Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vyměnilo V8 za elektrický pohon

Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vyměnilo V8 za elektrický pohon

Nedávno jsme vám ukazovali projekt, v rámci kterého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Jestli jste si tenkrát říkali, že je to takový trochu zvláštně ekologický tuning, pak vám můžeme ukázat ještě něco více zvláštního. Ferrari, které také prošlo podobným procesem. Akorát na jeho konci stojí čistokrevný elektromobil.

Tuning | Zajímavosti | Kabriolety | Hybridy | Toyota

„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Jako základ zde posloužilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, které stávající majitel pořídil za přijatelných deset tisíc dolarů. Důvod byl prostý, auto zasáhl menší požár, který sice příliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový prostor ano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čistě elektrické Ferrari vypadá na pohled velmi dobře a poměrně zajímavá je také použitá technika. O pomalý stroj se rozhodně nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Retro | Sportovní auta | Kupé | Technika | Ferrari

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari prošlo kompletní přestavbou, kdy to nejzajímavější najdeme u zadní nápravy. Tam se nastěhovala trojice elektromotorů uspořádaná do V. Jejich celkový výkon se dostal dokonce na 342 kW, točivý moment dosahuje na 447 Nm. Trojice motorů mohla být umístěna níže než původní jednotka, takže bylo sníženo i těžiště. 

Do auta se nastěhovalo také 48 lithium-iontových akumulátorů, kdy polovina zamířila dozadu a druhá se nastěhovala pod přední kapotu. Celková kapacita by měla být 31,5 kWh a elektrické Ferrari by mělo být schopné ujet až 160 km. Problémem samozřejmě bude nárůst hmotnosti. Autoři tohoto projektu ale vůz celkově odlehčili, takže je výsledek nakonec těžší pouze o 68 kg.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků