Ekologické nafťáky Volkswagenu v Americe neponesou název Bluetec

Není to tak dávno, co automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz oznámily strategické partnerství ve snaze zpropagovat naftové motory ve Spojených státech.

Obě firmy se dohodly, že budou své čisté naftové motory prodávat pod jednotným označením Bluetec. Je sice pravda, že Bluetec je technologií Mercedesu pro snižování emisí oxidu dusíku pomocí močoviny, ale tento termín se v poslední době vcelku vžil pro označení nafťáků s nízkými emisemi.

Jenže sotva se spustila Bluetec kampaň, Volkswagen zjistil, že Bluetec nepřináší po marketingové stránce zrovna podařený projekt. V Evropě je totiž synonymem naftového motoru zkratka TDI a na tomto Volkswagen staví. Zákazníci ve Spojených státech, kteří ovšem vidí jen Bluetec si až příliš spojují toto označení s Mercedesem a nezřídka mají za to, že Volkswagen používá motory svého konkurenta.

Volkswagen tak bude své nafťáky i ve Spojených státech označovat svou zkratkou TDI. Uvidíme, zda se i za oceánem stane toto logo doslova modlou jako v některých evropských zemích.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků