Edo Competition Touareg V10 TDI: 360 naftových koní

Edo Competition si pro své úpravy vybírá ty nejdražší supersporty. Nyní ale sáhl po desetiválcovém naftovém Touaregu.

Upravených velkých SUV je stále více. Posledním vozem, který podstoupil proměnu, je Volkswagen Touareg V10 TDI. Do parády si ho vzal známý tuner Edo Competition, který se většinou dívá po těch nejdražších supersportech – dokázal se pohrát i s Maserati MC12.

Do revíru tunerů tak dorazilo velké SUV s naftovým motorem. Nejsilnější dieselový Touareg V10 TDI disponuje v sérii výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 750 Nm. To ale při nemalé hmotnosti vozu nemusí někomu stačit. Edo Competition se tak podíval v první řadě na motor samotný. Pouhou výměnou řídící jednotky a vzduchového filtru za sportovní se výkon desetiválce zvýšil na celkových 265 kW (360 k), točivý moment poskočil na slušných 850 Nm. A výsledek? Stovku nyní zvládá Touareg za 6,9 sekundy a dosáhne maximální rychlost 260 km/h.

Větším výkonům musí pochopitelně odpovídat také brzdová soustava. Původní byla kompletně vyměněna za novou – vpředu si našly místo šestipístkové třmeny a kotouče s průměrem ohromných 380 mm. Na první pohled to tak ani nemusí vypadat, protože se skrývají obrovskými 22“ koly s pneumatikami o rozměru 295/30 R22.

Upravenému Touragu zůstal vzduchový systém odpružení, který umožňuje regulovat světlou výšku a přizpůsobovat nastavení aktuálnímu jízdnímu režimu. Ačkoli se pod kapotou ukrývá diesel, Touareg dostal čtyři obří koncovky výfuku – ty ale zřejmě podmanivý zvuk nikdy nepřinesou.

Z technických odlišností je to vše, od sériové podoby vozu se ale Edo Competition liší extravagantním bodykitem. Ten nejenže nese výrazné zbarvení, ale také dostal upravený přední i zadní nárazník a jiné jsou rovněž prahy vozu. Disky černé barvy se také neztratí. Možná se tomu budete divit, ale tenhle vůz si své příznivce určitě najde – poslední dobou mají velká naftová SUV o přízeň postaráno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition Touareg V10 TDI

bazar

Maserati Quattroporte 4,2
Rok výroby: 2006
Stav: 164 786 km
Cena: 420 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků