Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Volkswagen si stanovil poměrně ambiciózní cíl, jak dostat elektrická auta mezi širší veřejnost. Podle automobilky totiž trpí elektromobily především na vysokou cenu, omezený dojezd a hlavně velice dlouhé nabíjení, takže jsou nyní dostupné a použitelné jen pro velmi úzkou skupinu zákazníků. Omezuje se tím jejich každodenní potenciál.

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání  

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání  

Německá automobilka si stanovila za cíl přijít s elektromobilem, který bude mít dojezd 500 km, nabíjet se bude pouze 15 minut a stát bude zhruba stejně nebo i méně než srovnatelný Golf. Jistě, při současných technologiích takové auto jen tak neuvidíme, ale plán je to velmi ambiciózní.

Takové elektrické auto od Volkswagenu by mělo být revoluční a mělo by se stát podobně ikonickým modelem jako třeba legendární Brouk. Stejně tak by takové auto mělo pomoci vylepšit image značky po skandálu Dieselgate.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Volkswagen už má cestu k levnějším akumulátorům a hodně si toho slibuje od modulární platformy MEB pro elektrické vozy. I když se má letos představit modernizovaný VW e-Golf s dojezdem až 300 km (proti současným 190 km), pořád je to ještě daleko za cílem automobilky. I dobíjení bude trvat déle a cena rozhodně nebude stejná jako za „srovnatelný Golf“.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

dnes | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků