Eiji Toyoda, zakladatel Lexusu a dlouholetý prezident Toyoty, zemřel

Jedna z největších osobností automobilového světa druhé půle minulého století odešla.
Eiji Toyoda, zakladatel Lexusu a dlouholetý prezident Toyoty, zemřel

Ve věku krásných 100 let včera zesnul Eiji Toyoda. V čele koncernu Toyota stál plných patnáct roků v letech 1967 až 1982, přičemž předsedou představenstva byl do roku 1994 a čestným poradcem až do své smrti. Eiji byl bratrancem zakladatele automobilky Toyota Kiichira Toyody a práci pro tuto značku zasvětil celý svůj život.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Eiji Toyoda (12. září 1913 - 17. září 2013)

Právě Eiji Toyoda stojí za raketovým růstem značky Toyota, která je tak dnes i díky němu jedním z největších výrobců automobilů na světě, celý život navíc tlačil na důsledné hospodaření s odpadem ve svých továrnách. Jméno Eiji Toyody se ale do dějin automobilismu zapsalo hlavně zavedením legendárního jména Corolla a ustanovením značky Lexus v roce 1989, jež se podle něj měla svými luxusními vozy stát vzorem konkurenci.

Toyota Corolla se stala nejoblíbenějším autem světa

Toyota Corolla se stala nejoblíbenějším autem světa

Eiji Toyoda zemřel na infarkt v nemocnici, kterou automobilka Toyota zřídila již v roce 1938 jako středisko zdravotní péče pro své zaměstnance. Za zmínku stojí také skutečnost, že v současnosti koncern Toyota vede pravnuk zakladatele Akio Toyoda.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků