal. Tam jsem stejne predpokladal ze VW vymysli neco pro spotrebu na urovni Twizy (coz je dost odvazne samo o sobe).b) 30kWh/100km je absolutni nesmysl. Tesla Model S s 85kWh da bezproblemu pres 400km na jedno nabiti a pokud nejsou extremni podminky (topeni, kopce...) tak i pres 500km. Coz vychazi nekam do oblasti 20kWh/100km. Pri economy runech jeli s Teslou tesne nad 10kWh/100km (coz je hodnota kterou jsem psal).
Vaše teorie má několik trhlin.1) Nikdo s elektroautem nejezdí až do nuly. Už jen kvůli tomu, že musíte mít rezervu pro případ, že když někam dojedete, tak hodně často je dobíječka zavřená či obsazená a Vy musíte jít jet hledat dál. Takže dát s Teslou přes 400 km dojezd znamená jet s autem jako s hnojem a nedejbože dát přes 500 km, tak to znamená buď kroužit kolem nabíječky (abych auto dotlačil) nebo za sebou táhnout odtahovku.2) Economy run je soutěž. Ne denní provoz. Argumentovat čísly z Economy runu v diskuzi o běžném provozu je jaksi mimo.3) Pokud Vás zajímá reálná spotřeba elektroaut, stačí si otevřít německý spritmonitor.de, kde se dočtete, že průměrná spotřeba Tesly S je 20,99 kWh a u Leafu 17,47 kWh na 100 km. To budou zřejmě čísla, která budou +- odpovídat reálnému životu a ne Economy runu.
Dyt to neni v rozporu s tim co pisu... Realna spotreba kolem 20kWh.Navic i u Tesly bude krute zaviset na jizdnim stylu - napr. jeden uzivatel s >400 "tankovanimi" ma i pri jizdach po dalnicich/mimo mesto spotrebu cca 17-19kWh/100km zatimco jiny s tim samym profilem tras >21kWh/100km.Jinak diskuze o tom jak clovek bude muset jezdit opatrne je releventni jen castecne - hodne majitelu bude mit nabijecky doma a v praci, takze nejake obsazenosti verejnych stanic nebudou muset resit. Jako smerodatnejsi bych bral spotrebu toho Leafu, ktery precijen vlastni spis "normalni" lide a ne velmi bohati enthusiaste.Jinak ja nechapu proc s tim prvnim prispevkem mate vsichni takovy problem. Jedine co tam pisu v podstate je, ze i pokud by VW v idealnim pripade vyvinul extremne usporny elektromobil, tak stale bude stat pred obrovskou vyzvou z hlediska nabijecich moznosti existujicich baterii. A vsichni se akorat tocite kolem toho, ze predpokladam nerealne nizkou spotrebu elektriny. :-D Ano, predpokladam hodne cilevedomou spotrebu ktere musi byt dosazeno. A tim ilustruji jaky ukol si VW dal z hlediska toho jake aktualni poznatky mame.
Zapomeňte na spotřebu 17-19 kWh/100km s Teslou při jízdě po dálnici. Když jsem s ní jel po dálnici obvyklou cestovní rychlostí 140-160 km/h, tak spotřeba byla mezi 25-30 kWh/100h. Pokud jsem do dojezdu držel i rezervu pro případ zavřené dobíjecí stanice, tak reálně jsem měl dojezd něco přes 250 km.Co se týče nabíjení, máte pravdu, že většinou se počítá s dobíjením doma a/nebo v práci. To ale z elektroaut dělá především auta na ježdění "kolem komína", takže nelze se rozhodně domnívat, že se v současné době jedná již o univerzální náhradu klasických aut.Sám přemýšlím, že když do konce července je možné si zažádat o dotaci, že si pořídím Leaf nebo i3 (kde konečně dali baterku přes 30 kWh), doma i v práci mám možnost dobíjet. Ale k tomu mi sekunduje ještě Q7 a V-klasse, takže rozhodně se nedá říct, že přichází konečně éra elektromobility. Jako auto do města na vození sebe s kufříkem a/nebo s dětmi to stačí, ale nedovedu si představit, že bych s nákupem elektroauta prodal některé stávající auto.
140 - 160 kmh je obvyklá cestovná rýchlosť možno tak v Nemecku. Pokiaľ viem, tak v ČR je limit 130 ...
Jasně. A protože ve městě je limit 50, tak měšťáci nemají co žrát, protože všichni jezdí 50... :-DJá neříkal nic o rychlostních limitech, ani jsem netvrdil, že obvyklá cestovní rychlost je totéž co rychlostní limit.
Tak nevydávajte vaše zvyky za "obvyklou cestovní rychlost".
Když dojdou argumenty, začneme slovíčkařit?Snad z kontextu (máte problém pochopit psaný text?) normální čtenář pochopí, že píšu o své osobní zkušenosti. Je jedno, zda touto rychlostí jezdím sám nebo i další, hlavní je můj poznatek, že při této rychlosti (kterou ale nejezdím sám, když se na dálnici rozhlédnu kolem sebe) má Tesla uvedenou spotřebu, jak ji uvádím v příspěvku výše.
nevuěřitelné diskutovat s hovady co si nevygooglují ani spořebebu Tesly S http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-sku... ... a zvrací takvé fantasmagorie, tesne nad 10kWh, po vloženém odkazu s Laftem, který bral 15kWh
Lžeš!
Mně stačí 30 minut a 280km, takže tu analýzu přepracujte.
Neni to tak davno, co ve VW zaveleli k tomu, aby udelali auto co bude mit alespon 1000 koni a pojede pres 400. Taky se jim smali a pak s tim prisli. V prvni generaci prodelali kalhoty na druhe uz vydelaji.Dle meho toto je do znacne miry otazkou penez co do toho jsou ochotni dat a kolik v prvni fazi prodelat. Kdyz to poradne zadotuji (z nasich dani) tak verim, ze to daji a zadotuji i cenu, takze tu budou takova auta za par penez. No a priste uz vydelaji no.
.. na Veyronu nikdy nebudou vydělávat ... to by musel stát přes 150mil Kč .. a to nebude nikdy .. tolik po miliardářích není slušné chtít ... ;-):-P:-/
No... nad čím VW přemýšlí, to ostatní mají ve výrobě nebo na papíře... VW čeká, až to někdo vyrobí.
Jasne, jako treba s primovstrikovymi benziny atd...Spise bych rekl, ze vw se snazi neco rozsirit do vsech rad, v prvni generaci si nabije hubu a v druhe generaci se pouci i konkurence a vsichni jsou v pohode...
Jako že by v přímovstřiku byl VW první? Ne, nebyl. Ani v turbu, ani pohonu všech kol, či asistentech. VW, kdyby mohl, bude největší brzdou inovací, protože žádné inovátory nemá.A jestli si někdo nabíjí hubu na rozšiřování novinek, pak francouzské značky, které přichází s množstvím vychytávek, na svých modelech je odladí a teprve poté to dokáže zkopírovat VW.
Nikde jsem nenapsal, ze VW byl prvni, kde to ctes? Jen jsem napsal, ze rozsiril technologie a snazil se je udelat pouzitelne pro masove nasazeni. Vim, ze pres VW v primovstriku byla treba technologie GDI, ale potichu skoncila a nerozsirovala se do dalsich rad. VW nasadil primovstrik od malych aut az po velke a teprve po nekolika letech, kdy ostatni vyckavali, jak to dopadne, sli do toho taky.Mala turba, tam take nebyl prvni, ale masove rozsiril motory 1,4 a 1,2 TSi napric radama, konkurence cekala, jestli to ma smysl a nasadila take. I vsemi oslavovani japonci (napr honda) drzici vetsi objemy a atm. najednou zacinaji dodavat mala turba.To same bylo TDI, prvni byl fiat, ale nedokazal vyhody vyuzit, VW prislo s pouzitelnym motorem napric radama a ostatni prisli po x letech s CR.Je videt, ze prostredi v koncernu dobre znas, kdyz vis, ze nemaji zadne inovatory. Muzu se zeptat, kde tam pracujes?A docela by me zajimaly ty vychytavky francouzskych vozu. Jsem jejich priznivec, ale ze bych mel nekdy v aute nejakou vychytavku, to jsem nepozoroval, takze diky, pokud mi nejakou nadhodis.
Děláš si srandu? Tohle fakt je myšleno vážně? No tak nic...
A medzitym je konkurencia zase dalej.V case, ked VAG nedokaze dat na trh pouzitelny hybrid za rozumnu cenu, zacina Toyota s predajom vodikoveho auta.
Jseš total mimo, Toyota dala vodík do prodeje už dávno a ještě v lednu ho stihla zatrhnout pro nedostatek vodíkovejch čerpaček :DHyundai taky ohalšuje jedno baterkový auto za druhým i když má vodíkový auta a teď už i Samsung řekl že kašle na neprespektivní vodík, rozprodá celou vodíkovou divizi a bude se zabejvat jen baterkama.
takže vodoprdné auta jsou, ale koupit si je stejně nemůžu? :-Dty elektrokáry jsou všechny úplně na hovno.
A muzu si tady to vodikove auto koupit? A k cemu je to dobre?A jaky pouztelny hybrid je za rozumnou cenu? A prius neberu, s tim jezdim a prinos nevidim.
Němci se cejtěj silný v kramflecích stejně jako kdysi Nokie než je převálcoval ajFoun. Teď jsou přesně v momentě kdy někteří teprv procitaj a zdráhaj se vůbec uvěřit tomu co se vůbec děje viz cesta šéfa Daimleru do Silikon Valej :-DTo že je Apple težce obtesával a snažil se ukecat ty nej německy automobilky pro výrobu svý káry už je mělo dávno nakopnout a probrat k tomu aby vylezli ze svý zlatý klece a shodili svoje bavorský panděra! :-DApple nakonec skončil u Rakušanů a vývojáře bude mít v progresivním Berlíně. Google se spokojí s italskejma Fiat šunkama :-D
.. hehe .. jj .. líbí se mi ten převrat ... zajeté automobilky se snaží dohnat co zaspali a možná, osobně bych si to přál, auta budou masově vyrábět technologické firmy jako Google a Apple ... budoucnost je prostě IT .. hw prostě bude hw .. až už je to auto nebo server ...
Logické by bylo, že arabové mají zájem vydělávat na ropě tak dlouho, dokud to bude možné, a až to možné nebude, vytáhnou z trezoru patenty a budou vydělávat na elektomobilech. Nevím kdo jiný by měl větší prostředky a hlavně tedy zájmy na tom, kdyby ty technologie existovaly, aby je "uložili zatím k ledu" Celá historie lidstva je založená na tom, že pokrok (který využívá běžný lid) je překážka ke snadné manipulaci a vládnutí. Takže vše směřuje jen k pokroku pro armády a vlády. S takovou bude megazázrak, jestli ty lepší aku někdy budou na trhu, protože ropy je dost. (Byť se 50let tvrdí, že dochází, umělý nedostatek zvedá tržby) Jediné světlo na konci tunelu vidím ve vývoji samotnými automobilkami, vzhledem k tomu, že díky Bruselu za pár let spalovací motor neprojde emisemi pro homologaci a bude nutné používat minimálně hybridy. Pokud automobilky samy nic nevyvinou, tak stejně ale poptávka po ropě klesne, když budou hybridy. No a co bude pak neumím ani domyslet.
Driver: nemám přehled jak fungují patenty ale předpokládám z logiky věci, že patentovaná řešení musí být zveřejněná aby ostatní věděli, co vlastně je patentem chráněnoTakže pokud máš informace jaké převratné technologie jsou už vymyšlené akorát jejich použití brání veřejně přístupné konkrétní patenty, taky by mě to zájímalopřípadně mě oprav pokud patenty ve skutečnosti fungují úplně jinak
Vana666: Nechci se tím rozsáhle zaobírat, ale předpokládám, že technologie Stealth, kdyby byla jednoduše zanesená do patentů, tak ji nemohli od druhé světové války tajit až do konce osmdesátých let. Jak je možné, že 40let staré sondy lítají vesmírem a stále fungují a komunikují? Co to mají za akumulátory? Co to mají za vysílače v tak malé sondě?Co to mají za akumulátory? Jak je možné, že se před 30ti lety v ABC psalo o palivových článcích a dneska po 30ti letech nejsou nikde? Co napájí vozidlo které jezdí po marsu a které umíme řídit? Pěkné věci umí armáda a NASA. A civilní sektor? Tragické elektromobily a nejdražší mobil vydrží jeden den? Signál v mobilu padá a to jsou BTS téměř na dohled. Vidíš ty kontrasty? Já vím, že to je jiné využití a jiné řešení, ale stejně, něco mi tu hodně nehraje... ;-)
Ina technologia, konkretne jadrova. Plutoniovym termoclankom bol pohanany Lunochod, plus, mal este aj panely. No a o x-rokov neskor aj sonda Huygens. V oboch pripadoch technologicky aj vedecky prelomove momenty.Principialne je to velmi jednoduche, staci zvolit vhodny izotop. Ale mat to v aute, to asi nepojde.
Co to meleš? Ty vůbec nevíš o čem mluvíš a ani nevíš na co se ptát. Který technologie Stealth přesně myslíš? Stealth to je celej komplex technologií. První stealth letoun se testoval už za 1. světový, ale s F117 nemá lautr nic společnýho. Mimochodem ideu k vzniku F117 čerpali američani z jednoho ruského (sovětského) vědeckého časopisu ;-)Celekem unikát.
Němci zase začali s motorizovaným stealth větroněm ;-)
Abys nemusel moc bádat ve svých spikleneckých teoriích tak si přečti alespoň toto:https://cs.wikipedia.org/wiki/Radioizotopov%C3%BD_... ... Nevím jak ty, ale to, co dodává sondám energii vím více než těch tvých udávaných 30 let. Nic tajného na tom nikdy nic nebylo.
Přesně !
Zkus si například zjistit, jaké palivové články jsou použity ve vesmírných sondách, princip, potom možná přestaneš psát hlouposti. Pochybuji, že by se toto mohlo jen tak volně šířit.
Nehledej u zastánců konspiračních teorií logické myšlení. Jinak by nebyli zastánci konspirací. :-D
Ale to už se děje Rockefelerové pokrytecky hodili bobek na fosilní paliva :-D:-Dhttp://www.zerohedge.com/news/2016-03-23/peak-hypo... ... ... a saudové vytvářejí největší fond na světě, aby přežili odliv financí z ropy a zároveň s 5% svý společnosti vstoupili poprvé na burzu, aby získali prachy. To že už dávno vehementně investují jiných odvětví např do solárních technologií či plastů (výroba plastovej ráfků pro auta atd.) je známo. To jsou jasný známky zlejch časů pro ropu. To že elektrokáry maj boom i přes dlouhodobě nízký ceny ropy je víc než signifikantní.Do toho se ještě namotal VW dízlgejt podvod a teď i dlouhodobé falšování spotřeb u Mitsubishi to jen dokazuje neudržitelnost technologie spalovacích motorů v rámci stále přisnějších norem a požadavků, kdy se automobilky radši uchýlili k podvodům ve velkém než aby řešili skutečnou ekologii emisí a skutečnou spotřebu.
Jedno je iste, na toto tie tradicne klasicke baterie ake sa tu pouzivaju, nestacia. A to nielen z hladiska funkcnosti, ale aj z hladiska /a to je preco sa to vlastne cele robi/, ekologie. O take auto pardon nemam zaujem, podvadzal by som len seba, svoj ucet a spolocnost ako taku. Do takeho auta nesadnem.Ale je dobre, ze si konecne okrem tych motorovych nezmyslov, ktore produkuju posledne roky, stanovili uzitocny ciel. Elektricke auto takychto parametrov a zalozene na odpovedajucej technologii /pri normalnom pouzivani/ by som bral a pokojne si aj nieco priplatil. Ale to chce zapracovat na tom, co tam daju. Mozno maju uz nieco v testovani a nie su to len prazdne reci.
Tesla už dávno dokáže jezdit i těch 500 km a její superdobíjení vám naplní baterku z 80% za 40 minut. Takže schválně hádejte kde bude Tesla až se s tím VW za pár let vytasí ;-)
♠kuk : tak schvalne hadaj kolko normalnych aut si za tu cenu tej tesly viem kupit a ako daleko za tych 40 minut s mojim pekacom na dialnici budem kym Ty stojis na nabijatore. ;-)Nemam taky pocit ze Tesla je tym autom pre masy, ktore ma zachranit planetu. Co z toho, ze ich bude jazdit par kuskov? A recyklovane akumulatory sucasneho typu vyjdu vzhladom na narocnost procesu drahsie ako nove. O environmentalnych rizikach sa ani nema vyznam bavit, kto si mysli ze ked sedi v Tesle, tak je *eko*, je na velkom omyle. Je to to iste ako mat v byte cisto ale smeti hadzat pred dvere na chodbu ostatnym.A kde konkretne bude Tesla? Ja neviem, vy ano? Ak ano, sem s tym, urcite budem aj ja, aj koncern a aj Elon zvedavy.
Napsal si že: "Elektricke auto takychto parametrov a zalozene na odpovedajucej technologii /pri normalnom pouzivani/ by som bral a pokojne si aj nieco priplatil."A já ti odpověděl, že už si dávno můžeš koupit Teslu, ta už je hodně blízko a dokonce si můžeš připlatit ;-) Jestli tě na tom něco prudí tak to k tomu holt patří, ale vždycky můžeš přesednout třeba na tříkolku.Mě taky s£re, že musím u spalováků pořád dokola měnit volej, filtry, brzdy, rozvoďáky, svíčky, chladič, vejfuk, že mi nerekuperuje energií zpátky a že když stojím tak pálím benzín nadarmo. Že foukám dětem na chodníku sračky rovnou do plic a že je posílám na onkologii. Že auto smrdí, že smrdí benzínová pumpa, že je motor mastnej a kape z něj volej. Strašnej vopruz čoveče. Jak to může vůbec někdo používat? :D
a/ nemienim vyhadzovat dva mega+ za nieco, co ma obmedzuje a nesplna to, co od toho cakam. O taky produkt, navyse ne-ekologicky (viz nizsie), nemam zaujem.b/ za zlomok ceny mam produkt inej technologie (starsej), ktory potrebne vlastnosti ponuka hned a okamzite.c/ ak si myslis ze s Teslou nemusis do servisu, nebudem Ti tento nazor brat.d/ na onkologiu tie deti posles ovela spolahlivejsie, ked im za mestom nechas uholnu elektraren, ktora do vzduchu o.i. vypusta ovela viac radioizotopov ako ta jadrova. Organizmus ovela horsie reaguje na trvalu zataz (ci uz chemiu alebo jadro) ako na narazovu. Pripadne, nejaku lacnu (kedze sme koloniou na vyvoz odladu) recyklacku baterii, ktore su plne tazkych kovov a podobnych zalezitosti. To, ze sa najdu taki, ktori v kolone pred krizovatkou s vykuchanym filtrom hadzu chemiu na ostatnych, je druha vec a tym jednoznacne treba rozdrapit hubu. Ale to, co Ty navrhujes je len zamena jednej environmentalnej zataze za druhu a ovela vacsiu pretoze straty su v Tvojom pripade v celom cykle ovela vyssie.
d/ na onkologiu tie deti posles ovela spolahlivejsie, ked im za mestom nechas uholnu elektraren, ktora do vzduchu o.i. vypusta ovela viac radioizotopov ako ta jadrova. ....Vážený pane, je vidět, že moc přehled nemáte. U nás je to tak, že 2/3 elektráren jsou uhelné a zbytek elektrárny, které dělají méně splodin, tedy jaderné, vodní, větrníky, soláry ....Tedy jako když jezdíte na elektřinu a 2/3 tankujete splodiny a 1/3 ne. Další věc je ta, že uhelná elektrárna dneška je daleko lépe očistěna od splodin, než splodiny z výfuku auta. Na Slovensku je ten poměr ještě lepší, tam je 2/3 vodní, jaderné a 1/3 uhelné elektrárny.I vy, pokud jezdíte se čmoudem, tak potřebujete na výrobu 1 litru benzinu přibližně 1,2 KWh elektřiny, tedy pokud vám čmoud spotřebuje 7 litrů/100 km, potřebujete asi 8,4 Kwh elektřiny a tedy zatímco vy máte ten benzin teprve vyrobený a čmoudíte právě těmi 8,4 KWh a ještě jste neujel ani kilometr, tak elektromobil ( např. Peuegot 106, Citroen Zero) mají již na těch 8,4 KWh ujeto cca 60 km. Rozhodně, pokud se započítá elektřina z elektráren na 100 km jízdy elektromobilu a splodiny na 100 km čmouda, tak elektromobil vyjde mnohonásobně lépe. Nikoliv o něco lépe, ale MNOHONÁSOBNĚ .
Chtěl sis připlatit? Chtěl! Tak tu nekňuč.
Máš naprostou pravdu, nejvyšší čas ty špinavý uhelky zrušit!!! Doufám, že stejně odhodlaně bojuješ proti prolomení limitů težby uhlí a i proti každoročnímu vývozu 25 teraWatthodin el. energie (z ČR), který tady každej rok dejcháme!!! Každej den čumím na zprávy, ale ještě jsem tě tam s protestním transparentem neviděl.Hubu roztrhni hlavně technickejm kontrolám a státu, kteří nedělali co maj a nechali ty sračkomety celý léta jezdit. Teď po dízlgejt se najednou můžou přetrhnout. Kašpaři.Btw, které těžké kovy má třeba Tesla v bateriích?
Kobalt. Prekluckoval si z palubky z tesly cez lode, clny, spalovaky a baterie, az po protestne transparenty - co tak sem dotiahnut trebars atomovu ponorku, vzducholode, balony, teplomery, postovne znamky? :-D:-D:-D
Nejdřív se nauč číst v diskuzích a pak něco plkej Kličko ;-)
Priplatit, ano. Ale nie za sucasnu technologiu, ako ostatne tvrdim odzaciatku. Tam to nie je ani prakticke a uz vobec nie 'eko'.
No vidiš jakej si kverulant :-D
Kde bude Tesla? Nech se zase překvapit. Jelikož ani nevíš, kde je teď, tak to stejně nepoznáš ;-)
No ved preto sa pytam, objasni nam tu (aj Elonovi), kde je tesla teraz a hlavne kde bude. Najlepsie (drzme sa temy) v porovnani s koncernom. Rad poznam odborny nazor na tuto otazku. Same oko, same ucho, no tak, ved uz nas tolko nenapinaj :-)
Pro dychtivé tu máme www.google.com, ale nesmýš bejt línej jako doposud.
Kecy v kleci. Koho by bavilo každých 300-350 km (reálný dojezd se zachováním rezervy na dojetí k další nabíječce v okolí) tankovat min. 40 minut? Nehledě na to, že ohánět se Superchargerem v zemi, kde dosud není jediný SC k dispozici, je fakt totálně mimo...
Kercy v kleci meleš ty, vo žádným zachování rezervy nikde není řeč a Superčádžery už se tu stavěj 2.
Ještě mě napadla jedna věc. Když se Vám zdá 40 minut (a to je nabito pouze 80%, pak rychlost dobíjení výrazně klesá, pokud potřebuji "plnou") v pohodě, tak jestli jezdíte autem, tak až půjdete natankovat, tak si spusťte na hodinkách stopky a zůstaňte na pumpě po celou dobu 40 minut nebo i tu hodinu, protože tak jak tankujete do auta plnou, tak do e-auta taky byste chtěl plnou. A jelikož už tady jezdí desítky Tesel a na těch dvou SC bude po cca. 4 nabíjecích místech, tak pokud budete v Praze, kde bude 1 SC, tak si k těm 40 minutám přidejte tak hodinu čekačky, protože pravděpodobnost, že se sejdou na SC v Praze 4 Tesly a budou hodinu nabíjet, je poměrně vysoká...
Ještě jsem neslyšel, že by někdo u technickejch dat spalováků řešil rezervu na dojetí k nejbližší pumpě :-DU motorovej člunů či letadel ano.
U spalováků rezervu řešit nemusíš. Když se ti rozsvítí hladové oko, tak víš, že do 50-80 km musíš někde natankovat. A těch pump potkáš aspoň 3. Když budeš hladové oko ignorovat, tak někde ti auto klekne, je to nepříjemný, ale ne neřešitelný. Necháš se odvézt na nejbližší pumpu, koupíš kanystr paliva, vrátíš se, naliješ do auta a dojedeš k pumpě. Nebo si zavoláš asistenci a do hodiny ti přiveze kanystr.A když ti klekne elektroauto někde na cestě, co budete dělat? Od nejbližší nabíječky ti nikdo kabel nenatáhne, asistence ti baterku nepřiveze, takže jediné, co ti zbývá je odtah. Což je časově (a i finančně) náročná věc.
Elektromobily jsou v porovnání s klasickými auty z praktického hlediska cesta ,,zpět na stromy".Je zajímavé, že se ke tvým pádným argumentům, ale i ostatních racionálně uvažujících oponentů fanatických zastánců elektromobility, nikdo nevyjádří. Oni totiž protiargumenty neexistují.
Ono hlavně 99% z těch zastánců se nikdy v elektroautě ani nesvezlo. Já měl doma dvě hybridní auta, půl roku půjčené i3, teď (když už jsou dotace, tak proč toho nevyužít) si snad pořídím Leafa.A ač jsem nadšencem elektroaut, nepřisuzuji jim vlastnosti, které nemají. Rozhodně v této podobě nemohou nahradit většinu klasických aut. Elektroauta jsou doplňkem mobility, ale ne náhražkou spalovacích aut. Určitě ne v této (současné) podobě.Fascinují mě "argumenty" zastánců elektromobility, které s realitou nemají nic společného, ale o to víc se za ně perou.
Přesně tak. Oni ti zarputilí zastánci elektromobility mají většinou svoji realitu, virtuální a vysněnou, v případě boomu elektromobilů absolutně nekorespondující s technickými možnostmi nejen rozvodných sítí. Jsou to totiž jen silní teoretici.
Mno najdu si někde třfázovej pětikolík a nebo v nejhorším obyč zásuvku a světe div se, ono se to nabíjí ...
Jojo, máte pravdu. Když elektroauto vypustí na silnici duši, tak běžně za nejbližším patníkem bývá připravená zásuvka... :-D
V každé vesnici je zásuvka :-) tj.... zásuvky jsou a je jich víc, než čerpacích stanic. A pokud máš mozek, tak víš kolik máš dojezd v elektromobilu.Ps: Na každou čerpací stanici můžeme dnes dát bez větších problémů nabíjecí stanici. Jenže to se dnes moc nechce..... to by se špatně platilo a kontrolovalo :-)
Ano, za každým patníkem je vesnice, v které je ta zásuvka, kterou ti každý ochotně poskytne. :-)A co se týče toho mozku, právě proto musíš řešit u elektroauta rezervu dojezdu, stačí si přečíst výše, o čem jsme diskutovali.A co se týče toho PS, tak to je hezké "coby... kdyby..." Nicméně realita je taková, že nabíjecí stanice na každé čerpací stanici nejsou. A co se týče onoho "bez větších problémů"... Zkuste si zažádat o zvýšení hlavního jističe z klasických 3x25 na něco vyššího a zjistíte, že v mnoha případech s Vámi ČEZ vyjebe s odůvodněním, že nemá potřebnou kapacitu v koncové síti...
mno pětikolík mi stejně víc než 16A nedá, takže mi 3x25 bude stačit ... probůh, prostě budu prudit u někoho kdo má zásuvku na cirgulu, a nebo v JZD :-D
Tu scénu bych chtěl vidět:"Dobrý den,dotlačil jsem si k vám svoje auto, natáhněte mi z domu kabel, budu si u vás nabíjet auto. Budu u vás celou noc, tak postavte mi na kafe a dejte mi nějakej chleba k tomu guláši na stole.":-D:-D:-DP.S. Třífázová zásuvka ti dá i třeba 32A, když máš na to připravené rozvody a počítá s tím hlavní jistič...
:-D:-D:-D Velmi trefné... Třífázová zásuvka dá i 125A max., ale silně pochybuji, že by ti nejbližší povinnou nadřazenou hodnotu 160A hlavního jističe v domácích podmínkách nějaká distribuční společnost povolila.
...jazdim pravidelne dlhsie trasy (500km+) a verte ze ma rezerva (ako v nadrzi, tak aj ta v kufri), zaujima, nevahal som to dokonca aj s kanistrom otestovat. Na mojom pekaci viem, ze akonahle to zasvieti, tak este 20km mozem mazat ale potom uz na uspornu stovecku a hladat pumpu. Musim povedat, ze palubak sa v tom odhadovanom dojazde sekol len o par km, vsetka cest.
Tak jinak, viděls to někdy v katalogu či v technickým listu? Já ne.
Priklad: skoda octavia navod na obsluhu, strana 23: Kontrolní světlo trvale svítí v případě poklesu zásoby paliva v palivové nádrži asi pod 9 litrů.Jako varovný signál zazní také zvuková signalizace. Na informačním displeji se zobrazí:Please refuel. Range ... km (Načerpejte palivo! Dojezd...km)
Pleteš hrušky s jabkama. Řeč je o katalogu či technickým listu čili o tom na co tě automobilka láká před koupí auta. Btw Ty si ještě nikdy neviděl budíky u Tesly? Ani sis nenakoumal jejich spřažení s navigací, plánovanou trasou, profilem trasy, dosavadní spotřebou atd atd.Btw U mýho Golfa 3 slovutý Volkswágen pro jistotu žádný hladový voko (žárovku) nedal :-D
Citujem Tvoj valstny pripevok: Ještě jsem neslyšel, že by někdo u technickejch dat spalováků řešil rezervu na dojetí k nejbližší pumpě. U motorovej člunů či letadel ano.Odpoved si dostal, odkaz na katalog Ti tu uz naozaj davat nebudem, hladaj, je to tam a najdes. A myslis ze na technickom liste nebude udaj o rezerve? Podla coho to potom asi nastavia vo vyrobe? Ci len tak akoze baj ocko podla toho, aka smena nastupi?No a preco do spalovakov pleties Teslu, to mi je uz fakt zahadou. Este toto by si nam tu mohol objasnit a bude vymalovane :)
Přečti si nahoře titulek tohodle článku a pak se ptej proč se tu mluví vo elektroautě. B-]
Tak strašně by mě zajímalo, kolik toho máte s Teslou najeto (nebo obecně s e-autem).Protože až si ji třeba někdy půjčíte, tak si pište, že rezervu budete muset držet. Tak jako když máte např. 50 litrovou nádrž, tak také netankujete 49 nebo 50 litrů na pumpě.Že se tady staví SC, to vím. Ale mě zajímá, kde dneska v ČR nabíjíte svoji Teslu na 80% za 40 minut, když s tím tady teď argumentujete.
Nedavno jsme jeli ja a za mnou tesla a jeli jsme bezne dalnicni tempo a kurde dojezdt ani ne 160 km. Takze nevim no. Samo kdyby jel 90 v zavesu za kamionem tak tech 400 km ujede, ale je to opravdu styl jizdy, ktery chces?
Což o to, myslí si to VW hezky, ale je to jen prázdná proklamace, inspirovaná sliby Elona Muska, nebo už soudruzi z NDR vědí, kde udělali ostatní chybu? Protože pokud to nevědí, a sdílejí s veřejností jen svoje "mokré" sny, moc mě to nevzruší. :-P
Oni si snad myslí, že toho dosáhnou, když tam nainstalují software, který bude při prodeji avizovat dojezd 500 km. Mě by tedy stačilo 300 a nabíjení klidně přes noc. Ale aby auto nevážilo dvě tuny, ale 850 kg jako můj benzínový tříhrnek. Co je to za ekologii když taháte dvě tuny?:-))
Nuz, co ti zostava, ked stale nevies dat na trh pouzitelny hybrid. Ved Passat a Golf GTE zeru na urovni cisto benzinovych alternativ a za starym dobry Toyotackym HSD zaostavaju 2 generacie.
Neni dulezita realita nybrz co maj v papirech. Z realne spotreby GTE Passata byli v rozpacich i v primackem Autosalonu ;-)
No s priusem jezdim se stejnou spotrebou jako s 1,8 benzinem. Kde udelali asi chybu? Nebyt to sluzebak, tak si pekne nadavam.
Na to ti poviem len jedno... nauc sa jazdit.
A proc? Proste travim ve meste jen ca 10% vsech jizd. Pak je hybrid spise na skodu, protoze s sebou stale vozim baterie a elektromotor. A je uzasne, kdyz u hybridu ve meste na 5km vypne motor a pak se zase zapne. Studeny kat atd, emise jak vino nez se zase ohreje na potrebnou teplotu.Na to ti povim je jedno, nejprve si zjisti vice informaci, nez nekoho zacnes napadat.
Sice stále vozíš trakční baterii (37 kg) a elektromotory, ale nevozíš startér, alternátor, spojku, komplikovanou převodovku, … :-))
Proč si tedy pořizuješ hybrid, na takový styl ježdění? Jsi v tom případě extra hloupý...
Je to služebák takže ho huntuje co to dá podle přísloví, že nejrychlejší auto je to půjčený :-D
S kterým 1.8 benzínem konkrétně?
Honda civic
Pokud jezdíte s Priusem v průměru za 7,5 litru což je průměrná spotřeba 1,8 Civica tak je váš styl jízdy buď vemi úděsný, nebo je Prius sakra hodně rožstelovanej, nebo máte díru v nádrži. http://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/168-... ...
No já jezdím s Lexusem CT 200h za 6,5 - ráno 1 km z garáže na dálnici, 13 km po dálnici, 3 km městem na parkoviště a odpoledne zpátky opačně - ovšem s Nissanem Micra 1,3 CVT jsem totéž jezdil za 7,5 - stačí krátká trasa a dálnice a je to …
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.