Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Od 1. listopadu budou muset mít auta projíždějící za zhoršené emisní situace Štrasburkem a jeho okolím vylepenou příslušnou emisní plaketu.
Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Po Paříži, Lyonu Lille a Grenoble bude od prvního listopadu povinná ekologická plaketa Vignette Crit Air rovněž ve Štrasburku. Informoval o tom tuzemský autoklub ÚAMK. Plaketa tam však bude zapotřebí pouze v případě vyhlášení špatné emisní situace. V tom případě se však povinnost mít plaketu nevztahuje pouze na území města, nýbrž třeba také na dálnice A4 a A35, které procházejí okolím.

Za porušení předpisů v souvislosti s emisní známkou hrozí pokuta ve výši 68 až 135 eur.

Zřízení dalších zón v příštích měsících připravují v Bordeaux, Cannes, Arrasu a v blízkosti hory Mont Blanc.  

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Celkem je ve Francii zavedeno 6 barevných ekologických plaket (označených jako Crit´Air). Nejvyšší, umožňující vjezd bez omezení, je zelená plaketa. Získat ji mohou jen pro elektromobily a vozidla na vodíkový pohon. Poté následují plakety číslo 1 až 5 s hodnocením jako ve škole (tedy opačně než v případě německých ekologických vinět).

Známka číslo 1 fialové barvy se vydává jen motorovým vozidlům s benzinovým motorem splňujícím emisní normy Euro 5 a 6. Což platí pro osobní vozidla vyrobená po lednu 2011, u nákladních vozidel a autobusů po lednu 2014.

Číslo 2 žluté barvy platí pro motocykly uvedené do provozu od ledna 2007 (Euro 3), pro automobily s benzinovým motorem splňující Euro 4 (uvedeny od ledna 2006), diesely splňující Euro 5 a 6 (výroba od ledna 2011).

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Číslo 3 (oranžová barva plakety). Tu dostanou motocykly vyrobené od 1. července 2004 s Euro 2, osobní automobily s benzinovými motory Euro 2 a 3 (produkce od ledna 1997) a diesely Euro 4 (výroba od ledna 2006), autobusy atd. s diesely Euro V (od října 2009).

Číslo 4 a 5 (tmavě hnědá a černá viněty) se týkají jen vozidel s dieselovými motory splňujícími normy Euro 3 a 2 (rok výroby od ledna 1997, nikoliv starší). U motocyklů od roku výroby 2000.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky