Edo Competiton: 700 koní pro Enzo

Německá ladičská firma Edo je expertem na úpravy exotických aut. Tentokrát si vzala do paráda již tak extrémní Ferrari Enzo.

Pod rukama se u ní rodí vysokovýkonné stroje, jež vycházejí z malosériových, exkluzivních aut. Takže kdo jiný než Edo by se měl pustit do úpravy nejdražšího a nejrychlejšího Ferrari všech dob, tedy modelu Enzo, vyráběného v přísně omezené sérii? Vydolovat další výkon navíc z vyspělého šestilitrového dvanáctiválce, jenž v základu dává 651 koní při 7 800 ot./min. a točí až k 8 000 ot./min., bylo vysokým cílem. Vývojáři však z této ušlechtilé pohonné jednotky dostali rovných 700 koní.

Vůz tohoto výkonu po zásahu firmy Edo dosahuje při 8 200 ot./min. a točivý moment jeho motoru vrcholí hodnotou 715 Nm při 5 800 ot./min. Ve standardním provedení přitom lze dosáhnout točivého momentu 657 Nm při 5 500 ot./min. Edo nabízí hodnoty, jež upravené Enzo vystřelí z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekund, na 200 km/h za 9,5 s a tří set z klidu dosáhne za 22 sekund! Pro zpestření si dovolíme poznámku, že se jedná o stejný čas, kdy Škoda 120L v dobré kondici překročí 100 km/h...

Nárůst výkonu má na svědomí kromě jiného zvláštní náporová sací a modifikovaná výfuková soustava, jež vychází z modelu FXX a má nový katalyzátor a sportovní tlumič. Jeho součástí je elektronický ventil, který je schopen v závislosti na aktuálních výkonostních požadavcích měnit objem tlumiče pouhým stiskem tlačítka na palubní desce. Nová jsou i lehká kola, spojka a upravená převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ferrari Enzo od Edo Competition

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků