Volkswagen si stanovil poměrně ambiciózní cíl, jak dostat elektrická auta mezi širší veřejnost. Podle automobilky totiž trpí elektromobily především na vysokou cenu, omezený dojezd a hlavně velice dlouhé nabíjení, takže jsou nyní dostupné a použitelné jen pro velmi úzkou skupinu zákazníků. Omezuje se tím jejich každodenní potenciál.
Německá automobilka si stanovila za cíl přijít s elektromobilem, který bude mít dojezd 500 km, nabíjet se bude pouze 15 minut a stát bude zhruba stejně nebo i méně než srovnatelný Golf. Jistě, při současných technologiích takové auto jen tak neuvidíme, ale plán je to velmi ambiciózní.
Takové elektrické auto od Volkswagenu by mělo být revoluční a mělo by se stát podobně ikonickým modelem jako třeba legendární Brouk. Stejně tak by takové auto mělo pomoci vylepšit image značky po skandálu Dieselgate.
Volkswagen už má cestu k levnějším akumulátorům a hodně si toho slibuje od modulární platformy MEB pro elektrické vozy. I když se má letos představit modernizovaný VW e-Golf s dojezdem až 300 km (proti současným 190 km), pořád je to ještě daleko za cílem automobilky. I dobíjení bude trvat déle a cena rozhodně nebude stejná jako za „srovnatelný Golf“.