Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Od 1. listopadu budou muset mít auta projíždějící za zhoršené emisní situace Štrasburkem a jeho okolím vylepenou příslušnou emisní plaketu.
Ekoplaketa ve Francii už bude povinná také ve Štrasburku

Po Paříži, Lyonu Lille a Grenoble bude od prvního listopadu povinná ekologická plaketa Vignette Crit Air rovněž ve Štrasburku. Informoval o tom tuzemský autoklub ÚAMK. Plaketa tam však bude zapotřebí pouze v případě vyhlášení špatné emisní situace. V tom případě se však povinnost mít plaketu nevztahuje pouze na území města, nýbrž třeba také na dálnice A4 a A35, které procházejí okolím.

Za porušení předpisů v souvislosti s emisní známkou hrozí pokuta ve výši 68 až 135 eur.

Zřízení dalších zón v příštích měsících připravují v Bordeaux, Cannes, Arrasu a v blízkosti hory Mont Blanc.  

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Celkem je ve Francii zavedeno 6 barevných ekologických plaket (označených jako Crit´Air). Nejvyšší, umožňující vjezd bez omezení, je zelená plaketa. Získat ji mohou jen pro elektromobily a vozidla na vodíkový pohon. Poté následují plakety číslo 1 až 5 s hodnocením jako ve škole (tedy opačně než v případě německých ekologických vinět).

Známka číslo 1 fialové barvy se vydává jen motorovým vozidlům s benzinovým motorem splňujícím emisní normy Euro 5 a 6. Což platí pro osobní vozidla vyrobená po lednu 2011, u nákladních vozidel a autobusů po lednu 2014.

Číslo 2 žluté barvy platí pro motocykly uvedené do provozu od ledna 2007 (Euro 3), pro automobily s benzinovým motorem splňující Euro 4 (uvedeny od ledna 2006), diesely splňující Euro 5 a 6 (výroba od ledna 2011).

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Konec downsizingu! Nové emisní testy ve prospěch větších motorů

Číslo 3 (oranžová barva plakety). Tu dostanou motocykly vyrobené od 1. července 2004 s Euro 2, osobní automobily s benzinovými motory Euro 2 a 3 (produkce od ledna 1997) a diesely Euro 4 (výroba od ledna 2006), autobusy atd. s diesely Euro V (od října 2009).

Číslo 4 a 5 (tmavě hnědá a černá viněty) se týkají jen vozidel s dieselovými motory splňujícími normy Euro 3 a 2 (rok výroby od ledna 1997, nikoliv starší). U motocyklů od roku výroby 2000.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků