Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Alespoň něco dobrého přinesla bublina jménem Dieselgate, chtělo by se říci. Stát totiž upustil od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut s emisní normou Euro 3, tedy těch, které jsou vyrobeny nejčastěji v letech 2000 až 2005. Jedním z důvodů je i aféra Dieselgate, která ukázala, že ne vždy je přísnější norma skutečným krokem kupředu.

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Nedávné kontroly totiž ukázaly, že celá řada automobilů vypouští v provozu výrazně vyšší emise než by podle tabulkových údajů měly. V některých případech se dokonce stalo, že moderní automobil plnící Euro 5 vypouštěl emise vyšší, než vůz s letitou normou Euro 3.

Ministr životního prostředí Richard Brabec pro deník Lidové noviny uvedl, že v zájmu přísnějších poplatků má být zlepšení kvality ovzduší. To, co auta vykazují v rámci měření emisí, se pak zásadním způsobem liší od toho, co auta vykazují v reálném provozu. 

Původně tak měl poplatek za vůz s Euro 1 vzrůst z pěti tisíc na deset tisíc korun, Euro 2 by podražilo ze tří na pět tisíc korun a nově by byla zpoplatněna také norma Euro 3 částkou tři tisíce korun. To už by zasáhlo poměrně velkou část řidičů, protože se to týká například i první generace Škody Fabia i Octavia, kterých po našich silnicích pořád jezdí tisíce. Nic takového se ovšem nestane, poplatky zůstávají ve stávající výši. Alespoň prozatím.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Zdroj: Lidové noviny, idnes.cz

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky