36
Fotogalerie

Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

Kapitoly článku:


Naše hodnocení – výsledná známka

Již minule jsme při hodnocení prvého prodejního elektromobil na našem trhu od Citroënu brali za rozhodující měřítko dojezdovou vzdálenost; resp. poměr mezihodnotou udávanou výrobcem a naší zkušeností z reálného provozu. I když je v porovnání s citroenem rozdíl v detailu, vozy jsou prakticky identické. Z toho vychází výsledná známka AutoRevue, která, opakujeme, je hodně ovlivněna odvahou koncernu PSA a Mitsubishi vstoupit premiérově na trh s čistokrevným elektromobilem. Proto dáváme i tentokrát výslednou známku 1-.

DSC_0026.jpg

Technické údaje

(A aby nepřišli zkrátka milovníci faktografie, zde jsou firemní technické údaje v širším rozsahu, než u citroënu…)    

Motor: elektrický synchronní s permanentním magnetem

Nejvyšší výkon: 46 kW (67k)/v rozsahu 3500 – 8000 otáček/min.

Maximální točivý moment: 180 Nm/1 - 2000 ot./min. 

Baterie typ/kapacita: Lithum-ion/16 kW/h    

Dojezd cyklus NEDC: 150 km    

Převodovka: automatická s volicí pákou pro výběr jízdního režimu (P,R,N,D)

Poháněná náprava: zadní

Maximální rychlost: 130 km/h při polovičním užitečném zatížení

Maximální zrychlení: 2,9 m/s2    

Zrychlení:     
 • 400 m s pevným startem: 20,7 s   
 • 0 - 50 km/h:             5,9 s   
 • 0 - 100 km/h:           15,9 s   

Dynamické zrychlení:     
 • 40 - 60 km/h: 2,9 s   
 • 60 - 80 km/h: 3,9 s   

Rozměry:
 Celková délka: 3480 mm    
 Šířka karoserie mezi dveřmi/se sklopenými zrcátky/ s rozloženými zrcátky: 1475/1594/1792 mm    
 Výška: 1610 mm    
 Rozvor: 2550 mm    
 Převis vpředu/vzadu: 498/426 mm    
 Rozchod vpředu/vzadu: 1310/1270 mm    

Pohotovostní hmotnost: 1120 kg    

Celková dovolená hmotnost: 1450 kg    

Užitečné zatížení: 330 kg    

Maximální přípustná hmotnost:     
• vpředu: 640 kg    
• vzadu: 810 kg   

Objem zavazadlového prostoru: 168 l    

Počet míst: 4       

Šířka kabiny u předních míst v úrovni loktů: 1260 mm

Šířka u zadních míst v úrovni loktů: 1230 mm

Posun předních sedadel: 220 mm    

Plocha čelního skla: 1,16 m²

SCx aerodynamická plocha: 0,706 m²     

S čelní plocha: 2,130 m²     

Cx aerodynamický koeficient: 0,330 m²     

SCz přední přítlak: 0,012 m²     

SCz zadní přítlak: 0,036 m²    

Kola: slitina   

Pneumatiky: Dunlop s nízkým valivým odporem 15": 145/65 R15 vpředu, 175/55 R15 vzadu       

Účinný obvod vpředu/vzadu: 1,735/1,748 m    

Kompletní fotogalerie
 

DSC_0001.jpg DSC_0002.jpg DSC_0003.jpg DSC_0004.jpg
DSC_0005.jpg DSC_0006.jpg DSC_0007.jpg DSC_0008.jpgDSC_0009.jpg DSC_0010.jpg DSC_0012.jpg DSC_0013.jpgDSC_0014.jpg DSC_0015.jpg DSC_0016.jpg DSC_0017.jpgDSC_0018.jpg DSC_0019.jpg DSC_0020.jpg DSC_0021.jpgDSC_0022.jpg DSC_0023.jpg DSC_0024.jpg DSC_0025.jpgDSC_0026.jpg

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud