Edo Competition Ford GT: ještě více síly

Ford GT je sám o sobě nekompromisním supersportem. A co když se mu na zoubek podívá respektovaný tuner?

Model GT se Fordu bezesporu povedl, sláva se na něj valí ze všech stran. Jenomže někomu to stačit nemusí. A pro ty je tady tuner Edo Competition, který známý i tím, že se pohrál s Maserati MC12, což je slušná reference.

U Edo Competition se předně podívali „gétéčku“ na motor. Osmiválec o objemu 5,4 litru je již v sérii dopován kompresorem a poskytuje výkon 404 kW (550 k). Jenomže když si dáte námahu a vyměníte původní řídící jednotku za novou, kromě toho vyměníte celý výfuk, výsledek může být ještě zajímavější. U Edo Competition se podařilo vymáčknout plných 449 kW (610 k) výkonu a 800 Nm točivého momentu. Slušné hodnoty, co říkáte?

Ale možná máte raději čísla dynamiky. Sprint na stovku se po úpravách zkrátí o 0,2 s na výsledných 3,7 sekundy a vůz dosáhne maximální rychlost 340 km/h. Škoda jen, že Edo podrobnější seznam úprav nezveřejnil. Obvykle se jeho úpravy nevyhnou ani brzdám či podvozku, který ani FGT velmi pravděpodobně nezůstal v sérii. Možná se dozvíme později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition Ford GT

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků