Eklusivně: Dacia Logan kombi zná své české výbavy

Očekávaná novinka rumunské automobilky Dacia, Logan MCV (označení pro kombi), se již za pár týdnů dostane i k nám. Exklusivně vám přinášíme první konkrétní informace o specifikacích, v jakých se Logan kombi dostane na náš trh.

Logan MCV se šestiletou zárukou na prorezavění karosérie a tříletou zárukou na vůz nabídne hlavně fantastický poměr ceny a užitné hodnoty. Opravdu velké kombi bude měřit na délku 4 450 mm (+ 200 proti sedanu), na šířku 1 720 mm (stejná jako u sedanu), na výšku 1 640 mm (+ 130 proti sedanu) a rozvor bude mít hodnotu 2 905 mm (+ 275 proti sedanu). Dlouhý rozvor, který by mohl konkurovat vyšší střední třídě, byl získán prodloužením podvozku a posunutím zadní osy o celých 270 mm dozadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Logan MCV bude nabízen ve dvou verzích. První je pětimístné kombi a druhé sedmimístné. Zavazadlový objem bude i při třech řadách sedaček činit 200 l, což je poměrně solidní hodnota. V případě vyjmutí nebo uplné absence třetí řady bude nabízet objem až 700 l a pokud sklopíte všechna sedadla, získáte neskutečných 2 350 l zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Velmi zvláštní je řešení přístupu do kufru. Nejsou zde použity výklopné dveře, ale dvoukřídlé, které jsou děleny v poměru 2:3. Ty mají 3 úhly otevření 40, 90 a 180 stupňů a umožní velmi pohodlnou nakládku a vykládku. Té navíc napomáhá rovná ložná plocha, bez nakládací hrany.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Logan MCV bude nabízen ve třech stupních výbavy s trojicí motorů. Navíc bude toto velké kombi dostupný se zmíněnými pěti i sedmi místy k sezení.

Výbava Logan bude dostupná pro základní motor 1,4 55 kW (75 k) a to jen pro verzi s pěticí sedadel. Výbava bude obsahovat - ABS, airbag řidiče, imobilizér, vnější zrcátka manuálně stavitelná, zapalovač, vyhřívané zadní okno, tříbodové pásy a stavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech a čalounění Harmonie Carbone.

Výbava Ambiance+ bude dostupná pro všechny motory, tedy pro 1,4 55 kW (75 k), 1,6 64 kW (90 k) a také pro naftu 1,5 50 kW (70 k). Tato výbava bude již dostupná jak pro pěti-, tak sedmimístnou verzi a bude tak mj. obsahovat: až 7 míst k sezení, posilovač řízení, centrální zamykání bez ovladače zavazadlového prostoru, sedadla v 2. řadě sklopné a dělené, tónovaná skla, topení a ventilaci s funkcí recirkulace, mobilní popelník, nárazníky v barvě karosérie, plastové ochranné lišty na náraznících, boční plastové ochranné lišty, čalounění Harmonie Muscade, kryt zavazadlového prostoru, stěrač zadního okna.

Třetí stupeň výbavy nese název Laureate a bude dostupný pro motory 1,6 64 kW (90 k) a naftu 1,5 50 kW (70 k). Dostupná bude jak pro pěti-, tak sedmimístnou verzi a proti výbavě Ambiance+ obsahuje navíc: centrální zamykání na DO, el. ovládaná přední okna, mlhovky, palubní počítač, el. nastavitelná vnější zpětná zrcátka, podélný střešní nosič, výškově stavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, rám masky chladiče v barvě karosérie, osvětlení příhradky spolujezdce, kontrolku zavření dveří, stropní osvětlení vpředu s čtecí lampičkou, postupné zhasínání vnitřního osvětlení.

Logan bude navíc dostupný ve třech nemetalických (bílá Artika, červená Passion, modrá Marine) a šesti metalických barvách (šedá Platine, šedá Comete, béžová Toundra, modrá Egée, červená Toréador, modrá Minéral).

Ceny Loganu MCV nejsou prozatím známy, ale předběžně vím, že budou o pouhých 15-20 vyšší, než u srovnatelné motorizace a výbavy sedanu. Základní model tak bude začínat na částce okolo 235-240 tisíc, což je na vůz této velikosti opravdu skvělé číslo.

Kombi bude mít premiéru v polovině ledna a ke konci stejného měsíce bude také první představení veřejnosti. Oficiální uvedení Loganu na český trh je pak plánován na polovinu února 2007.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dacia Logan kombi alias MCV v celé své kráse
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků