Edo Competition Maserati MC12 Corsa: unikát mezi unikáty

Není to tak dávno co se tento německý tuner rozhodl upravit model MC 12 XX. Zdá se však, že jeden takový kousek nestačil, a tak tu máme upravenou MC 12 Corsa.

Pokud se vám upravený model MC 12 XX líbil, je zde veliký předpoklad, že se vám bude líbit i poladěná Corsa. Zde se navíc jedná o skutečný unikát, na světě totiž existuje jenom 12 kusů. Jeden z nich si úpravce vybral pro své zájmy a jeho hlavním záměrem bylo především mírně vylepšit techniku.

Na seznamu úprav, který zas není nějak dlouhý, najdeme kupříkladu přední nápravu a tlumiče, které jsou nastavitelné na tři předvolené režimy. Dalším prvkem jsou nové keramické kotoučové brzdy. Na první pohled jsou 15,6palcové kotouče možná trochu nenápadné, protože je skrývají přední 19 palcová a zadní 20 palcová kola, brzdný účinek je však určitě dostačující. Seznam úprav uzavírá nové výfukový potrubí.

Jak se ovšem dalo čekat, motor zůstal po úpravách prakticky nedotknut, koneckonců na dvanáctiválci, jako je tento, se již moc vylepšit nedá. Výkon motoru proto zůstává na hodnotě 755 plnokrevníků.

Externí úpravy jsou jenom minimální, úpravce jen kde-tu použil karbonové prvky na mírné odlehčení vozu. Pokud vás, ale takto upravený kousek láká víc než „série“, je nutno připravit si nejméně 1 200 000 Euro, tolik totiž tento exot bude stát. Zatím ovšem není známé, zda bude upravených více kusů než tento jeden.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition Maserati MC12 Corsa

 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků