Ekologický tuning: Ferrari 308 GTS vyměnilo V8 za elektrický pohon

Nedávno jsme vám ukazovali projekt, v rámci kterého dostal starý Pontiac Firebird technický základ z Toyoty Prius. Jestli jste si tenkrát říkali, že je to takový trochu zvláštně ekologický tuning, pak vám můžeme ukázat ještě něco více zvláštního. Ferrari, které také prošlo podobným procesem. Akorát na jeho konci stojí čistokrevný elektromobil.

„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

„Engine Swap“ naruby. Pontiac Firebird dostane základ z Priusu

Jako základ zde posloužilo Ferrari 308 GTS z roku 1978, které stávající majitel pořídil za přijatelných deset tisíc dolarů. Důvod byl prostý, auto zasáhl menší požár, který sice příliš nepoškodil interiér, ale motor a motorový prostor ano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čistě elektrické Ferrari vypadá na pohled velmi dobře a poměrně zajímavá je také použitá technika. O pomalý stroj se rozhodně nejedná

Druhým důvodem byl záměr postavit elektromobil s výkonem zhruba 400 koní a aby bylo vše co nejjednodušší, tvůrci tohoto projektu sháněli vůz, který měl takříkajíc podvozek rychlejší než motor. I to ohořelé GTS splňovalo. Základ pro Ferrari 308 GTE byl položen.

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari 288 GTO (1984-1986): Raketa, která nezávodila

Ferrari prošlo kompletní přestavbou, kdy to nejzajímavější najdeme u zadní nápravy. Tam se nastěhovala trojice elektromotorů uspořádaná do V. Jejich celkový výkon se dostal dokonce na 342 kW, točivý moment dosahuje na 447 Nm. Trojice motorů mohla být umístěna níže než původní jednotka, takže bylo sníženo i těžiště. 

Do auta se nastěhovalo také 48 lithium-iontových akumulátorů, kdy polovina zamířila dozadu a druhá se nastěhovala pod přední kapotu. Celková kapacita by měla být 31,5 kWh a elektrické Ferrari by mělo být schopné ujet až 160 km. Problémem samozřejmě bude nárůst hmotnosti. Autoři tohoto projektu ale vůz celkově odlehčili, takže je výsledek nakonec těžší pouze o 68 kg.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků