Ekologie na prvním místě: Ford představí motory ECOnetic

Frankfurtský autosalón je už pomalu za dveřmi a automobilky vyhlašují jednu novinku za druhou. Jednou z nich je i správa o představení zcela nové řady ekologických dieselů s názvem ECOnetic. Bude se jednat o common-rail diesely, které nevyprodukují více než 115g emisí CO2 na km, a kromě ekologičnosti budou i ekonomické. Zákazníci se tedy nemusí obávat vysoké pořizovací ceny.

První motory by se měly pod kapotami některých modelů objevit již budoucí rok, hovoří se taky o tom, že „první vlašťovkou“ by v tomto případě měl být model Focus, který se v ekologické verzi dočká i některých aerodynamických změn. Konkrétně by však měl disponovat ekologickým dieselovým agregátem objemu 1.6 l TDCi. Po Focusu pak přijdou na řadu modely Galaxy, Mondeo a S-Max. Kromě jiného Ford u těchto motorů poprvé uvede do praxe svůj nový nízkoviskózní olej, který vyvíjel v spolupráci se společností BP.

Připomeňme už jen, že Ford byl jedinou velkou automobilkou, která dosud nepřišla s žádnou odpovědí na současné „ekologické otázky“. BMW si už nějaký čas hraje s Efficient Dynamics, VW tahá z rukávu své Bluemotiony, Mercedes ohromuje Bluetecem, ale Ford se probral až teď...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků