Edo Competition Touareg V10 TDI: 360 naftových koní

Edo Competition si pro své úpravy vybírá ty nejdražší supersporty. Nyní ale sáhl po desetiválcovém naftovém Touaregu.

Upravených velkých SUV je stále více. Posledním vozem, který podstoupil proměnu, je Volkswagen Touareg V10 TDI. Do parády si ho vzal známý tuner Edo Competition, který se většinou dívá po těch nejdražších supersportech – dokázal se pohrát i s Maserati MC12.

Do revíru tunerů tak dorazilo velké SUV s naftovým motorem. Nejsilnější dieselový Touareg V10 TDI disponuje v sérii výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 750 Nm. To ale při nemalé hmotnosti vozu nemusí někomu stačit. Edo Competition se tak podíval v první řadě na motor samotný. Pouhou výměnou řídící jednotky a vzduchového filtru za sportovní se výkon desetiválce zvýšil na celkových 265 kW (360 k), točivý moment poskočil na slušných 850 Nm. A výsledek? Stovku nyní zvládá Touareg za 6,9 sekundy a dosáhne maximální rychlost 260 km/h.

Větším výkonům musí pochopitelně odpovídat také brzdová soustava. Původní byla kompletně vyměněna za novou – vpředu si našly místo šestipístkové třmeny a kotouče s průměrem ohromných 380 mm. Na první pohled to tak ani nemusí vypadat, protože se skrývají obrovskými 22“ koly s pneumatikami o rozměru 295/30 R22.

Upravenému Touragu zůstal vzduchový systém odpružení, který umožňuje regulovat světlou výšku a přizpůsobovat nastavení aktuálnímu jízdnímu režimu. Ačkoli se pod kapotou ukrývá diesel, Touareg dostal čtyři obří koncovky výfuku – ty ale zřejmě podmanivý zvuk nikdy nepřinesou.

Z technických odlišností je to vše, od sériové podoby vozu se ale Edo Competition liší extravagantním bodykitem. Ten nejenže nese výrazné zbarvení, ale také dostal upravený přední i zadní nárazník a jiné jsou rovněž prahy vozu. Disky černé barvy se také neztratí. Možná se tomu budete divit, ale tenhle vůz si své příznivce určitě najde – poslední dobou mají velká naftová SUV o přízeň postaráno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition Touareg V10 TDI

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků