Ekologie za každou cenu: Jak by se vám líbila cyklostezka na dálnici D1?

Ekologie za každou cenu: Jak by se vám líbila cyklostezka na dálnici D1?

Nedávná pražská cyklojízda, která přibližně na hodinu zcela zastavila dopravu v centru Prahy, rozvířila debatu o tom, jak moc velký prostor by měly automobily udělat cyklistům. V diskusi pod článkem „Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy“ se dokonce objevily názory, podle kterých není dobře, že se staví drahé stavby typu tunelů Mrázovka nebo okruhu, kam cyklisté nesmí. Jak by to vypadalo, kdyby se i při realizaci takových staveb myslelo na tento alternativní druh dopravy, to ukazuje přiložené video.

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Jižní Korea postavila mezi městy Daejeon a Sejong dálnici, jejíž součástí je zároveň cyklostezka. Ta nahradila klasický dělící pás a ještě navíc, aby bylo ekologii učiněno za dost, je kryta solárními panely. Ty vyrábí elektrickou energii a zároveň vytváří stín pro cyklisty.

Dnes vyrazí Auto*Mat do centra Prahy. Kterým ulicím se vyhnout?

Dnes vyrazí Auto*Mat do centra Prahy. Kterým ulicím se vyhnout?

Určitě jde o zajímavou myšlenku, kterou by někteří zastánci cyklistiky rádi viděli také u nás, ale není úplně jisté, jestli jde opravdu o dobrý nápad. Jezdit na kole a mít na každé straně tři pruhy s kamiony a rychle jedoucími automobily, to není zrovna nejatraktivnější místo k jízdě na kole. Ale především dělící pás má i bezpečnostní funkci, v případě nehody by snadno mohlo dojít ke zranění lidí pohybujících se po této cyklostezce.

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Silnice budoucnosti: Solární panel a proměnná značka v jednom

Jak  se vám myšlenka integrovat cyklostezku do dálnice líbí? Myslíte, že by mohlo něco takového fungovat třeba na D1 nebo jiných českých dálnicích? Diskuze je vám k dispozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků