Edo si vzalo do parády Ferrari FXX

Ačkoli byla produkce modelu Ferrari FXX omezena na pouhých 30 kusů, i pro něj existují technické a vizuální modifikace.

A nezajišťuje je nikdo jiný než německý ladič Edo Competition, který se pustil do úprav tak, aby s vozem FXX bylo možno jezdit v běžném provozu. Pokud to náhodou nevíte, model FXX vzniknul jako pojízdná laboratoř automobilky Ferrari, která chce poznatky z jeho vývoje a provozu aplikovat v následujících letech na své běžné produkční modely. Majitelé mohou s těmito vozy jezdit na testovací trať ve Fioranu, kde inženýři Ferrari shromažďují a vyhodnocují údaje, jež by mhly být využitelné při vývoji dalších modelů.

Z tohoto důvodu nebyl typ FXX homologován k provozu na pozemních komunikacích, což ale změnil majitel Eda pan Karabegovic , pro nějž bylo „postavit FXX na značky“ výzvou. Standardní Ferrari FXX je opatřeno vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6,3 l a výkonem rovných 800 koní a stojí na litých kolech o průměru 19 palců se závodními „slicky“. Podvozek je doplněn závodními tlumiči pérování. Převodovka přeřadí rychlostní stupeň za méněn než 100 ms. Světlá výška stroje je tak malá, že v podstatě znemožňuje provoz na většině běžných silnic.

Při modifikaci vozu pro silniční provoz a homologaci u TUV bylo v podstatě třeba pouze vybavit jej jinými brzdovými deskami, civilními pneumatikami a výfukovým traktem s tlakovým ventilem a speciálním katalyzátorem. U Edo Competition kupodivu z již beztak vybičovaného motoru vydolovali modifikací řídicí jednotky dalších 80 koní.

Vůz představený na snímcích zůstává nyní majetkem společnosti Edo Competition. Ta nyní bude čekat na to, jestli se jí ozve některý z majitlů dalších 29 vozů a nechá si od nich svůj unikátní supersport upravit. Bude to třeba Michael Schmacher...? 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition FXX

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků