Edo si vzalo do parády Ferrari FXX

Ačkoli byla produkce modelu Ferrari FXX omezena na pouhých 30 kusů, i pro něj existují technické a vizuální modifikace.

A nezajišťuje je nikdo jiný než německý ladič Edo Competition, který se pustil do úprav tak, aby s vozem FXX bylo možno jezdit v běžném provozu. Pokud to náhodou nevíte, model FXX vzniknul jako pojízdná laboratoř automobilky Ferrari, která chce poznatky z jeho vývoje a provozu aplikovat v následujících letech na své běžné produkční modely. Majitelé mohou s těmito vozy jezdit na testovací trať ve Fioranu, kde inženýři Ferrari shromažďují a vyhodnocují údaje, jež by mhly být využitelné při vývoji dalších modelů.

Z tohoto důvodu nebyl typ FXX homologován k provozu na pozemních komunikacích, což ale změnil majitel Eda pan Karabegovic , pro nějž bylo „postavit FXX na značky“ výzvou. Standardní Ferrari FXX je opatřeno vidlicovým dvanáctiválcem s objemem 6,3 l a výkonem rovných 800 koní a stojí na litých kolech o průměru 19 palců se závodními „slicky“. Podvozek je doplněn závodními tlumiči pérování. Převodovka přeřadí rychlostní stupeň za méněn než 100 ms. Světlá výška stroje je tak malá, že v podstatě znemožňuje provoz na většině běžných silnic.

Při modifikaci vozu pro silniční provoz a homologaci u TUV bylo v podstatě třeba pouze vybavit jej jinými brzdovými deskami, civilními pneumatikami a výfukovým traktem s tlakovým ventilem a speciálním katalyzátorem. U Edo Competition kupodivu z již beztak vybičovaného motoru vydolovali modifikací řídicí jednotky dalších 80 koní.

Vůz představený na snímcích zůstává nyní majetkem společnosti Edo Competition. Ta nyní bude čekat na to, jestli se jí ozve některý z majitlů dalších 29 vozů a nechá si od nich svůj unikátní supersport upravit. Bude to třeba Michael Schmacher...? 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition FXX

 

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků