Edo Competition 599 GTB: bílý dravec

Německý tuner Edo Competition připravil úpravy pro nejrychlejší Ferrari současnosti. A výsledek? Plných 750 koní výkonu.

Edo Competition málokdy odolá nějakému exotickému sporťáku. Jako poslední model pro své úpravy zvolil Ferrari 599 GTB, který je nejrychlejším současně vyráběným strojem maranellské automobilky.

Jistě vás hned zajímá, jakých změn se dočkal dvanástiválec o objemu 6,0 l ukrytý pod přední kapotou. Jen pro připomenutí, sériový výkon motoru je skvělých 456 kW/620 k. Edo Competition nabízí na agregát hned dva stupně úprav. Ta první zahrnuje výměnu řídící jednotky, úpravu sání, výměnu katalyzátorů a modifikaci výfukového systému. To stačí k tomu, aby se z motoru podařilo dostat dalších 30 koní, celkově pak 650.

Jenomže tím to nekončí. Druhý stupeň úprav je vskutku radikálnější a zahrnuje zvětšení objemu na 6,3 litru. Touto cestou se podařilo z motoru dostat dalších 100 koní navíc, takže na zadní kola se dostává parádních 750 koní, a to vše prosím bez jakéhokoli přeplňování.

Kromě úprav na motoru vyměnil Edo Competition na 599 GTB původní tlumiče a pružiny za díly od firmy KW, které by měly přinést ještě radikálnější jízdní vlastnosti. Vše podtrhují černá 20“ kola obutá do pneumatik o šířce 245 mm vpředu, resp. 305 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition 599 GTB

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků