Edo Competition Carrera GT: posilnění nejlepšího

Carrera GT se již nějaký čas nevyrábí, ale to neznamená, že vyrobené modely nemohou být upraveny. Dílo „Eda” je toho důkazem.

Cerrera GT byla natolik exkluzivním modelem, že Porsche se jich rozhodlo vyrobit pouze 1200 kusů. Ty jsou definitivně rozděleny, někdo z majitelů by ovšem možná chtěl víc. A právě pro ty je zde tuner Edo Competition, který nabízí posílení „gétéčka“ hned ve třech stupních.

Tuner si vzal 5,7-litrový agregát do parády velice precizně, vždyť posuďte sami – výkony 660, 715 nebo dokonce 770 koní jsou výsledky vskutku parádní, a to hlavně proto, že vše se podařilo dosáhnout bez přeplňování. Pro připomínku, sériový motor disponuje maximálním výkonem 450 kW/612 koní.

Místo toho tuner použil modifikovaný systém přívodu vzduchu k motoru včetně propustnějších vzduchových filtrů, překalibrovanou řídící jednotku a nové katalyzátory. Tím ovšem úpravy nekončí. 25 koní výkonu a 30 Nm točivého momentu přidal také nově vyvinutý výfukový systém.

Použitím některých karbonových dílů se podařilo zredukovat hmotnost vozu o 18 kg. Tuner si dal robotu také s podvozkem, který byl vyvíjen spolu se známou specializovanou společností KW. Ten je nastavitelný ve třech stupních, kompletní výměny se dočkaly také tlumiče a pružiny. Za příplatek lze dostat i elektro-hydraulický systém zvedání přídě, který majitelé ocení hlavně při přejíždění retardérů.

Edo Competition na voze použil velmi lehká osmnáctipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup, které mají vzadu šířku až 345 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition Carrera GT

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků