Edo Competition MC 12 XX: konkurencia pre FXX

Nie je ich mnoho, no tuner Edo Competition sa aj napriek tomu rozhodol Maserati MC12 upraviť. Výsledok je pozoruhodný.

Majitelia Maserati MC12, ktorým už ich miláčik výkonovo nestačí a radi zavítajú na okruh, by sa mali pozrieť k nemeckému úpravcovi Edo Competition. Tí si totiž zobrali do parády motor a z hmotnosti talianskeho superšportu ukrojili celých 100 kg.

Pôvodný objem motoru sa zvýšil zo šesť na 6,3 l. Výkon vzrástol zo 630 k (463 kW) na rovných 800 koní (588 kW). Žiadne preplňovanie, no uznajte sami, úpravy agregátu sú poriadne rozsiahle. Nová je hlava valcov, piesty, kľukový hriadeľ a aj odľahčené ventily. Nemalý podiel na celkovom výkone má aj celkom nové výfukové potrubie. Riadiaca jednotka motoru je rovnako nová a vyššiemu výkonu musela byť prispôsobená aj spojka.

Maximálny výkon dvanásťvalca je dosahovaný pozoruhodne vysoko, v 8500 ot./min. Stovku zvládne MC12 XX za 3,3 sekundy, 200 km/h pokorí za menej ako 9 sekúnd a trojstovku zvládne pod 20. Tieto neskutočné hodnoty završuje maximálna rýchlosť 390 km/h. O zastavenie z týchto rýchlostí sa starajú keramické brzdy, vpredu s osempiestikovými strmeňmi. Vpredu Edo Competition obúva pneumatiky s rozmermi 265/35 ZR19, o prenos výkonu sa vzadu starajú podstatne širšie a väčšie kolesá s rozmermi 335/30 ZR20.

Jedinou nevýhodou je, že s týmto autom si v bežnej premávke nezajazdíte – je totiž určené len na závodné okruhy. Podobne tomu bolo aj s Ferrari FXX, ktoré sa beznádejne rozpredalo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition MC12 XX

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků