Edo si vzalo do parády Ferrari FXX

Ačkoli byla produkce modelu Ferrari FXX omezena na pouhých 30 kusů, i pro něj existují technické a vizuální modifikace.

A nezajišťuje je nikdo jiný než německý ladič Edo Competition, který se pustil do úprav tak, aby s vozem FXX bylo možno jezdit v běžném provozu. Pokud to náhodou nevíte, model FXX vzniknul jako pojízdná laboratoř automobilky Ferrari, která chce poznatky z jeho vývoje a provozu aplikovat v následujících letech na své běžné produkční modely. Majitelé mohou s těmito vozy jezdit na testovací trať ve Fioranu, kde inženýři Ferrari shromažďují a vyhodnocují údaje, jež by mhly být využitelné při vývoji dalších modelů.

Z tohoto důvodu nebyl typ FXX homologován k provozu na pozemních komunikacích, což ale změnil majitel Eda pan Karabegovic , pro nějž bylo „postavit FXX na značky“ výzvou. Standardní Ferrari FXX je opatřeno vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6,3 l a výkonem rovných 800 koní a stojí na litých kolech o průměru 19 palců se závodními „slicky“. Podvozek je doplněn závodními tlumiči pérování. Převodovka přeřadí rychlostní stupeň za méněn než 100 ms. Světlá výška stroje je tak malá, že v podstatě znemožňuje provoz na většině běžných silnic.

Při modifikaci vozu pro silniční provoz a homologaci u TUV bylo v podstatě třeba pouze vybavit jej jinými brzdovými deskami, civilními pneumatikami a výfukovým traktem s tlakovým ventilem a speciálním katalyzátorem. U Edo Competition kupodivu z již beztak vybičovaného motoru vydolovali modifikací řídicí jednotky dalších 80 koní.

Vůz představený na snímcích zůstává nyní majetkem společnosti Edo Competition. Ta nyní bude čekat na to, jestli se jí ozve některý z majitlů dalších 29 vozů a nechá si od nich svůj unikátní supersport upravit. Bude to třeba Michael Schmacher...? 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition FXX

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků