Edo si vzalo do parády Ferrari FXX

Ačkoli byla produkce modelu Ferrari FXX omezena na pouhých 30 kusů, i pro něj existují technické a vizuální modifikace.

A nezajišťuje je nikdo jiný než německý ladič Edo Competition, který se pustil do úprav tak, aby s vozem FXX bylo možno jezdit v běžném provozu. Pokud to náhodou nevíte, model FXX vzniknul jako pojízdná laboratoř automobilky Ferrari, která chce poznatky z jeho vývoje a provozu aplikovat v následujících letech na své běžné produkční modely. Majitelé mohou s těmito vozy jezdit na testovací trať ve Fioranu, kde inženýři Ferrari shromažďují a vyhodnocují údaje, jež by mhly být využitelné při vývoji dalších modelů.

Z tohoto důvodu nebyl typ FXX homologován k provozu na pozemních komunikacích, což ale změnil majitel Eda pan Karabegovic , pro nějž bylo „postavit FXX na značky“ výzvou. Standardní Ferrari FXX je opatřeno vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6,3 l a výkonem rovných 800 koní a stojí na litých kolech o průměru 19 palců se závodními „slicky“. Podvozek je doplněn závodními tlumiči pérování. Převodovka přeřadí rychlostní stupeň za méněn než 100 ms. Světlá výška stroje je tak malá, že v podstatě znemožňuje provoz na většině běžných silnic.

Při modifikaci vozu pro silniční provoz a homologaci u TUV bylo v podstatě třeba pouze vybavit jej jinými brzdovými deskami, civilními pneumatikami a výfukovým traktem s tlakovým ventilem a speciálním katalyzátorem. U Edo Competition kupodivu z již beztak vybičovaného motoru vydolovali modifikací řídicí jednotky dalších 80 koní.

Vůz představený na snímcích zůstává nyní majetkem společnosti Edo Competition. Ta nyní bude čekat na to, jestli se jí ozve některý z majitlů dalších 29 vozů a nechá si od nich svůj unikátní supersport upravit. Bude to třeba Michael Schmacher...? 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition FXX

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků