Ekologická známka

Za přítomnosti předních evropských politiků představila společnost Ford Motor Company v Bruselu speciální "Ekologickou známku" která bude zákazníky informovat o šetrnosti vozů Ford k životnímu prostředí.
Ekologická známka
Za přítomnosti předních evropských politiků představila společnost Ford Motor Company v Bruselu speciální "Ekologickou známku" která bude zákazníky informovat o šetrnosti vozů Ford k životnímu prostředí. Známka vyhovuje nejen směrnici EU z roku 1999, podle níž musí výrobce u všech osobních automobilů uvádět údaje o spotřebě paliva a o emisích oxidu uhličitého, ale jde ještě dále. Fordova Ekologická známka totiž navíc bude informovat rovněž o emisích ve výfukových plynech, recyklovatelnost a hodnocení bezpečnosti každého vozu.

Známka se již letos v létě objeví na všech prodávaných modelech v jednotlivých dealerstvích FMC po celé Evropě, a to se značným předstihem před uvažovaným termínem jejího povinného zavedení. Vlády jednotlivých zemí musí zapracovat směrnici EU do zákonů příslušného státu do konce roku 2000 a zodpovídají za určení specifických formátů známek.

”Ford je první automobilkou, která zavádí hodnocení vozů, pokud jde o jejich ekologické vlastnosti,” řekl Nick Scheele, Chairman Ford of Europe. ”Chceme tak zákazníkům otevřeně poskytovat důležité informace o našich produktech a jejich vlivech na životní prostředí, stejně jako o jejich bezpečnosti. Našim cílem je stát se ve vztahu k zákazníkům vedoucí světovou automobilkou a odpovědnost v oblasti životního prostředí je jedním ze základních předpokladů k naplňování tohoto cíle. Doufáme, že známka bude prospěšná nejen našim zákazníkům, ale že se rovněž stane vzorem pro další výrobce.”

Ford v současné době kvůli návrhu formátu známky kontaktuje vlády členských zemí EU a věří, že tato iniciativa napomůže postupnému slaďování ekologických standardů po celé Evropě.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků