Edo Competition 911 GT2 R: zběsilejší 996

Pokud si myslíte, že známý tuner sáhnul po nové GT2 pár dnů po jejím oficiálním uvedení, jste na omylu. Jde totiž o starší model 996. I navzdory tomu se nejedná o nic nezajímavého, právě naopak.

Edo Competition si vzal do parády sériový vůz a podrobil ho rozsáhlým úpravám. Posílena byla v prvním řadě brzdová soustava, úpravami přešel podvozek, který dostal nastavitelné tlumiče. Mnoho úpravců ovšem zapomíná na jednu důležitou věc – aerodynamiku. Edo Competition v tomto případě nezapomněl a nový bodykit testoval dokonce v aerodynamickém tunelu. Mnoho dílů je vyrobeno z uhlíkových vláken. Další prioritou bylo zabezpečit dobré chlazení jednotlivých komponent. GT2 R stojí na odlehčených 18-palcových kolech. A podstatný je pochopitelně i vzhlem - krom o poznání agresivnějšího vzezření vám asi neunikne, že vůz po úpravě pozná od novější 911 997 podle některých detailů jen pár zasvěcených.

Pokud se ptáte na výkon motoru, musíme vás zklamat. Na motor se v podstatě vůbec nesahalo, nový je pouze výfukový systém, takže ve výsledku se počítá s cca desíti koníky navíc. Jen po připomenutí, za zadní nápravou sídlí přeplňovaný 3,6-litrový šestiválec s výkonem 483 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition 911 GT2 R

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků