Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Od 1. listopadu budou muset mít auta projíždějící za zhoršené emisní situace Štrasburkem a jeho okolím vylepenou příslušnou emisní plaketu.
Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Po Paříži, Lyonu Lille a Grenoble bude od prvního listopadu povinná ekologická plaketa Vignette Crit Air rovněž ve Štrasburku. Informoval o tom tuzemský autoklub ÚAMK. Plaketa tam však bude zapotřebí pouze v případě vyhlášení špatné emisní situace. V tom případě se však povinnost mít plaketu nevztahuje pouze na území města, nýbrž třeba také na dálnice A4 a A35, které procházejí okolím.

Za porušení předpisů v souvislosti s emisní známkou hrozí pokuta ve výši 68 až 135 eur.

Zřízení dalších zón v příštích měsících připravují v Bordeaux, Cannes, Arrasu a v blízkosti hory Mont Blanc.  

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Celkem je ve Francii zavedeno 6 barevných ekologických plaket (označených jako Crit´Air). Nejvyšší, umožňující vjezd bez omezení, je zelená plaketa. Získat ji mohou jen pro elektromobily a vozidla na vodíkový pohon. Poté následují plakety číslo 1 až 5 s hodnocením jako ve škole (tedy opačně než v případě německých ekologických vinět).

Známka číslo 1 fialové barvy se vydává jen motorovým vozidlům s benzinovým motorem splňujícím emisní normy Euro 5 a 6. Což platí pro osobní vozidla vyrobená po lednu 2011, u nákladních vozidel a autobusů po lednu 2014.

Číslo 2 žluté barvy platí pro motocykly uvedené do provozu od ledna 2007 (Euro 3), pro automobily s benzinovým motorem splňující Euro 4 (uvedeny od ledna 2006), diesely splňující Euro 5 a 6 (výroba od ledna 2011).

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Číslo 3 (oranžová barva plakety). Tu dostanou motocykly vyrobené od 1. července 2004 s Euro 2, osobní automobily s benzinovými motory Euro 2 a 3 (produkce od ledna 1997) a diesely Euro 4 (výroba od ledna 2006), autobusy atd. s diesely Euro V (od října 2009).

Číslo 4 a 5 (tmavě hnědá a černá viněty) se týkají jen vozidel s dieselovými motory splňujícími normy Euro 3 a 2 (rok výroby od ledna 1997, nikoliv starší). U motocyklů od roku výroby 2000.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků