Edo Lamborghini Gallardo LP600-4: jde to i vkusně

Jak naznačuje nejnovější projekt Edo Competition, zdá se, že vkusný tuning ještě žije. Edo místo křiklavosti zvolilo klidnou sílu.

V předchozích dnech jsme vás informovali o několika ladičských projektech, z nichž několik bylo vyloženě bizarních (včera jsme například na tomto místě psali o sadě modifikací pro vozy BMW X5 M a X6 M z dílen G-Power). Společnost Edo Competition nyní představuje vlastní interpretaci stroje Lamborghini Gallardo, jež se vyznačuje veskrze decentními a vkusnými úpravami zvenčí i pod karosérií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon standardního desetiválce s objemem 5,2 l byl mírně zvýšen z původních 560 koní na rovných 600 koní (440 kW) při 7 970 ot./min. Kromě nových map v řídicí jednotce se na tomto nárůstu podílí i zcela nový výfukový trakt vyrobený z nerezové oceli, který přidává 15 koní výkonu, ale zároveň váží o 12 kg méně než standardně instalovaná soustava. Točivý moment vrcholí hodnotou 572 Nm až při 6 845 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Edo Competition postavilo své Gallardo LP600-4 podle sekvence 600 - 340 - 3,5, jež naznačuje tři hlavní hodnoty vozu. Výkon 600 koní, nejvyšší rychlost 340 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,5 s. Konstruktéři se soustředili i na salší zlepšení jízdních vlastností, proto významným způsobem vylepšili závěsy kol a vyvinuli nové stavitelné pérování. Vůz dostal tlumiče se sníženým třením a spolu s novými pružinami byly důkladně dolaďovány na běžných silnicích i na okruzích.

Použity byly nové, trojdílné devatenáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 235/35 ZR 19 vpředu a 305/30 ZR 19 vzadu. Jde tedy o stejné rozměry jako u sériového provedení, takže vám pneumatiky koupené s vozem na ocet nezbudou. Zvenčí na tomto „lambu“ zaznamenáme především mírně upravený přední spoiler, ale zákazník bude moci volit z široké škály výbav, doplňků a materiálů v interiéru včetně vysoce kvalitní kůže.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Lamborghini Gallardo LP600-4

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků