Ekologické nafťáky Volkswagenu v Americe neponesou název Bluetec

Není to tak dávno, co automobilky Volkswagen a Mercedes-Benz oznámily strategické partnerství ve snaze zpropagovat naftové motory ve Spojených státech.

Obě firmy se dohodly, že budou své čisté naftové motory prodávat pod jednotným označením Bluetec. Je sice pravda, že Bluetec je technologií Mercedesu pro snižování emisí oxidu dusíku pomocí močoviny, ale tento termín se v poslední době vcelku vžil pro označení nafťáků s nízkými emisemi.

Jenže sotva se spustila Bluetec kampaň, Volkswagen zjistil, že Bluetec nepřináší po marketingové stránce zrovna podařený projekt. V Evropě je totiž synonymem naftového motoru zkratka TDI a na tomto Volkswagen staví. Zákazníci ve Spojených státech, kteří ovšem vidí jen Bluetec si až příliš spojují toto označení s Mercedesem a nezřídka mají za to, že Volkswagen používá motory svého konkurenta.

Volkswagen tak bude své nafťáky i ve Spojených státech označovat svou zkratkou TDI. Uvidíme, zda se i za oceánem stane toto logo doslova modlou jako v některých evropských zemích.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků