Eko test: Peugeot iOn - elektricky ještě jednou

65 komentářů

krakonoš
5. srpna • 11:14

...Ale dokud budou elektromobily závislé na akumulátorech, nebo dokud nebudou k dispozici akumulátory, srovnatelné kapacitou se stolitrovou nádrží benzinu, životností minimálně 15 let a dobitelné do pěti minut, bude to pořád o ničem! Akceptovatelný zdroj energie musí umožnit dojezd alespoň 800 km v jakémkoli terénu maximální rychlostí a dobití během max. 5 minut. To dobíjení by šlo řešit výměnným způsobem, t. j. na stanici vyměním prázdné baterky za plné, ale to ostatní... Jedině nějak vyřešit průběžné dobíjení za jízdy např. troleje a ve vozidle elektroměr.

Brepta
6. srpna • 11:58

Troleje nad D1? To zní hodně odvážně, ale představa je to fantastická. :-D

Noclaf
12. srpna • 9:37

Mamo! Prijedu domu pozdejc, u Benesova jim zase spadly troleje, cela D1 stoji...
:-D

LOL
7. srpna • 20:15

Při dnešní ceně mědi a železa to nevidím reálně.. ;-)

vlasta
3. srpna • 22:10

Nikola Tesla zkonstruoval v r. 1932 elekromobil ktery nepouzíval baterie proč se o tom nepíše proč se nevyrábí? Japonci mají auto na vodík ktery se vyrábí přímo v autě. baterie v elektromobilech k čemu?

krakonoš
5. srpna • 11:03

Nikola Tesla takovéto auto opravdu postavil, objel s ním, bez jakéhokoli dobíjení, přes polovinu USA, ale potom ho odstavil a rychle rozebral; dokumentace zmizela neznámo kde. Více na www.gewo.cz

Brepta
6. srpna • 11:56

Vzhledem k poměrně velmi významnému podílu "urban legend" je důvěryhodnost jakýchkoliv podobných tvrzení na úrovni pohádek, bohužel.Ač to zní velmi tvrdě, je poměrně úspěšně ověřeno, že pokud někdo něco vynalezl, dovede to i někdo druhý a i třetí a alespoň jeden se s tím dovede i prosadit, což se dosud v těchto oblastech nestalo.Protože jsem přesto optimista, nabízím nyní 15 000 Kč odměnu za dodání funkčního zařízení (i prototypu), který vyrábí energii jakýmkoliv způsobem či principem, který je považovaný za nemožný nebo neprávem opomíjený. Spadají sem různé magnetické motory, studené fúze, speciální páry, superefektivní vyvíječe vodíku, napodobeniny Teslových zdrojů, energie z vakua, MEG generátory a podobně.Ideálně chci fungující napodobeninu toho zdroje energie v Teslově autě.Případně to nabízím jako podíl na financování podobných experimentů. Po dohodě mohu nabídnout i více. Podmínkou vyplacení odměny je, že toto zařízení podrobím důkladným vlastním měřením a testům, kterým musí vyhovět a prokázat tak své udávané vlastnosti.Tato konkrétní nabídka platí cca 2 měsíce, do 30.9.2011, přijímám max. 3 nabídky.Uveďte využívaný princip (odkaz), termín dodání, veškeré relevantní technické parametry, vstupy, výstupy, reálnou spolehlivost, životnost, cenovou rozvahu, komentář.Kontakt: brepta *tečka* s *na* seznam *tečka* cz

Michal
6. srpna • 13:04

To je vtip, ne? Kdybych znal technologii, o ktere pises, tak bych ji rozhodne neprodaval nejakemu breptovi na internetu za 15.000,- ale minimalne za nekolik miliard jakekoli z vetsich automobilek plus podil z prodeju. :-D

Vana666
6. srpna • 17:49

k čertu, proč to za ty prachy ještě nikdo neudělal ? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Brepta
6. srpna • 18:54

No právě... :)Mám ve svém okolí několik "věřících", kteří sledují kdejaké šustnutí kolem zmíněného Tesly či jiných podobných vynálezů, ale nikdo z nich nikdy reálně nic naživo neviděl a na stejnou nabídku koukali jak sůva z nudlí. Proto ji tu dávám, protože to chci konečně vidět v reálu. Všichni o tom básní a sní, ale skutek utek... Zatím jsem slyšel nejrůznější výmluvy, o speciální slídě, o speciálních magnetických jádrech, o speciálních součástkách, hmmm... Myslím, že 15 tisíc je dost na to, aby se to dalo sehnat.CHCI DŮKAZ, který pak klidně profesionálně zdokumentuji tak, že bude nezpochybnitelný, proto trvám na testech a měření. Fake videa na youtube, zmatené plánky a výkresy nebo výpisy panentů jsem už viděl, ale nic mě nepřesvědčilo, že by cokoliv z toho mělo fungovat...Rád si tady za nějaký rok budu sypat popel na hlavu, že jsem se zmýlil. A rád budu o 15 tisíc chudší. :)
Mám ale slušné technické vzdělání a obávám se, že na zázraky už moc nevěřím.U některých prototypů na youtube jsem fakt žasnul, jestli to ti lidi myslí vážně... Měřit příkon a výkon multimetry za 200 Kč, u kterých není jisté ani to, že měří střídavý proud správně alespoň na frekvenci 50 Hz, tak tomu říkám FAIL.Jinak ta nabídka vážně platí. Rád se nechám přesvědčit o opaku. A klidně se budu aktivně podílet i na dalším vývoji zařízení, pokud to bude fakt fungovat.Pokud se do toho někdo pustí, tak přinejhorším pozná, že věřil špatně.
Chtěl bych to dilema vyřešit.
Nechám se překvapit.

Vana666
6. srpna • 19:12

Připojuju se k nabídce a za dotyčné funkční vyrábědlo energie nabízím 150 tisíc euro

Vana666
4. srpna • 6:51

vlasta: když je to tak jednoduché, proč to nezačneš vyrábět sám ? Uděláš díru do světa a bude z tebe za chvíli miliardář

Fantomas
4. srpna • 16:24

No, to je tada odpověď, fakt :-/

Vana666
4. srpna • 20:11

no dobrá, takže Teslovi sice přenos energie na dálku fungoval, ovšem za cenu velkých ztrát, nemožnosti směrování a dalších komplikací takže byl pro praktické využití zcela nevhodný. A druhý případ, pokud si auto vyrábí vodík samo, zajímalo by mě kde bere energii pro jeho výrobu a co je vstupní surovinou

Fantomas
5. srpna • 20:06

Takhle to přece brát nejde. Jasně, Teslovo auto mělo možná nedostatky, ale to měl Ottův spalovací motor v roce 1876 taky. A kde je teď? Důležitý je další dlouhodobý vývoj.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
7. srpna • 20:54

Fantomas: základním nedostatkem Teslova auta bylo že nejspíše vůbec neexistovalo. Aspoň tedy v podobě jak je dnes popisováno

krakonoš
5. srpna • 11:09

Molekuly vody se dají ,,rozebírat" dvěma způsoby: buď stejnosměrným proudem, kdy platí, že energie, vynaložená na rozdělení molekuly je stejná, nebo o málo větší (ztráty), než energie, uvolněná jejím spálením. Druhý způsob řeší elektrolýzu pomocí krátkých DC pulsů s využitím molekulární rezonance, kdy potřebná energie je řádově mnohem nižší. Takovéto zařízení kdysi postavil a úspěšně provozoval v USA jistý pan Meyer; hádejte, jak dopadl? Ano, správně; byl otráven a jeho na vodu jezdící auto zmizelo beze stopy. Jako zajímavý vypadá projekt auta na vzduch (www.autonavzduch.cz)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
6. srpna • 17:47

krakonoš: rezonance, DC pulsy, energetický zisk ... tvrdíš tedy že perpetum mobile přece jen může existovat a vyrábět energii z ničeho ?

elektrofan
3. srpna • 20:46

Každý tu elektromobil zatracuje pre vysokú cenu a niízky dojazd, ale skúsil si niekto zrátať celkové náklady na prevádzku napr. počas 10 rokov?Stačí si porovnať Peugeot iON a Peugeot 107. Obe sú to vozidlá do mesta, takže aj pri iONe bude dojazd 150 km dostatočný.Cena nového Peugeot iON 35.460 EURO s DPH cena nového Peugeot 107 1,0 U MOVE 5 DV. v akcii 9090 EURO s DPH. Predpokladajme, že za rok najazdí 30.000 km, za 10 rokov je to 300.000 km. iON má spotrebu cca. 11 kWh na 100 km, pri zvýhodnenej nízkej tarife 0,0518 za 1 kWh to predstavuje 0,57 EURO na 100 km. 107 má spotrebu v meste 5,4 L/100 km, pri priemernej cene 1,47 EURO za liter je to 7,94 EURO na 100 km.
Celkové náklady za palivo po 300.000 km budú pri iONE 1710 EURO, pri 107čke to bude 23.820 EURO.
Samozrejme cena benzínu v nasledujúcich 10. rokoch sa bude zvyšovať, rovnako aj elektriny.
Ak do toho zarátame aj náklady na servis, ktoré sú u benzínovej verzii niekoľkonásobne vyššie zistíme, že prevádzkové náklady konvenčného pohonu sú vyššie ako elektrovozidla.

Krakonoš
5. srpna • 11:00

Zapoměl jsi na náklady na výměnu baterií, (v ideálním případě každých 5 let), čili přidej ještě 2 x 150 - 200 tisíc Kč!

MHPlus
3. srpna • 21:05

Neviděl bych to tak optimisticky - baterie 300 kkm nevydrží a nové prý dnes stojí kolem 300 tisíc Kč. Samozřejmě se dá předpokládát, že jejich cena půjde dolů a za těch 5 let (odhadovaná životnost při tomto nájezdu) budou výrazně levnější, ale stejně zadarmo nebudou.
Jinak jsem ho dnes pár km provětral a opravdu to jezdí skvěle, jen povolení plynového pedálu znamená intenzivnější deceleraci, než na jakou je řidič zvyklý z "klasiky".

Skyline
3. srpna • 21:09

Ja bych rekl, ze to "jezdi skvele" v ramci sve tridy, tedy napriklad z mista je to lepsi a celkove tissi, nez takovy matiz a ma to asi o neco lepsi jizdni vlastnosti. Dobrovolne bych si ale nekoupil ani jednu z tech plecek.

MHPlus
3. srpna • 21:36

Doporučuji při nějaké příležitosti vyzkoušet.
Jsem pamětník - vzpomínám si, když mi ekonomický náměstek říkal "Až bude to PC stát pod 250 tisíc (Kčs), tak ho do výpočetky koupíme!" . ;-)

Skyline
3. srpna • 21:55

Jel jsem s tim uz pred nekolika mesici, takze klid ;-)

Skyline
3. srpna • 20:57

Prvni problem je prakticky - najezdit rocne 30k km s autem, jehoz dojezd je 150 km neni zcela trivialni a jen uplny debil by si na takovy najezd koupil iON. I kdyz uznavam, ze masochistu jiste procento v populaci bude. Rozhodne vsak ne tolik, kolik je lidi provozujicich tohle auto ciste po meste, tedy najezd odhadem 10-15k rocne max. Coz jaksi vyhodnost vyrazne zhorsuje.Daleko horsi demagogie je ovsem tvrzeni, ze naklady na servis jsou u benzinove verze nekolikanasobne vyssi. Ono uz se vi, jake jsou pri desetiletem provozovani iONu s najezdem 300k? Ono uz se vi, co vse hrozi vymenit a kolik sad baterek to spotrebuje? Vi se, kolik takove baterky v realu stoji? Posledni dulezity aspekt je zustatkova hodnota. Zatimco tu 107 prodas po 5 letech (mnohem pravdepodobnejsi interval obmeny, nez 10 let) za pulku jeji ceny a ztrata pri prodeji je tak ca 5k Euro, 5 let stary elektromobil bude stat maximalne taky polovinu, ale spis vyrazne min, nez kolik byla porizovaci cena. To mame "luxusni" ztratu cca 18-20k Euro minimalne. Kdyz se pak podivame na skutecne celkove naklady a ne ty hlouposti, ktere jsi tady nablil, bude to vypadat "ponekud" jinak. Jako vyrazny nefinancni bonus pak nelze nezminit, ze se 107 dojedes v pohode z Prahy do Brna a zpatky behem jednoho dne.Takze mily elektrofando, mene fandit a vice pouzivat sedou kuru mozkovou. ;-)

elektrofan
4. srpna • 9:20

Nechápem prečo by nebolo možné najazdiť 30.000 km ročne s elektromobilom, ktorý má deklarovaný dojazd 150 km a v reále aj v zime dosiahnem dojazd 100 km pri plnom nabití. Maďarom sa podaril dojazd cez 200 km. Ak niekto denne dochádza do práce a nevyužíva diaľnicu je denný nájazd 100 km reálny.
Pri servisovaní elektromobilu zostáva výmena brzdovej kvapaliny, kabínového filtra a vizuálna kontrola podvozku a ďalších súčastí, max. výmena chladiacej kvapaliny ak iON využíva chladenie batérií. Batérie pri bežnom využívaní majú životnosť viac ako 10 rokov, v Priuse zvládnu viac ako 300.000 km, pridávam aj dôkaz:www.auto.cz ... A čo sa týka tej zostatkovej hodnoty po 10. rokoch, tak tá ma vôbec nezaujíma, po 10. rokoch tak či tak budú tie autá na odpis. Samozrejme problémom je stále nízky dojazd, ale niekto nepotrebuje auto na dlhé vzdialenosti. Takže s tým používaním šedej kôry nemám problém, ty ano?

Skyline
4. srpna • 9:55

:-D:-D Jako sorry, ale na to se da rict jen ROFL :-D Ad najezd - klidne si mysli dal, ze bezny clovek, co najezdi 30k to da v matizu. Doporucuji se nejdriv na najezd aut teto kategorie podivat. Pokud jde o zimu, tak na to jsem zvedavy a doufam, ze se k tomu autu zase dostanu. Pri normalnim topeni to bude s najezdem katastrofa, stejne jako ve 30 stupnich pri klimatizaci na plny vykon. O nejakych 200 km se ti muze jen zdat, ale chapu, ze kdyz jsi v tom nejel, tak o tom nic nevis.Ad servis - prius nejezdi jen na elektriku a je otazka, jaka bude trvanlivost v ionu, srovnavat to nejde. Oproti tomu, cos napsal, se v aute se spalovacim motorem meni v tebou uvedenem intervalu zhruba 10x olej (naklad cca 15k celkem), 4x svicky (do 10k) a 1x rozvody (5k). To je naprosto smesna castka oproti rozdilu v porizovaci cene a protoze neni jasne, kolik stoji udrzba elektromotoru a pripadna vymena baterek, coz muze byt vyrazne vic. Ad zustatkova hodnota: tohle me doslova srazilo k zemi. Takze vlastne je uplne jedno, jestli hodis ze skaly auto za 10k nebo za 36k? :-D Jasne, rozdil mezi zustatkovou hodnotou, ktery jsem popsal ja byl cca 13-15k Eur, no podle tebe je to vlastne jeste malo vyhozenych penez a tak rovnou pocitas s tim, ze ztratis celych 26 :-D:-D:-D Znam lidi, kterym vyhozenych 26k Eur nedela problem, ale ti skutecne nejezdi v pleckach jako je iON. A uz vubec nemaji auta 10 let ani je po pouziti nedavaji do srotu. Co tam na Slovensku hulite?

Adrian77
9. srpna • 11:03

Mám Citroen C1, v listopadu bude mít 4 roky a už teď mám najeto 100 000 km B-]
V roce 2008 jsme ve dvou lidech sjezdili Bosnu a Hercegovinu i s Chorvatskem, v roce 2009 pak Itálii až po Vesuv a Gargáno a před měsícem jsme se vrátili se Saint Tropez, kde jsme byli dokonce 4 lidi :-). Za rok plánuju jih Bulharska a asi i Paříž :-)To co píšeš jsou dnes už nesmyslné předsudky. Dnes i taková vozítka zvládnou dlouhodobě mazat po dálnici i 160 km/h.Jinak krom domácí výměny předních brzdových destiček letos na jaře vůbec žádný náklad na opravu čehokoli, nebo tak :-)

medabeda
4. srpna • 12:35

Za 5 let jsem s Matizem najezdil 123 kkm. Ještě nějaká přiblblá připomínka ;-)?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
4. srpna • 15:26

A co? Jsou lidi, kteri si koupi A6 TDI a pak s ni najezdi 6000 rocne. Znamena to, ze je to bezny najezd?PS: nevim, jestli rict "uprimnou soustrast" nebo "dobre ti tak" ;-)

elektrofanda
4. srpna • 10:49

S iONonm som jazdil, síce len kúsok ale zviezol som sa. Neviem prečo by malo byť utrpenie denne odjazdiť 100 km s týmto autom. Je bežné, že v niektorých firmách s malými autami ako je Yaris ročne najazdia viac ako 60.000 km. Nepotrebujem mať obrovské luxusné auto aby som zvládol trasu dlhšiu ako 100 km, ale 100 ľudí, 100 chutí. Ten dojazd nebudem komentovať, každý ma iný štýl jazdy, ale ak si majiteľom elektromobilu nechám si poradiť.
Prius jazdí s NiMH batériami, iON má LiIon, ktoré majú vyššiu životnosť. Servis pre Toyotu Aygo 1,0, čo je dvojička Peugeotu 107 počas 300.000 km stojí 2500 EURO, má reťaz, ktorá sa nemení, takže žiadna výmena rozvodov. Tá zostatková hodnota, ako si tu ty spomínal nebude po 10. rokoch 50 % ceny nového vozidla, ale max. 25 %. Máš pravdu, že po 10. rokoch stratím pri iONe väčšie peniaze, ale tvoje porovnanie je rovnaké ako porovnávať VW Touareg za 70.000 EURO s Daciou Duster za 15.000 EURO. Aká bude zostatková hodnota po 10. rokoch, keď cena benzínu bude možno viac ako 2,5 EURO za liter? O hybridoch ma nemusíš poučovať, máme ich v práci, jazdil som s nimi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
4. srpna • 15:29

Ja za to nemuzu, ze to nevis. Mozna mas jen vyrazne nizsi naroky nez ja, neusuzoval bych z toho ale, ze je na tom tak kazdy.Omyl, tvoje porovnani je jako mezi Dusterem za 15k a Dusterem za 70k. Touareg je proti Dusteru jine auto. ION vedle matize ne. Jinak nechapu, co porad meles o zustatkove hodnote po 10 letech a 300k km, kdyz tohle neni ani bezna doba obmeny auta, ani bezny najezd tridy, do ktere ion patri. Ale chapu, nastavil jsi na tom svuj "vypocet" a tak budes blabolit do zblbnuti. Uzij si to;-)

elektrofan
4. srpna • 19:06

Každý má iný názor na autá. V minulosti som sa na autá pozeral rovnako ako ty, dnes už mám iný názor. Pre mňa je to jednoducho približovadlo z bodu A do bodu B. Mal som možnosť skúsiť aj luxusné autá, ale ďakujem nemusím.
O tej zostatkovej hodnote melieš ty stále, ty si s ňou začal. Neviem čo máš proti nájazdu 300.000 km za 10 rokov. Jazdieval som 70.000 ročne a nebol problém. A nechápem načo ľudia vyhodia toľko peňazí za auto, keď ročne najazdia 6000 - 10.000 km. To môžu jazdiť MHD :)Keď tu podľa teba blábolim, tak mi tu uveď nejaké argumenty v čom sa mýlim a nestrielaj len od brucha a neohuruj svojim postojom.

lukic
4. srpna • 23:44

pretoze jazdit 100km denne nebudes 365 dni v roku. Pracovnych dni je len 5/7 ak chces s tym jazdit do prace a z prace. Potom musis 6h nabijat. 260 dni * 100km ak naozaj mas pracu 50km od domu, ale to ta v zime lutujem. DObijat pred firmou nebude taka sranda, takze osobne by som pocital max 25 tisic km rocne. Skor to bude 15 tisic, pretoze pri dojazde na 100km a viac uz tam bude psychicky teror, ze co ak zastanem kdesi a nebudem sa mat ako dostat domov. Pytat si zasuvku pred supermarketom tiez asi nebude kazdy.. Ja to vidim na 15 tisic/rok a pouzitie ako nakupna taska + miesto mhd do prace a z prace. Pri cene elektriky a nafty mi vyjde lepsie daky 1l diesel motor a male auticko. Dojazd velky, spotreba 3,5l a za 10 rokov mozno zhodne naklady s tymto tu. Ak zratam uroky z usetrenych 20 tisic EUR, pri kupe a terminak na 5 %, tak z urokov si tu naftu kupim a 10 rokov jazdim v podstate za cenu auta na zaciatku.

elektrofan
5. srpna • 8:10

Pracovných dní je 260= 26.000 km + plus auto využijem auto aj cez víkendy, tak to je 30.000 km. Nemám strach, že sa mi niekde vybijú baterky, mám možnosť si auto v práci dobíjať. Chcel by som vidieť tú banku, ktorá ti dá dnes úrok 5 % :)

LOL
7. srpna • 20:10

Dovoluju si tě jen jemně upozornit, že střední počet cyklů nabíjení je u vysokokapacitních Li-ion/pol článků přinejlepším na hodnotě 1000 (spíše ale, pokud se bavíme o běžné, nevojenské kvalitě za ještě trochu přijatelné ceny, 500 cyklů), přičemž už v polovině tohoto počtu je kapacita takových článků zásadním a znatelným způsobem snížena. V okamžiku, kdy většinu ceny elektropřibližovadla tvoří právě akumulátor, nejsem si úplně jistý ekonomičností investice a provozu. O ekologii nemluvě, protože výroba akumulátorů je jednou z velmi zatěžujících (což se v EU přehlíží, neboť tato zátěž postihuje hlavně Čínu).

lukic
7. srpna • 20:04

tak dufam, ze uz sa v jednom takom eletromobile vozis :)

brumla
3. srpna • 8:14

Chtěl bych pochválit editora článků, že "na to ani voko nehodil". Text (viz – sem navrhuji odkaz/link na test C Zero) je velice zajímavý.
Za pojmem "ZA KOLIK" si představuji cenu auta a následně jeho spotřebu. Cenu auta jsem se nikde v článku nedozvěděl.

Zizi
3. srpna • 13:31

Ja teda na stranu "ZA KOLIK" koukal 2x a porad si rikal ze jsem idiot, ze to v tom textu porad prehlizim... a ono ejhle.. ono to tam proste neni! :-D

m
3. srpna • 13:30

A ještě bych čekal kolik stoji kilometr na elektrinu a kolik by stal stejne velkym autem na benzin ci naftu.

krakonoš
5. srpna • 10:58

Když připočteš náklady na výměnu baterií každých max. 5 let, (déle totiž nevydrží), je úsporný nafťák levnější a dobrý benzíňák vyjde nastejno. Navíc do toho budeš muset v zimě stejně něco lít kvůli topení. Takže jako plážové vozítko ano, ale na běžný provoz a za tyhle peníze...

feflo
3. srpna • 6:32

..."Při měřeních kontrolní přístroj na začátku nabíjení ukazoval na protékající proud v úrovni 3184 W (minimálně) až 3210 W (maximálně). Jinými slovy požadavek na šestnácti ampérové jištění zásuvek je na místě."...
...jen malá technická : 1. proud se neudává ve W, ale v A (vím, že to ale asi bylo myšleno jinak...)..., 2. při této zátěži (necelých 14 A) by jistič musel být 25 A (nebo možná min. 20 A) a 3. kapacita se udává ve Wh (kWh) a ne v kW/h.

Brepta
6. srpna • 11:00

Mě by u tohoto auta docela zajímala reálná kapacita jednoho článku, jeho velikost, objemová kapacita, hmotnostní kapacita a vnitřní odpor v nabitém a vybitém stavu.Jinak na okraj, kapacita akumulátorů se odjakživa udávala v Ah při jmenovitém napětí ve V.
Akorát BFU to neuměli přepočítat a porovnat, tak se ujal marketingový pojem Wh.
Narážím na to, že když přijdete do GESu nebo do GM, tak bohužel v katalogu žádný "akumulátor o kapacitě 10 Wh" nenajdete...
A zdůrazňování počtu článků u NTB je další takový marasmus... 3-[

Antiautomat
2. srpna • 15:11

Celkom pekny clanocek, zaujimave citanie, dik.''Pokud si někdo chce nyní přepočítat, kolik by při velké ceně vozu musel najet, aby se levný provoz na elektriku začal rentovat, může… Ale o tom ještě dnes samozřejmě otázka elektromobilu není'' -> presne tento bod ma zaujima. Za tristvrte melona uz mam superba 1.6 TDI. Dovody? Je to velke, ma slusny dojazd, 60 l nadrz, malu spotrebu, vela odvezie, viac vydrzi, ide to celkom slusne, nahradnych dielov bude habadej (ak treba) atdElektromobily su tym padom zjavne eko-image hrackou pre niekoho kto ma zbytocnych tristvrte melona na vyhodenie. Mozu sa takto masovo rozsirit? Asi nie, ze. A ked sa nemozu masovo rozsirit, naco je to potom dobre? Typicky kapitalizmus....Zakladnym problemom by mohla byt cena, potom aj technicke zalezitosti. Za 4 kolesa, baterku a motor z pracky s nejakym nalepeny ''Ion'' logom nemienim vyhodit viac ako 150.000. To uz radsej riadnu motorku, Suzuki SV650S je teraz za tu istu cenu aj s ABS-kom ak sa nemylim. Mozem len odporucit, ten motor je fakt super :-)

Neznaboh
2. srpna • 17:12

Na elektromobilech se mi líbí, že se nemusí řadit. Po 35-ti letech "mávání klackem" mi to fakt nepřipadá zajímavé. Takový Opel Ampera, řidič nemá absolutně žádnou "vládu" nad tím spalovacím motorem. Nemůže ho zapnout ani vypnout, no není to krása nesmírná ? či snad "vesmírná":-))

Skyline
2. srpna • 22:59

Neodvazuju se ani domyslet, v jake antiautomatove galaxii zijes, ze ti existence teto vymozenosti byla a stale je tajena - a to navic uspesne! Mavat 35 let klackem, i kdyz ho to nebavi, muze jen masochista nebo blbec.

Neznaboh
3. srpna • 16:07

Jsa "blbcem" jsem nenalezl Tatru s automatickou převodovkou.:-D

Skyline
3. srpna • 20:42

A co jako? Nic to nemeni na tom, ze automat existoval i pred timhle prditkem, takze byt z nej uneseny kvuli automatu je ponekud usmevne.

Neznaboh
3. srpna • 16:16

Takový příklad: Zastavené vozidlo, zařadíš 1, 2, 3, 4, 5 a to přes redukce tedy celkem 10 řazení a na tachometru máš rychlost 50km/h. A ještě tam byla 6. To je fakt zábava.:-D V posledním voze jsem měl 7 rychlostí, ale to už bylo odstupňováno trochu líp.:-)

Fantomas
2. srpna • 17:59

Jen taková přátelská rada. Žádné -ti se u číslovek nepíše.

Neznaboh
2. srpna • 16:58

Ano je to drahé, ale kolik by stála taková např. Octavia kdyby se vyrobily 4 kusy za rok ?

tsi
4. srpna • 22:24

No nevím. Vozidlo vychází technicky z modelu Mitsubishi i (max. počet prodaných vozu cca 30.000/rok). Cena modelu se spalovacím motorem je/byla cca 9.500 GBP. Cena i-MiEV je cca 29.000 GBP (v UK je třeba od ceny odečíst 5.000 GBP "státní" dotace). Klasická uhlovodíková paliva porazila elektoautomobily napájené z akumulátorů na hlavu z důvodu ekonomických. Cena 1 litru benzínu je cca 18 Kč při cene cca 100 USD za barel ropy (zbytek jsou daně). Spalovací motory, ačkoli se mohou zdát archaické jsou v současnosti a dovolím si tvrdit i pro následujících 50 let zcela nenahraditelné. Euroatlantická civilizace bohužel promarnila svůj technologický náskok. Ceny energií porostou jenom nahoru (viz. plánované uzavření JE v Německu). Nevím, nevím jestli si jako evropané můžeme takové kroky dovolit. Ale pokud si německý volič myslí že je to cesta správným směrem.... Strašák jménem globální oteplování oteplování se také pomalu mění na změnu klimatu.. a najednou kde nic tu nic. Jenom to posloužilo k dalšímu zvyšování daní. A kde pomaloučku a potichoučku mizí tyto prostředky.....škoda mluvit(použité zdroje: en.wikipedia.org ... www.mitsubishi-motors.com ... www.topgear.com ...

JAN
2. srpna • 9:30

...a musím říct, že je to docela (až překvapivě) použitelné, tedy čistě na Prahu. Podvozek to má o poznání lepší než třeba Smart. Kvůli ceně ovšem jen pro velmi majetnou klientelu, která by to měla jako součást své ekoimage. Ovšem to by to muselo uvnitř vypadat trochu jinak, ty plasty a zpracování, sedačky, dveře a vůbec všechno je tak na úrovni Felicie. Navíc nepřetržité používání klimy, na což jsou lidé z "lepších" aut také zvyklí okamžitě snižuje dojezd o polovinu.

krakonoš
5. srpna • 10:54

Jenže realita je někde úplně jinde! Baterie mají životnost max. 5 let, potom je musíte vyhodit a koupit nové, což obnáší minimálně 150 - 250 tisíc Kč! A ,,tankování" trvá minimálně hodinu! Navíc se rychlým nabíjením baterie zničí dřív. Takže pokud za těch 5 let najezdíte 250.000 Km, (což ani náhodou), tak jsou náklady na provoz, včetně platby za elektřinu, prakticky na úrovni úsporného dieselu!

Fantomas
2. srpna • 9:20

Mě by zajímal i test až bude zima. Opravdová zima, sníh a mráz.

Fantomas
2. srpna • 9:45

Jak to má vlastně řešené topení? O tom ještě nikdo nikdy nepsal. Proč?

Neznaboh
2. srpna • 17:01

No topení bych zrovna neřešil. Nezávislé topení se používá již "mnoho tisíc let". Po nastartování žere as 10W a spotřeba 0,2 litru/hod.

no.problem
3. srpna • 7:30

Ak sa ta odpoved mala tykat tohto elektromobilu, tak by som povedal, ze bola dost mimo. Tych 10W sotva rozsvieti nejaku ziarovku, tazko vykuri auto ;-) Ak nebude mat kurenie prikon radovo stovky (skor okolo 1000-2000) wattov, tak sa tepla v aute nikto nedocka. Nepredpokladam, ze by bol motor chladeny vodou, takze kurenie elektricke, priamy ohrev...

Walkeer_2
3. srpna • 13:29

Nezavisle topeni je takove topeni, ktere spotrebovava 10W z batrie na pohon cerpadla a tepelnou energii bere spalovanim nejakeho horlaveho materialu, napr. Pb, lih, nafta, benzin, cokoli...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
3. srpna • 15:56

a kde je energie z toho lihu? Kdepak máš tyhlety watty? :-P

krakonoš
5. srpna • 10:50

Topné radiátory klasických aut mají výkon 5 - 8 kW, takže totéž musíte počítat i pro elektromobil. Výhoda elektřiny je v tom, že pokud použijete Peltierovy články, můžete s nimi, po přehození polarity napájení, v létě vnitřek vozu velmi jednoduše chladit.

LOL
7. srpna • 20:11

no a jsme doma ;-)BTW, Peltier není zrovna moc efektivní řešení..

LOL
2. srpna • 7:10

Elektromobily mají už 110 let stále tutéž vadu - nedokonalý zdroj. Tato auta jsou na tom stejně, pěkné pokoukání na přepočet kWh->Kč (plus zážitek z tiché a svižné jízdy - elektromotory jsou dokonalé prakticky od dob svého vynalezení) a pak vystřízlivění z faktu, že se s tím nedá ani 8 hodin jezdit po městě. Takže má otázka zní - dají se šlapátka pořídit alespoň v Premium verzi? Nebo že by až GT? :-D

walkeer2
3. srpna • 13:30

8hod po meste s tim jiste jezdit lze a to predevsim kdyz jsou zacpy, coz jsou ve velkomestrech dosti casto :)

LOL
3. srpna • 15:54

takové Brno (což se dá už za město povžovat) má po silnicích napříč cca 20km, tam a zpět se to dá ve špičce ujet za hodinu. A tedy 4 takové cesty během 4 hodin jsou už za horizontem tohoto přibližovadla (samozřejmě při japonském způsobu cestování, tedy řidič řídící zásadně s podporou papírového vějíře). O jakých 8 hodinách se to tedy bavíme?Pozn: zamlada jsem se živil o prázdninách jako řidič. Denně nebyl problém najet 200-300km, a to jsem rozhodně neseděl 8 hodin za volantem. Nic proti, alterantivám fandím, ale tohle můžře fungovat opravdu jen jako nákupní košík "starejch" od zlatem ověšených borečků topících se ve vatě, k ničemu jinému to není. Aj. Zapomněl jsem na zelenomozky tělem i duší.

Doporučujeme

Články odjinud