Eiji Toyoda, zakladatel Lexusu a dlouholetý prezident Toyoty, zemřel

Jedna z největších osobností automobilového světa druhé půle minulého století odešla.
Eiji Toyoda, zakladatel Lexusu a dlouholetý prezident Toyoty, zemřel

Ve věku krásných 100 let včera zesnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných patnáct roků v letech 1967 až 1982, přičemž předsedou představenstva byl do roku 1994 a čestným poradcem až do své smrti. Eiji byl bratrancem zakladatele automobilky Toyota Kiichira Toyody a práci pro tuto značku zasvětil celý svůj život.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Právě Eiji Toyoda stojí za raketovým růstem značky Toyota, která je tak dnes i díky němu jedním z největších výrobců automobilů na světě, celý život navíc tlačil na důsledné hospodaření s odpadem ve svých továrnách. Jméno Eiji Toyody se ale do dějin automobilismu zapsalo hlavně zavedením legendárního jména Corolla a ustanovením značky Lexus v roce 1989, jež se podle něj měla svými luxusními vozy stát vzorem konkurenci.

Toyota Corolla se stala nejoblíbenějším autem světa

Toyota Corolla se stala nejoblíbenějším autem světa

Eiji Toyoda zemřel na infarkt v nemocnici, kterou automobilka Toyota zřídila již v roce 1938 jako středisko zdravotní péče pro své zaměstnance. Za zmínku stojí také skutečnost, že v současnosti koncern Toyota vede pravnuk zakladatele Akio Toyoda.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků