Ekologové volají po emisních normách u motocyklů

14 komentářů

.matuS
28. prosince • 11:23

to som celkom prekvapeny, pretoze vsetky nove moto predavane v europe musia splnat euro II ak nie euro III, kvoli comu vypadlo od jan.2005 dost motoriek z ponuky. moja moto ma napriklad prisavanie cisteho vzduchu do vyfukoveho traktu.
inak emisie a motorka je problem, lebo katalyzator zabera miesto a hmotnost... :(

Michal
28. prosince • 16:13

Ja som vedel, ze sa tu objavi ten o ktorom hovorim. Vymeni vyfuk za sportovy (=hlucnejsi) a este sa tym chvali.
Matus, ked pojdes okolo mojho auta s tym randalom, otvorim dvere ...

.matuS
28. prosince • 16:26

Molny, take it easy, lebo s infarktom sa blbo zije :)

ldf
27. prosince • 15:48

No není se čemu divit. Mašiny mají vysokootáčkové motory, které žerou při normální jízdě 7 litrů při jejich muší hmotnosti. s tím palivem se musí něco statát

x
27. prosince • 10:54

Jak je možné, že se ještě dneska vyrábějí a prodávají dvoutaktní motocykly s emisemi na úrovni trabiho? V Praze to není až tak hrozné, protože až na messengery tu na tom nikdo moc nejezdí a tak většinu problémů způdobují dieselová auta (hlavně dodávky), ale v některých zemích produkují skůtry většinu smradu ve městech. Poměr auto plnící Euro4 : skůtr   - 1:50 pokud jde o emise je více než výmluvný

Haya
27. prosince • 11:24

není jednoznačně řečeno - dvoutakt=celkově větší emise...

JJ
28. prosince • 18:04

No sestavit dvojtakt s menšími emisemi než běžný čtyřtakt možná půjde, ale je to spíše zajímavý námět na diplomku či demonstraci vyspělých technologií v NASA než něco realisovatelného v sériové výrobě. Už jen zbavit se těch uhlovodíků ze spáleného oleje nebude zrovna easy...

Michal
27. prosince • 10:08

Nemam nic, proti motorkarom. Keby som mal garaz, tiez si motorku kupim, ale ked pocujem a vidim niektorych clenov motorkarskej druziny ist cez obytnu zonu 150 km/h navyse na najvyssie dostupne otacky, vytahujem gulovnicu. Ten hluk co produkuju je nerormalny. A este sa vam pochvalia ako si kupili sprotovy (rozumej hlucnejsi) vyfuk.

Haya
27. prosince • 11:28

souhlasím, že když někdo jede s otevřeným výfukem v obytné zóně v max. ot. tak je to kravál a je blázen  , ale zase z druhé strany, mi osobně otevřený výfuk již párkrát zachránil krk, když tě lidi slyší, tak si většinou dávaj bacha, ale když se někde v blesku objevíš potichu zničehonic, tak je zaděláno na průser PS: jezdíme přece předpisově

bingo
28. prosince • 10:06

Kdyz se nekde v blesku objevis, tak je zadelano ale na TVUJ pruser. A s tim randalem me ne_erte.

Slaughter
27. prosince • 18:52

ale hlukovy limity urcite pro masiny platej, rozdil je jen v tom ze takovymu limitu se u aut blizej jen vozy jako ferrari a podobne, kdezto masina skoro kazda...

LeonardoCupranek
27. prosince • 9:58

Ja jsem zastancem rovnych limitu pro vsechny. Na druhou stranu zavedeni vyspelych ekologickych technologii treba do skutry by vedlo ke zdvojnasobeni jejich ceny. Takze co s tim? Skutr sice smrdi vic, ale zacpou proklickuje, takze smrdi kratsi dobu.

Haya
27. prosince • 8:19

pokud vím, tak platí i pro výrobce motocyklů. Jsou sice jiné než pro auta, ale jsou ( i má 2003 má již katalyzátor, sice neřízený, ale má ), takže napsat, že je nutno přemýšlet nad zaváděním emisních limitů je blábol, mělo by tam být nad úpravou či tak nějak...

Tonda
27. prosince • 9:53

Jj, já je mám od r.2000- teda, je pravda, že se na motce moc dlouho "neohřály", Supertrapp = jiný "potato-potato"   ale jsou pečlivě uložený - pro případ, že by se ještě mohly přece jen hodit..
Jinak by nebylo asi od věci odlišovat 2- a 4takty.

Doporučujeme

Články odjinud