Jak naznačuje nejnovější projekt Edo Competition, zdá se, že vkusný tuning ještě žije. Edo místo křiklavosti zvolilo klidnou sílu.
V předchozích dnech jsme vás informovali o několika ladičských projektech, z nichž několik bylo vyloženě bizarních (včera jsme například na tomto místě psali o sadě modifikací pro vozy BMW X5 M a X6 M z dílen G-Power). Společnost Edo Competition nyní představuje vlastní interpretaci stroje Lamborghini Gallardo, jež se vyznačuje veskrze decentními a vkusnými úpravami zvenčí i pod karosérií.
Výkon standardního desetiválce s objemem 5,2 l byl mírně zvýšen z původních 560 koní na rovných 600 koní (440 kW) při 7 970 ot./min. Kromě nových map v řídicí jednotce se na tomto nárůstu podílí i zcela nový výfukový trakt vyrobený z nerezové oceli, který přidává 15 koní výkonu, ale zároveň váží o 12 kg méně než standardně instalovaná soustava. Točivý moment vrcholí hodnotou 572 Nm až při 6 845 ot./min.
Edo Competition postavilo své Gallardo LP600-4 podle sekvence 600 - 340 - 3,5, jež naznačuje tři hlavní hodnoty vozu. Výkon 600 koní, nejvyšší rychlost 340 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s. Konstruktéři se soustředili i na salší zlepšení jízdních vlastností, proto významným způsobem vylepšili závěsy kol a vyvinuli nové stavitelné pérování. Vůz dostal tlumiče se sníženým třením a spolu s novými pružinami byly důkladně dolaďovány na běžných silnicích i na okruzích.
Použity byly nové, trojdílné devatenáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 235/35 ZR 19 vpředu a 305/30 ZR 19 vzadu. Jde tedy o stejné rozměry jako u sériového provedení, takže vám pneumatiky koupené s vozem na ocet nezbudou. Zvenčí na tomto „lambu“ zaznamenáme především mírně upravený přední spoiler, ale zákazník bude moci volit z široké škály výbav, doplňků a materiálů v interiéru včetně vysoce kvalitní kůže.
Edo Lamborghini Gallardo LP600-4
Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.
Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).
Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus