Ekologové volají po emisních normách u motocyklů

V Evropské unii bude v brzké době zavedena další, přísnější emisní norma, která upravuje maximální množství určitých látek ve výfukových plynech automobilů. Ovšem automobily nejsou jedinými znečišťovateli na silnicích. Nedávný výzkum u motocyklů jasně ukázal, že tyto stroje na tom nejsou s ekologií vůbec dobře. V testu, kterému se podrobily motocykly všech významných značek a objemů se ukázalo, že jsou výrazně méně ekologické, než moderní vozy. Motocykly, byť o malém obsahu, vykazovaly desetinásobky škodlivých látek, než kolik vyprodukují vozy. A to v absolutních číslech. Malé motocykly s objemem okolo 50 cm3 pak vykázaly vyšší emisní hodnoty než třílitrové automobily. Nejhorších hodnot pak dosahovaly při prudké akceleraci a při nízkých rychlostech, kde vykazovaly až 50x vyšší emisní hodnoty.

I tento výzkum utvrdil nejen odbornou veřejnost v tom, že je nutno přemýšlet nad zaváděním emisních limitů i u motocyklů, protože není vhodné, abychom na jedné straně striktně nutili výrobce vyvíjet "zdravější" motory a na straně druhé nechat části výrobců víceméně volnou ruku. Pro maximální zlepšení ovzduší je třeba zamezit vypouštění škodlivých látek všem a nejen jedné vybrané skupině. Je tedy velmi pravděpodobné, že v brzké době se bude silně diskutovat nad tímto krokem, ovšem spekulovat nad konečným výsledkem je prozatím předčasné.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků