Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Od 1. listopadu budou muset mít auta projíždějící za zhoršené emisní situace Štrasburkem a jeho okolím vylepenou příslušnou emisní plaketu.
Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Po Paříži, Lyonu Lille a Grenoble bude od prvního listopadu povinná ekologická plaketa Vignette Crit Air rovněž ve Štrasburku. Informoval o tom tuzemský autoklub ÚAMK. Plaketa tam však bude zapotřebí pouze v případě vyhlášení špatné emisní situace. V tom případě se však povinnost mít plaketu nevztahuje pouze na území města, nýbrž třeba také na dálnice A4 a A35, které procházejí okolím.

Za porušení předpisů v souvislosti s emisní známkou hrozí pokuta ve výši 68 až 135 eur.

Zřízení dalších zón v příštích měsících připravují v Bordeaux, Cannes, Arrasu a v blízkosti hory Mont Blanc.  

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Celkem je ve Francii zavedeno 6 barevných ekologických plaket (označených jako Crit´Air). Nejvyšší, umožňující vjezd bez omezení, je zelená plaketa. Získat ji mohou jen pro elektromobily a vozidla na vodíkový pohon. Poté následují plakety číslo 1 až 5 s hodnocením jako ve škole (tedy opačně než v případě německých ekologických vinět).

Známka číslo 1 fialové barvy se vydává jen motorovým vozidlům s benzinovým motorem splňujícím emisní normy Euro 5 a 6. Což platí pro osobní vozidla vyrobená po lednu 2011, u nákladních vozidel a autobusů po lednu 2014.

Číslo 2 žluté barvy platí pro motocykly uvedené do provozu od ledna 2007 (Euro 3), pro automobily s benzinovým motorem splňující Euro 4 (uvedeny od ledna 2006), diesely splňující Euro 5 a 6 (výroba od ledna 2011).

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Číslo 3 (oranžová barva plakety). Tu dostanou motocykly vyrobené od 1. července 2004 s Euro 2, osobní automobily s benzinovými motory Euro 2 a 3 (produkce od ledna 1997) a diesely Euro 4 (výroba od ledna 2006), autobusy atd. s diesely Euro V (od října 2009).

Číslo 4 a 5 (tmavě hnědá a černá viněty) se týkají jen vozidel s dieselovými motory splňujícími normy Euro 3 a 2 (rok výroby od ledna 1997, nikoliv starší). U motocyklů od roku výroby 2000.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků