Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Alespoň něco dobrého přinesla bublina jménem Dieselgate, chtělo by se říci. Stát totiž upustil od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut s emisní normou Euro 3, tedy těch, které jsou vyrobeny nejčastěji v letech 2000 až 2005. Jedním z důvodů je i aféra Dieselgate, která ukázala, že ne vždy je přísnější norma skutečným krokem kupředu.

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Nedávné kontroly totiž ukázaly, že celá řada automobilů vypouští v provozu výrazně vyšší emise než by podle tabulkových údajů měly. V některých případech se dokonce stalo, že moderní automobil plnící Euro 5 vypouštěl emise vyšší, než vůz s letitou normou Euro 3.

Ministr životního prostředí Richard Brabec pro deník Lidové noviny uvedl, že v zájmu přísnějších poplatků má být zlepšení kvality ovzduší. To, co auta vykazují v rámci měření emisí, se pak zásadním způsobem liší od toho, co auta vykazují v reálném provozu. 

Původně tak měl poplatek za vůz s Euro 1 vzrůst z pěti tisíc na deset tisíc korun, Euro 2 by podražilo ze tří na pět tisíc korun a nově by byla zpoplatněna také norma Euro 3 částkou tři tisíce korun. To už by zasáhlo poměrně velkou část řidičů, protože se to týká například i první generace Škody Fabia i Octavia, kterých po našich silnicích pořád jezdí tisíce. Nic takového se ovšem nestane, poplatky zůstávají ve stávající výši. Alespoň prozatím.

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Zdroj: Lidové noviny, idnes.cz

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků