Ekologočití aktivisté mohou legálně vypouštět vzduch z pneu velkých čtyřkolek

Ekologočití aktivisté mohou legálně vypouštět vzduch z pneu velkých čtyřkolek
Pokud by se čeští ekologové chtěli jít inspirovat do nějaké evropské země, pak by jistě měli navštívit Belgii. Tamní "ochránci přírody" patří mezi nejtvrdší jádro ekologů. Jednou z jejich činností je boj proti vozům SUV a vozům s náhonem na všechna kola.

Zhruba od podzimu mají majitelé těchto vozů v Bruselu, ale i jiných městech velké problémy. Pokud totiž nechají přes noc svůj vůz zaparkovaný venku, ráno zjistí, že jim někdo vypustil vzduch z pneumatik. Tímto bojem chtějí radikální ochránci přírody přinutit tyto majitele, aby vyměnili své vozy za menší, které nebudou takovou zátěží pro životní prostředí. Hnutí Flagadas (dle ptačího kresleného hrdiny, který vyhání z lesa vetřelce) totiž mají za to, že tyto vozy příliš znečišťují ovzduší, zabírají mnoho místa a svou konstrukcí ohrožují lidi a menší auta.

Přestože by se mohlo zdát, že vypouštění pneumatik by mohlo být chápáno jako přestupek, před pár dny jim jejich činnost posvětila samotná vláda, která jim dala za pravdu. Navíc i ministryně spravedlnosti prohlásila, že vypouštění vzduchu z pneu není zločinem, protože nedochází k poškozování majetku a auto lze nadále používat.

Celým případem a posouzením zákonnosti takového jednání se budou nyní zabývat soudci, kteří musí jasně říci, zda vypouštění vzduchu z pneu je přestupkem, trestným činem, nebo legální formou protestu. Na jedné straně stojí aktivisté, kteří prohlašují, že vzduch je zadarmo, a tak nemůže vzniknout žádná škoda, na druhé straně jsou právníci poškozených, kteří poukazují, že majitel takového auta musí po vypuštění pneu volat firmu, jenž mu na místě doplní vzduch, nebo musí volat odtahovou službu, aby vůz odvezli ke kompresoru. Tím vznikají následné náklady a navíc majitelé vozů mohou žalovat "ekology" za ušlý zisk.

Do rozhodnutí soudu, které může trvat i několik měsíců, bude vypouštění pneu v Belgii legální. Možná by stačilo, kdyby zmínění aktivisté vypustili vzduch z pneu ministryni spravedlnosti, nebo třeba manželce předsedovi Evropské komise, které vlastní vozy SUV s náhonem na všechna kola.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků