Edo Competition Touareg V10 TDI: 360 naftových koní

Edo Competition si pro své úpravy vybírá ty nejdražší supersporty. Nyní ale sáhl po desetiválcovém naftovém Touaregu.

Upravených velkých SUV je stále více. Posledním vozem, který podstoupil proměnu, je Volkswagen Touareg V10 TDI. Do parády si ho vzal známý tuner Edo Competition, který se většinou dívá po těch nejdražších supersportech – dokázal se pohrát i s Maserati MC12.

Do revíru tunerů tak dorazilo velké SUV s naftovým motorem. Nejsilnější dieselový Touareg V10 TDI disponuje v sérii výkonem 230 kW (313 k) a točivým momentem 750 Nm. To ale při nemalé hmotnosti vozu nemusí někomu stačit. Edo Competition se tak podíval v první řadě na motor samotný. Pouhou výměnou řídící jednotky a vzduchového filtru za sportovní se výkon desetiválce zvýšil na celkových 265 kW (360 k), točivý moment poskočil na slušných 850 Nm. A výsledek? Stovku nyní zvládá Touareg za 6,9 sekundy a dosáhne maximální rychlost 260 km/h.

Větším výkonům musí pochopitelně odpovídat také brzdová soustava. Původní byla kompletně vyměněna za novou – vpředu si našly místo šestipístkové třmeny a kotouče s průměrem ohromných 380 mm. Na první pohled to tak ani nemusí vypadat, protože se skrývají obrovskými 22“ koly s pneumatikami o rozměru 295/30 R22.

Upravenému Touragu zůstal vzduchový systém odpružení, který umožňuje regulovat světlou výšku a přizpůsobovat nastavení aktuálnímu jízdnímu režimu. Ačkoli se pod kapotou ukrývá diesel, Touareg dostal čtyři obří koncovky výfuku – ty ale zřejmě podmanivý zvuk nikdy nepřinesou.

Z technických odlišností je to vše, od sériové podoby vozu se ale Edo Competition liší extravagantním bodykitem. Ten nejenže nese výrazné zbarvení, ale také dostal upravený přední i zadní nárazník a jiné jsou rovněž prahy vozu. Disky černé barvy se také neztratí. Možná se tomu budete divit, ale tenhle vůz si své příznivce určitě najde – poslední dobou mají velká naftová SUV o přízeň postaráno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition Touareg V10 TDI

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků