Ekologové volají po emisních normách u motocyklů

V Evropské unii bude v brzké době zavedena další, přísnější emisní norma, která upravuje maximální množství určitých látek ve výfukových plynech automobilů. Ovšem automobily nejsou jedinými znečišťovateli na silnicích. Nedávný výzkum u motocyklů jasně ukázal, že tyto stroje na tom nejsou s ekologií vůbec dobře. V testu, kterému se podrobily motocykly všech významných značek a objemů se ukázalo, že jsou výrazně méně ekologické, než moderní vozy. Motocykly, byť o malém obsahu, vykazovaly desetinásobky škodlivých látek, než kolik vyprodukují vozy. A to v absolutních číslech. Malé motocykly s objemem okolo 50 cm3 pak vykázaly vyšší emisní hodnoty než třílitrové automobily. Nejhorších hodnot pak dosahovaly při prudké akceleraci a při nízkých rychlostech, kde vykazovaly až 50x vyšší emisní hodnoty.

I tento výzkum utvrdil nejen odbornou veřejnost v tom, že je nutno přemýšlet nad zaváděním emisních limitů i u motocyklů, protože není vhodné, abychom na jedné straně striktně nutili výrobce vyvíjet "zdravější" motory a na straně druhé nechat části výrobců víceméně volnou ruku. Pro maximální zlepšení ovzduší je třeba zamezit vypouštění škodlivých látek všem a nejen jedné vybrané skupině. Je tedy velmi pravděpodobné, že v brzké době se bude silně diskutovat nad tímto krokem, ovšem spekulovat nad konečným výsledkem je prozatím předčasné.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků