Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Alespoň něco dobrého přinesla bublina jménem Dieselgate, chtělo by se říci. Stát totiž upustil od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut s emisní normou Euro 3, tedy těch, které jsou vyrobeny nejčastěji v letech 2000 až 2005. Jedním z důvodů je i aféra Dieselgate, která ukázala, že ne vždy je přísnější norma skutečným krokem kupředu.

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Nedávné kontroly totiž ukázaly, že celá řada automobilů vypouští v provozu výrazně vyšší emise než by podle tabulkových údajů měly. V některých případech se dokonce stalo, že moderní automobil plnící Euro 5 vypouštěl emise vyšší, než vůz s letitou normou Euro 3.

Ministr životního prostředí Richard Brabec pro deník Lidové noviny uvedl, že v zájmu přísnějších poplatků má být zlepšení kvality ovzduší. To, co auta vykazují v rámci měření emisí, se pak zásadním způsobem liší od toho, co auta vykazují v reálném provozu. 

Původně tak měl poplatek za vůz s Euro 1 vzrůst z pěti tisíc na deset tisíc korun, Euro 2 by podražilo ze tří na pět tisíc korun a nově by byla zpoplatněna také norma Euro 3 částkou tři tisíce korun. To už by zasáhlo poměrně velkou část řidičů, protože se to týká například i první generace Škody Fabia i Octavia, kterých po našich silnicích pořád jezdí tisíce. Nic takového se ovšem nestane, poplatky zůstávají ve stávající výši. Alespoň prozatím.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Zdroj: Lidové noviny, idnes.cz

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků