Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Alespoň něco dobrého přinesla bublina jménem Dieselgate, chtělo by se říci. Stát totiž upustil od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut s emisní normou Euro 3, tedy těch, které jsou vyrobeny nejčastěji v letech 2000 až 2005. Jedním z důvodů je i aféra Dieselgate, která ukázala, že ne vždy je přísnější norma skutečným krokem kupředu.

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Nedávné kontroly totiž ukázaly, že celá řada automobilů vypouští v provozu výrazně vyšší emise než by podle tabulkových údajů měly. V některých případech se dokonce stalo, že moderní automobil plnící Euro 5 vypouštěl emise vyšší, než vůz s letitou normou Euro 3.

Ministr životního prostředí Richard Brabec pro deník Lidové noviny uvedl, že v zájmu přísnějších poplatků má být zlepšení kvality ovzduší. To, co auta vykazují v rámci měření emisí, se pak zásadním způsobem liší od toho, co auta vykazují v reálném provozu. 

Původně tak měl poplatek za vůz s Euro 1 vzrůst z pěti tisíc na deset tisíc korun, Euro 2 by podražilo ze tří na pět tisíc korun a nově by byla zpoplatněna také norma Euro 3 částkou tři tisíce korun. To už by zasáhlo poměrně velkou část řidičů, protože se to týká například i první generace Škody Fabia i Octavia, kterých po našich silnicích pořád jezdí tisíce. Nic takového se ovšem nestane, poplatky zůstávají ve stávající výši. Alespoň prozatím.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Zdroj: Lidové noviny, idnes.cz

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků