Ekologie na prvním místě: Ford představí motory ECOnetic

Frankfurtský autosalón je už pomalu za dveřmi a automobilky vyhlašují jednu novinku za druhou. Jednou z nich je i správa o představení zcela nové řady ekologických dieselů s názvem ECOnetic. Bude se jednat o common-rail diesely, které nevyprodukují více než 115g emisí CO2 na km, a kromě ekologičnosti budou i ekonomické. Zákazníci se tedy nemusí obávat vysoké pořizovací ceny.

První motory by se měly pod kapotami některých modelů objevit již budoucí rok, hovoří se taky o tom, že „první vlašťovkou“ by v tomto případě měl být model Focus, který se v ekologické verzi dočká i některých aerodynamických změn. Konkrétně by však měl disponovat ekologickým dieselovým agregátem objemu 1.6 l TDCi. Po Focusu pak přijdou na řadu modely Galaxy, Mondeo a S-Max. Kromě jiného Ford u těchto motorů poprvé uvede do praxe svůj nový nízkoviskózní olej, který vyvíjel v spolupráci se společností BP.

Připomeňme už jen, že Ford byl jedinou velkou automobilkou, která dosud nepřišla s žádnou odpovědí na současné „ekologické otázky“. BMW si už nějaký čas hraje s Efficient Dynamics, VW tahá z rukávu své Bluemotiony, Mercedes ohromuje Bluetecem, ale Ford se probral až teď...

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků