EDO Competition Gallardo SLE: zpátky na vrchol

Lamborghini nedávno představilo inovovanou verzi Gallarda, která je ještě výkonější, než Superleggera. Je čas vrátit úder.

Představte si, že si koupíte továrně upravenou verzi supersportu. Výkonnější, rychlejší a také dražší. A automobilka pak přijde s tím, že základnímu modelu dodá více výkonu, více dynamiky a rychlosti a jeho cenu nechá stejnou. Pak máte doma v garáži drahou a výkonnou verzi, která je na tom hůře, než současný základní model. To naštve...

Německý úpravce EDO Competition ovšem přichází s paketem, který z Gallarda Supeleggera udělá stejně výkonný vůz jako je Gallardo LP560-4.

Desetiválec po úpravě dosahuje výkonu 411 kW (560 k) při 8 250 ot/min a točivého momentu 540 Nm při 6 800 ot/min. Stovku takto upravené Gallardo zvládne za 3,7 s a dvoustovku za 11,7 s. Jsou to tedy opravdu dobré časy.

Vyššího výkonu je u této úpravy dosaženo výměnou řídící jednotky, přepracováním sání a části výfukového systému s katalyzátorem. Součástí paketu je i upravený podvozek, 19" kola z lehké slitiny a případně nespecifikovaná funkce snížení hlasitosti výfuku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
EDO Competition Gallardo SLE

 

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků