Zaujimalo by ma, akym sposobom sa nabija akumulator.Je nejaka siet "nabijacich" stanic alebo si to kazdy musi riesit individualne ? Nepredpokladam totiz absuditu typu "auto nabijajte iba v autorizovanom servise, inak stracate zaruku" ;-).Nabijacie stanice (obdoba cerpacich stanic) som este nikde nevidel.Takze ostava individualne riesenie. V rodinnom dome sa to este da, ale v meste na sidlisku je to cista utopia. Natiahnut X metrov elektrickeho kabla k autu a nechat nabijat niekolko hodin ? V tom lepsom pripade pridem o ten elektricky kabel, v tom horsom pripade sa to nejaky amater pokusi ukradnut ...Cize ak pripustim, ze funkcne modely su uz k dispozicii, tak este stale chyba infrastruktura.
Pokud se bavime o Aurisu HSD (a podobnych), tak se nenabiji nikde, resp. akumulator se nabiji automaticky za jizdy. Bud energii, ktera se v jinem aute proste vyplytva (premeni na teplo), nebo energii ze spalovaciho motoru (pokud elektronika usoudi, ze je to zadouci). To cele se deje naprosto automaticky, neni potreba se s to nijak starat. Elektronika udrzuje nabiti akumulatoru na potrebne urovni.Plug-in hybridy se ze zasuvky nabijet mohou (funguji stejne jako dnes dostupne hybridy, ale maji vetsi kapacitu baterky a ta se da nabijet ze zasuvky) a elektromobily musi. K nim se obvykle dodava domaci nabijeci stanice, postupne se take objevuji nabijeci stanice ve mestech (obvykle u nakupnich stredisek).
Akykolvek hybrid je somarina, je to predrazene a prinasa len minimalnu usporu. Kedy uz konecne vyrobcovia uvedu na trh nie "cistokrvny hybrid" (co je to za pojem?) ale cistokrvny elektromobil ? no asi to este potrva pretoze celosvetova ropna mafia sa tomu brani zubami nechtami a detto aj vlady v jednotlivych statoch - ved pridu o sialene prachy z dani. No, ale navonok sa samozrejme vsetci hraju na "ekologiu" a pritom produkuju nezmysly ako su hybridy.
Objem zav. prostoru (l) 354 Objem zav. prostoru Hybrid (l)279Cerpano ze stranek www.toyota.cz. Takze to neni jak autor pise 310l ve variante hybrid.
Auris 1,6l LUNA 364 900 KčAuris 1.4D LUNA 424 900,00 KčAuris HSD LUNA 549 900 KčZ pohladu fajnoveho motoristu, jasna volba benzinak. Ak by niekto este stale nariekal kvoli spotrebe, je tu diesel (a nepresvedci ma nik ze ten diesel nie je uspornejsi ako tento hybrid, hlavne mimo mesta - a vobec, kto sa dnes kazdy den s..e do mesta autom len aby musel stat v hodinovych kolonach nie je u mna normalny). A to este nepocitam nevyhody plynuce z toho ze musim vlacit nevierm kolko kil hovadin ako baterie, elektromotory a neviem co este so zmensenym kufrom ako specialnym 'bonusom'. Plus, mozny problem pri dalsom predaji (kopec ''kurvitok'' v aute)Z ciste praktickeho pohladu zatial jediny dovod nenachadzam. Takze stara ohrana pesnicka ''chces byt akoze usporny, tak si to aj zaplatis'' je stale aktualna. To ''akoze'' je tam zamerne.
Princip rekuperace energie je ve všeobecnosti naprosto správný. O tom není pochyb. Takže využití energie z brždění k opětnému urychlení je 100% správný. Dokonce k tomu nejsou zapotřebí žádné rozsáhlé akumulační systémy. Pokud se ukládá energie jen z jednoho zpoždění, aby se následně využila při akceleraci. To lze udělat i s malými modifikacemi stávajícího motorového soustrojí. Totéž systém start-stop. Tady není co zpochybňovat. Pokud se jako základ využijí současné nejefektivnější motory tj. diesly tak výsledná spotřeba bude skutečně velmi nízká.Jiná věc je honba za využitím elektrické energie v dopravě. Celý humbuk kolem elektrokár vychází z nízkého zdanění elektřiny oproti klasickým PHM. To je stejná deformace jako boom solárních elektráren. Vzniká boom elektromobilů, které jsou ve skutečnosti v současné době zcela nekonkurenceschopné. Pokud by se odstranilo nadměrné zdanění u klasických PHM, tak by si na elektromobil nikdo ani nevzpomněl. Začalo by to být zajímavé až v okamžiku, kdy klasické phm začnou reálně zdražovat díky jejich nedostatku.
A brzy splaskne B-]Kdyby jí byl skutečně nedostatek, drželo by se to v tajnosti. Aneb vrtěti psem.
hluposti.1. kto sa vyzna v ISO - vie, ze je to len kopa papierov popisujucich procesy vo firme a s ochranou zivotneho prostredia to nema nic spolocne.2. spotrebu 5,2 litra v meste dosiahne hocaky maly benzin - ktory zaroven bude mat kufor blbych 300 litrov - vratane blbej fabie htp3. pokial niekto sikovny nevymysli solidne skladovanie elektriny - blbe NIMH baterky stoja za prd, potom cely hybrid stoji za hovno.Pre redakciu: prekvapuje ma vasa neinformovanost - ste fakt taki tupi, alebo len politicky korektni tupci?
Trocha slušnosti by neuškodila
Jaké "korektnosti" - to jako ve smyslu kokotskéhu US newspeaku kde korektní=předposraný a jasný(explicitní)=neslušný? KK jen naprosto jasně a korektně napsal to, co by všem logicky uvažujícím lidem mělo být jasné - když už to není jasné zahrádkářům a dealerům čínských pneumatik z AR.cz...
Jen pár slov do redakce. Pánové, když už se mermomocí chcete věnovat EKO šílneství v motoristickém světě, tak probůh vynechte ty nesmyslný, propagandistický kecy nadnárodních korporací o dohořívající ropný svíci a definitivním vyčerpání zásob, a věnujte se čistě technické stránce věci. Takhle akorát ukazujete, že o problematice ropných zásob víte absolutně kolový a s daným autem, potažmo testem, to nemá společného zhola nic.
a co tam je o problematice ropných zásob špatně? Se ukaž, co o tom víš lépe, místo této všeobjímající neadresné hospodské kritiky.
to GoGo: Před nedávnem jsem to tu psal. Ale abys neřekl, tak ti napovím. Zkus si prozatím jen zběžně vygooglit info o tom, kolik % se dneska vytěží z jednoho vrtu. Dej si to do kontextu se 150 lety těžby ve větším měřítku a k tomu všemu se ještě mrkni na problematiku živičných břidlic a dehtových písků. Z toho všeho ti vyjde, teda pokud nejsi nenávratně zasažen EKOvirem, že ta svíce svým způsobem ještě nezačala ani hořet.P.S.: Adresováno to bylo redakci, máš v tom nějaký zmatek.
Ono není ani tak problém v tom, že by ropa rychle došla, ale v tom že rychle dojde ta levná ... už teď stačí "drobnosti" (Libye a spol) k tomu aby cena kolísala o 15-20%, ale v okamžiku kdy to bude už jen pouhých +50-100% začnou padat firmy a celý ten dobře fungující spotřební svět se zpomalí až zastaví. Mám také legraci z eko-snahy jako namontovat do 1,5t vážícího auta motory s výkonem 130 koní abych ušetřil 1 litr/ 100 km pro převoz 80kg osoby do práce, ale nesmál bych snahám snížit naši závislost na energii ze zahraničí (jádro, rychlovlaky, metro ...) což ovšem není případ ČR :-(
to Radon: No, o tom docházení té "levné" by se dalo taky polemizovat. Proč? No protože aby to byla pravda, museli bychom znát všechna naleziště na planetě a to jaksi neznáme, že? My nevíme ani v nejmenším kolik nalezišť, ze kterých to jak se říká poteče samo, na nás ještě čeká. Jen američani, respektive americká agentura US Geological Service, cca před 5ti lety publikovala nové údaje o zásobách v Severní Dakotě. Kde se odhaduje zásoba cca 2 trilióny barelů, což je 8x více ropy než má Saudská Arábie. A toto je jen střípek z nových nalezišť na planetě. Ono to chce celkově otevřít oči a bezmyšlenkovitě nehltat ty bullshity, co nám tlačí do hlavy mass media.
I kdyby to byla pravda (neříkám že není, na tolik do toho nevidím a nechce se mi hledat), tak to nic nemění na tom, že když si někdo řekne že zdraží, tak zdraží, a my na to jen doplatíme. A s autama na baterky to vidím podobně, jelikož se i na elektrice dá hezky rejžovat. Škoda že se více pozornosti nevěnuje palvovým článkům. O tom by se pak dalo i přemýšlet, ale hybrid mi příjde jen jako způsob předražit obyčejné auto, a elektromobily jsou zatím (a ještě dlouho budou) k ničemu díky naprosto trapnému dojezdu. A aby toho nebylo dost, tak nám začnou níčit motory tou jejich posr.. předraženou bionaftou, a aby to "benzíňákům" nebylo líto, tak jim to říznou biolihem a zníčí jim motor hned. :( No nic, tak já si beru motiku a du se mrknout před barák jestli si nevykutám vlastní ropu.
Problém není v té troše lihu v benzínu a říznuté naftě,ale v tom,že to přírodě spíše škodí(a lidem taktéž) Pokud chtěla EU snížit produkci CO2 tak zavedením biopaliv ji zvýšila a to hodně. V podstatě je to zločin proti přírodě a peněženkám daňových poplatníků.B-]
Je to proste klasicka kradez, neco jako zvyseni DPH.
a že se během těch pěti let v Dakotě neděje něco podobnýho jako v Saudské Arábii, proč nejsou z dakotských farmářů už několik let miliardáři?
Tak jsem si k tomu něco našel. Prý v na severu USA jsou údajné zásoby ropy, které by vydržely pro USA na 2000 let, ale problém je že se netěží, údajně pro odpor ochránců přírody. A pak, že nadnárodní koncerny jsou všemocné. Hmm celé je to volaaké čudné. Mocný Amík sedí na cihle zlata ale půjčuje si od Arabů, to mi hlava nebere......
Pro mocneho Amika je mnohem vyhodnejsi si pujcit, nez zacit kutat doma.
"spotřební svět se zpomalí až zastaví" to si nech rychle vytesat na pomník než umřeš hladem, žízní a zimou páč si pár uzenáčů v pyžamech začalo vyřizovat rodinný spory...
Aku se vyrábí z kovů, počítal někdo, kolik jich je v zemské kůře a kolik jich je možno vytěžit? Abychom za 100 let neřešili problém, že dochází suroviny pro výrobu Aku... A jak je to s jejich likvidací? Jo a někde jsem četl, že snad méně než 20% vytěžené ropy je rafinováno na pohonné hmoty. Více něž 80% se využije jinak (plasty, léky, hnojiva, atd.)
Problem s tezebnimi kapacitami na lithium atp resit budeme mnohem drive, nez za 100 let.. dobry zdroj informaci je www.theoildrum.com, staci hledat.
Co vím, tak nové zdroje lithia do baterií byly objeveny v Afghanistánu. To proto se tam teď bojuje za svobodu ;-)
A hele, zas jeden obecní chytrej...
a co recyklace kovů a nová ložiska na Pandoře?
A teď ještě blbým čtenářům "Nové Autorevue" nějak zatajit, že (o baterky a elektromotor lehčí a tedy zhruba stejně svižné) Aurisy 1,33/1,4D/1,6 jsou ani ne za poloviční cenu - a že i s těžkou nohou na plynu v popisované kombinaci provozních podmínek taky celkem běžně jezdívají pod 6...
Záleží na řidiči!!! Já ve své Corolle s 1,3 l (poslední model) zvládám jezdit za 5,2 l. S lehkou nohou bych věřil, že Auris hsd dokáže jezdit za 4l!
Ano, záleží i na řidiči. Ne každý chce jezdit důchodcovskou eco-rallye a blokovat provoz, proto se dělává srovnání za standardizovaných podmínek kdy "tabulkové" spotřeby vyjdou jak vyjdou. I s tou lehkou nohou je to složitější - lehké auto s malým motorem na ni přece reaguje jinak, než stejné naložené víc než čtvrt tunou baterek a dalších sraček. Takové namísto svižného rozjezdu prostě začne víc žrát (viz starší podmotorované Priusy s 1,5l Atkinsonem)...
Jako majitel toho "podmotorovaneho" Priusu se musim zeptat :) Tech ctvrt tuny se pocita i s nejakymi kusy betonu v kufru?Baterka v Priusu vazi necelych 50 kilo, elektromotory s prevodovnou (ktera je _vyrazne_ mensi a jednodussi nez prevodovka v beznem aute) se zbyvajicim 200kg nepriblizi ani na dohled).Jenom pro zajimavost. Misto aby na sviznem rozjezdu zacalo vic zrat, tak se diky krouticimu momento elektromotoru rozjede tak svizne, ze mu maloktere jine auto staci (mluvim o autech, ktere se daji bezne na semaforech potkat, uznavam ze na Subaru Impreza jsem nestacil :)Neznam zadne "lehke auto s malym motorem", ktere by mi na rozjezdu stacilo. To jen tak na doplneni diskuse.
polovicnu cenu?neklam.porovnavaj rovnake vybavy,a aspon podobnu motorizaciu 1,8hsd-1,6 benzin.ked som nedavno porovnaval,a mali v ponuke este 1,8 benzin,rozdiel bol 2000 eur.to nevyzera na polovicu ceny.
FYI, srovnatelný základní Auris 1,6 Terra Cool je v čechách za ceníkových 319 tisíc vč. DPH (na broušené disky F1, výběrovou metlu, lepší rádio i kožené pakety za příplatek 150 litrů prdím, protože s nima líp nepojede), cena za "sněhulákovou" HSD 1,8CVT je v článku...
tak to uz hej. :-Pzrovnavat inu vybavu,manual,v akcnej cene,atd...to potom je lacnejsie. avsak vypovedna hodnota NULOVA.
Své kecy o nulové informační hodnotě si nech pro kamarády s čobolstánu - však si klidně za svých 2× tolik (taky akčních) peněz kup tu samou plečku s HSD, ať má Mr. Hájek a nové vedení "Zahrádkářské Autorevue" radost...
Tady asi někdo někomu šlápnul na kuří oko, ne? :-)))
Tady dávám důkaz, že Radek má pravdu. Jen se nenechte zmást, ti co mají spotřebu nad 6 jezdí pořád střelbu jak na rally. www.spritmonitor.de ...
to bolo asi myslene ironicky ze :) nakolko tam pod 6 ma spotrebu iba jeden zo sto inak priemer 7,6 .. pre tych ktorym sa nechce klikat na Kankounen-ov link
To protože je tam blbý odkaz ;-)Spotřeba Aurise Hybrid je tady:www.spritmonitor.de ... Průměr: 5,65Minimum: 4,43Maximum: 7,03
Jsou to sice hezké spotřeby, ale pokud nebudu koukat na ekologii tak stejné hodnoty má proslulý motor 1.9 TDI (66 a 81 kW), který se do koncernových aut začal montoval před nějakými 15 lety. :-(
Nejde srovnávat naftu s benzínem!!!
Právě že jde. Bohužel...
mate pravdu, jde srovnavat naftu...a nejnomze smrdi... po roce jsem mel naklady (vcetne opravy vstriku, cerpadla 80 000 + 3x vic za servis, vymena oleje castejsi a drazsiho, vymena filtru + v zime aditiva aby to pri minus dvaceti naskocilo... cili pomalu 1/4 ceny auta) ano, prumernou spotrebu jsem mel s novym iCTDI 2,2 +/- 6 litru a to jsem lital a 90% mesto....naproti tomu jsem neusetril ani korunu, v zime mrznul a bal se rachtani motoru...20let stara 1,6tka od Toyoty (co jsem kdysi mel) jezdila za 7, v zime topila a byla prijemne pruzna a ticha...proboha a s tema 1,9tkama uz jdete nekam, ve meste clovek aby jezdil se zavrenyma okynkama...posledne jsem se tesil an hezke pocasi a najednou prede mnou kourici oktavka, predjedu ji a za chvili coudi stara Audina s tim samym bazmekem.... hlavne ze meli usmev na tvari a v usich spunty...
Nechcem tu ochranovat TDI motory, viem ake svinstva vypustaju do ovzdusia, ale treba aj pri hybridoch brat do uvahy naklady na vymenu baterii. Kazdy mame mobil a vieme ze pri najlepsom v nom baterka vydrzi 3 roky(hodne prehnane). Kolko myslite ze vydrzi v Hybride? A ta ekologia pri vyrobe akumulatora je asi taka ako keby niaky benzin jazdil desat rokov.
Rozdil je v tom, ze narozdil od mobilu se baterka v hybridu nikdy plne nenabiji ani plne nevybiji (bez ohledu na to, jak to ukazuje displej). To vyrazne prodluzuje zivotnost.Toyota dava na baterku (a cele hybridni ustroji) zaruku 5 let. U starsich modelu to bylo dokonce 8 let.
Sem se blbě kouknul (nejde o Hybrid), tak nic no B-]
Všichni majitelé Toyoty Auris si asi hrají na Kankounena, protože všichni kromě jednoho (co si to číslo vycucal z prstu) tam mají spotřebu nad 6 litrů, cca 40% i nad 8 litru a dva nejlepší nad 10.
nejde srovnávat hybrid a normální auto - hybrid je přeci modernější. Nebo jen módnější?Co nám to sem ta redakce sere?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.