Edo Competiton: 700 koní pro Enzo

Německá ladičská firma Edo je expertem na úpravy exotických aut. Tentokrát si vzala do paráda již tak extrémní Ferrari Enzo.

Pod rukama se u ní rodí vysokovýkonné stroje, jež vycházejí z malosériových, exkluzivních aut. Takže kdo jiný než Edo by se měl pustit do úpravy nejdražšího a nejrychlejšího Ferrari všech dob, tedy modelu Enzo, vyráběného v přísně omezené sérii? Vydolovat další výkon navíc z vyspělého šestilitrového dvanáctiválce, jenž v základu dává 651 koní při 7 800 ot./min. a točí až k 8 000 ot./min., bylo vysokým cílem. Vývojáři však z této ušlechtilé pohonné jednotky dostali rovných 700 koní.

Vůz tohoto výkonu po zásahu firmy Edo dosahuje při 8 200 ot./min. a točivý moment jeho motoru vrcholí hodnotou 715 Nm při 5 800 ot./min. Ve standardním provedení přitom lze dosáhnout točivého momentu 657 Nm při 5 500 ot./min. Edo nabízí hodnoty, jež upravené Enzo vystřelí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekund, na 200 km/h za 9,5 s a tří set z klidu dosáhne za 22 sekund! Pro zpestření si dovolíme poznámku, že se jedná o stejný čas, kdy Škoda 120L v dobré kondici překročí 100 km/h...

Nárůst výkonu má na svědomí kromě jiného zvláštní náporová sací a modifikovaná výfuková soustava, jež vychází z modelu FXX a má nový katalyzátor a sportovní tlumič. Jeho součástí je elektronický ventil, který je schopen v závislosti na aktuálních výkonostních požadavcích měnit objem tlumiče pouhým stiskem tlačítka na palubní desce. Nová jsou i lehká kola, spojka a upravená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo od Edo Competition
Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků