Edo Competition 997 Shark: bílý žralok

Německý tuner Edo Competition před nedávnem představil další své skvostné dílo. Do parády si vzal současnou generaci Porsche 911 Turbo, kterému jen mírně polechtal motor, doplnil vůz několika doplňky a na světě je opravdu krásný sporťák.

Motor dostal nový sportovní kit sání vlastní výroby, nové svody s kompletním výfukem a speciálními katalyzátory a také mírně upravili řídící jednotku. To ve výsledku znamená rozumné navýšení výkonu z 480 koní na 550 při 6000 ot/min. Točivý moment pak vzrostl na výborných 790 Nm. Na sportovní auto je pozoruhodné, že je plně dostupný od 2 100 do 4 900 ot/min.

Nový je i podvozek, který Edo vyvinul ve spolupráci se známou společnosti KW. Nové pružiny i podvozek mají více vyzdvihnout sportovní ambice vozu a více potlačit komfort. Posíleny jsou u tohoto díla i brzy. Nové 370 mm kotouče vpředu se šestipístkovými třmeny mají jednak snížit brzdnou dráhu a mají také lépe odolávat ostré okruhové jízdě.

Samotný styling vozu je pozměněn zcela decentně a veškeré úpravy se nesou v duchu funkčnosti. Přední upravený nárazník se spoilerem se stará o lepší přítlak na přední nápravě. Upravená zadní část vozu zvyšuje přítlak na hnanou nápravu a stará se i o snížení vztlaku.

Interiér doznal opět funkční změn. Závodní Recaro sedačky se šestibodovými pásy, sportovní hliníkové pedály, řadička a dekorace pak patří do kategorie běžného stylingu.

Každopádně je dobře, že Edo nežene všechny svá díla do extrému a nabízí i velmi decentní úpravy, které ve výsledku působí opravdu fantasticky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition 997 Shark
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků