Ekolo.cz přiveze vaše elektrické kolo, elektromobilem

Společnost ekolo.cz (http://ekolo.cz), výrobce a distributor elektricky asistovaných kol a elektroskútrů, propaguje vlastním příkladem řešení čisté městské dopravy a zásobování. Od konce ledna 2009 zahajuje distribuci elektrokol prostřednictvím vlastního elektromobilu.
Ekolo.cz přiveze vaše elektrické kolo, elektromobilem

Vzhledem k reálné absenci nabídky nových elektromobilů na trhu jsme se rozhodli využít starší typ – dodávku Peugeot Partner Electric (těchto vozů se v koncernu PSA vyrobilo v období 1994 – 2004 asi 1800 kusů, převážně pro francouzský trh a byly často používány pro poštovní a jiné městské služby), avšak osazenou nejmodernější technologií akumulátorů - pokročilých železo-fosfátových lithium-iontových baterií (LiFePO4). Díky tomu se prodloužil dojezd auta až na 170 km na jedno nabití, životnost těchto baterií udávaná výrobcem je cca 3000 cyklů (cca 10 let při denním nájezdu 130 kilometrů).

Spotřeba při provozu je přibližně 17 kWh elektrické energie na 100 kilometrů (v zimě při teplotách pod nulou cca o 20% více). Při průměrné ceně 1,76 Kč za kWh (v nízkém tarifu) vychází ujetý kilometr přibližně na 0,38 Kč. Udávaná spotřeba stejného vozu vybaveného spalovacím motorem (Peugeot Partner 1,4  75k) je ve městě 9,6 l benzinu/100km, tedy 2,40 Kč/km, což je 6x více (při ceně litru benzinu 25 Kč a bez započítání nákladů na další provozní kapaliny u spalovacího motoru). Klasický Peugeot Partner produkuje emise CO2 v objemu 175 g/km, elektromobil tedy při ročním nájezdu 50.000 kilometrů ušetří přibližně 8,7 tun oxidu uhličitého přímo vypuštěného do atmosféry.
 
Elektromobil lze nabíjet z libovolné zásuvky 240V. Nabíjení při zcela vybitých akumulátorech trvá přibližně 10, respektive 3,5 hodiny z třífázové zásuvky prostřednictvím rychlonabíječky. Pro úsporu energie je elektromobil pochopitelně vybaven rekuperací brzdného výkonu, inteligentním řídícím systémem vybíjení baterií (BMS) nebo takovými detaily jako jsou instalovaná světla pro denní svícení s technologií LED, která mají spotřebu pouze 9W namísto 55W u běžných autožárovek. 
 
Pořizovací cena tohoto elektromobilu Peugeot Partner je 580 tisíc Kč (najeto cca 16.800 Km). Takřka z 75% se na ceně vozu podílejí nové bateriové články a jejich řídící jednotky. Cena nového vozu - Partner Origin (1.6HDi 75k) v obdobné výbavě byla v lednu 2009 cca 480 tisíc Kč. Dovoz elektromobilu z Francie, výměnu baterií a vývoj BMS zajistila společnost EVC Group s.r.o..
 
Díky elektromobilu nabízí spol. ekolo.cz svým zákazníkům z Prahy a z celého Středočeského kraje bezplatné dodání jimi zakoupeného elektrokola až jejich domu, či do firmy. Tento vůz budou také po celý rok intenzivně využívat spolupracovníci ekolo.cz při osvětových a testovacích akcích zaměřených na čistou mobilitu a využívání elektrokol.

Klepněte pro větší obrázek 
Peugeot Partner Electric
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků