Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Elektrická auta musí mít dojezd 500 km a nabíjení 15 minut, myslí si VW

Volkswagen si stanovil poměrně ambiciózní cíl, jak dostat elektrická auta mezi širší veřejnost. Podle automobilky totiž trpí elektromobily především na vysokou cenu, omezený dojezd a hlavně velice dlouhé nabíjení, takže jsou nyní dostupné a použitelné jen pro velmi úzkou skupinu zákazníků. Omezuje se tím jejich každodenní potenciál.

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání  

Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání  

Německá automobilka si stanovila za cíl přijít s elektromobilem, který bude mít dojezd 500 km, nabíjet se bude pouze 15 minut a stát bude zhruba stejně nebo i méně než srovnatelný Golf. Jistě, při současných technologiích takové auto jen tak neuvidíme, ale plán je to velmi ambiciózní.

Takové elektrické auto od Volkswagenu by mělo být revoluční a mělo by se stát podobně ikonickým modelem jako třeba legendární Brouk. Stejně tak by takové auto mělo pomoci vylepšit image značky po skandálu Dieselgate.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Volkswagen už má cestu k levnějším akumulátorům a hodně si toho slibuje od modulární platformy MEB pro elektrické vozy. I když se má letos představit modernizovaný VW e-Golf s dojezdem až 300 km (proti současným 190 km), pořád je to ještě daleko za cílem automobilky. I dobíjení bude trvat déle a cena rozhodně nebude stejná jako za „srovnatelný Golf“.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 42 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků