Edo Competition 997 Shark: bílý žralok

Německý tuner Edo Competition před nedávnem představil další své skvostné dílo. Do parády si vzal současnou generaci Porsche 911 Turbo, kterému jen mírně polechtal motor, doplnil vůz několika doplňky a na světě je opravdu krásný sporťák.

Motor dostal nový sportovní kit sání vlastní výroby, nové svody s kompletním výfukem a speciálními katalyzátory a také mírně upravili řídící jednotku. To ve výsledku znamená rozumné navýšení výkonu z 480 koní na 550 při 6000 ot/min. Točivý moment pak vzrostl na výborných 790 Nm. Na sportovní auto je pozoruhodné, že je plně dostupný od 2 100 do 4 900 ot/min.

Nový je i podvozek, který Edo vyvinul ve spolupráci se známou společnosti KW. Nové pružiny i podvozek mají více vyzdvihnout sportovní ambice vozu a více potlačit komfort. Posíleny jsou u tohoto díla i brzy. Nové 370 mm kotouče vpředu se šestipístkovými třmeny mají jednak snížit brzdnou dráhu a mají také lépe odolávat ostré okruhové jízdě.

Samotný styling vozu je pozměněn zcela decentně a veškeré úpravy se nesou v duchu funkčnosti. Přední upravený nárazník se spoilerem se stará o lepší přítlak na přední nápravě. Upravená zadní část vozu zvyšuje přítlak na hnanou nápravu a stará se i o snížení vztlaku.

Interiér doznal opět funkční změn. Závodní Recaro sedačky se šestibodovými pásy, sportovní hliníkové pedály, řadička a dekorace pak patří do kategorie běžného stylingu.

Každopádně je dobře, že Edo nežene všechny svá díla do extrému a nabízí i velmi decentní úpravy, které ve výsledku působí opravdu fantasticky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition 997 Shark
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků