Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Ekologická daň pro auta s Euro 3 se pozastavuje, může za to Dieselgate

Alespoň něco dobrého přinesla bublina jménem Dieselgate, chtělo by se říci. Stát totiž upustil od zvyšování poplatků za převod starších ojetých aut s emisní normou Euro 3, tedy těch, které jsou vyrobeny nejčastěji v letech 2000 až 2005. Jedním z důvodů je i aféra Dieselgate, která ukázala, že ne vždy je přísnější norma skutečným krokem kupředu.

Zajímavosti | Technika | Volkswagen | Audi | Palivo | Dieselgate | Příslušenství

Speciální „Dieselgate“ software vyvinulo pro VW Audi už v roce 1999

Nedávné kontroly totiž ukázaly, že celá řada automobilů vypouští v provozu výrazně vyšší emise než by podle tabulkových údajů měly. V některých případech se dokonce stalo, že moderní automobil plnící Euro 5 vypouštěl emise vyšší, než vůz s letitou normou Euro 3.

Ministr životního prostředí Richard Brabec pro deník Lidové noviny uvedl, že v zájmu přísnějších poplatků má být zlepšení kvality ovzduší. To, co auta vykazují v rámci měření emisí, se pak zásadním způsobem liší od toho, co auta vykazují v reálném provozu. 

Původně tak měl poplatek za vůz s Euro 1 vzrůst z pěti tisíc na deset tisíc korun, Euro 2 by podražilo ze tří na pět tisíc korun a nově by byla zpoplatněna také norma Euro 3 částkou tři tisíce korun. To už by zasáhlo poměrně velkou část řidičů, protože se to týká například i první generace Škody Fabia i Octavia, kterých po našich silnicích pořád jezdí tisíce. Nic takového se ovšem nestane, poplatky zůstávají ve stávající výši. Alespoň prozatím.

Ojetiny | Testy | Škoda | Kombi | Škoda Fabia

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Zdroj: Lidové noviny, idnes.cz

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků