Ekologie na prvním místě: Ford představí motory ECOnetic

Frankfurtský autosalón je už pomalu za dveřmi a automobilky vyhlašují jednu novinku za druhou. Jednou z nich je i správa o představení zcela nové řady ekologických dieselů s názvem ECOnetic. Bude se jednat o common-rail diesely, které nevyprodukují více než 115g emisí CO2 na km, a kromě ekologičnosti budou i ekonomické. Zákazníci se tedy nemusí obávat vysoké pořizovací ceny.

První motory by se měly pod kapotami některých modelů objevit již budoucí rok, hovoří se taky o tom, že „první vlašťovkou“ by v tomto případě měl být model Focus, který se v ekologické verzi dočká i některých aerodynamických změn. Konkrétně by však měl disponovat ekologickým dieselovým agregátem objemu 1.6 l TDCi. Po Focusu pak přijdou na řadu modely Galaxy, Mondeo a S-Max. Kromě jiného Ford u těchto motorů poprvé uvede do praxe svůj nový nízkoviskózní olej, který vyvíjel v spolupráci se společností BP.

Připomeňme už jen, že Ford byl jedinou velkou automobilkou, která dosud nepřišla s žádnou odpovědí na současné „ekologické otázky“. BMW si už nějaký čas hraje s Efficient Dynamics, VW tahá z rukávu své Bluemotiony, Mercedes ohromuje Bluetecem, ale Ford se probral až teď...

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků