Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Volkswagen si stanovil poměrně ambiciózní cíl, jak dostat elektrická auta mezi širší veřejnost. Podle automobilky totiž trpí elektromobily především na vysokou cenu, omezený dojezd a hlavně velice dlouhé nabíjení, takže jsou nyní dostupné a použitelné jen pro velmi úzkou skupinu zákazníků. Omezuje se tím jejich každodenní potenciál.

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání  

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání  

Německá automobilka si stanovila za cíl přijít s elektromobilem, který bude mít dojezd 500 km, nabíjet se bude pouze 15 minut a stát bude zhruba stejně nebo i méně než srovnatelný Golf. Jistě, při současných technologiích takové auto jen tak neuvidíme, ale plán je to velmi ambiciózní.

Takové elektrické auto od Volkswagenu by mělo být revoluční a mělo by se stát podobně ikonickým modelem jako třeba legendární Brouk. Stejně tak by takové auto mělo pomoci vylepšit image značky po skandálu Dieselgate.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Volkswagen už má cestu k levnějším akumulátorům a hodně si toho slibuje od modulární platformy MEB pro elektrické vozy. I když se má letos představit modernizovaný VW e-Golf s dojezdem až 300 km (proti současným 190 km), pořád je to ještě daleko za cílem automobilky. I dobíjení bude trvat déle a cena rozhodně nebude stejná jako za „srovnatelný Golf“.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků