Edo Competition 911 GT2 R: zběsilejší 996

Pokud si myslíte, že známý tuner sáhnul po nové GT2 pár dnů po jejím oficiálním uvedení, jste na omylu. Jde totiž o starší model 996. I navzdory tomu se nejedná o nic nezajímavého, právě naopak.

Edo Competition si vzal do parády sériový vůz a podrobil ho rozsáhlým úpravám. Posílena byla v prvním řadě brzdová soustava, úpravami přešel podvozek, který dostal nastavitelné tlumiče. Mnoho úpravců ovšem zapomíná na jednu důležitou věc – aerodynamiku. Edo Competition v tomto případě nezapomněl a nový bodykit testoval dokonce v aerodynamickém tunelu. Mnoho dílů je vyrobeno z uhlíkových vláken. Další prioritou bylo zabezpečit dobré chlazení jednotlivých komponent. GT2 R stojí na odlehčených 18-palcových kolech. A podstatný je pochopitelně i vzhlem - krom o poznání agresivnějšího vzezření vám asi neunikne, že vůz po úpravě pozná od novější 911 997 podle některých detailů jen pár zasvěcených.

Pokud se ptáte na výkon motoru, musíme vás zklamat. Na motor se v podstatě vůbec nesahalo, nový je pouze výfukový systém, takže ve výsledku se počítá s cca desíti koníky navíc. Jen po připomenutí, za zadní nápravou sídlí přeplňovaný 3,6-litrový šestiválec s výkonem 483 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition 911 GT2 R

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků