Edo Competition 599 GTB: bílý dravec

Německý tuner Edo Competition připravil úpravy pro nejrychlejší Ferrari současnosti. A výsledek? Plných 750 koní výkonu.

Edo Competition málokdy odolá nějakému exotickému sporťáku. Jako poslední model pro své úpravy zvolil Ferrari 599 GTB, který je nejrychlejším současně vyráběným strojem maranellské automobilky.

Jistě vás hned zajímá, jakých změn se dočkal dvanástiválec o objemu 6,0 l ukrytý pod přední kapotou. Jen pro připomenutí, sériový výkon motoru je skvělých 456 kW/620 k. Edo Competition nabízí na agregát hned dva stupně úprav. Ta první zahrnuje výměnu řídící jednotky, úpravu sání, výměnu katalyzátorů a modifikaci výfukového systému. To stačí k tomu, aby se z motoru podařilo dostat dalších 30 koní, celkově pak 650.

Jenomže tím to nekončí. Druhý stupeň úprav je vskutku radikálnější a zahrnuje zvětšení objemu na 6,3 litru. Touto cestou se podařilo z motoru dostat dalších 100 koní navíc, takže na zadní kola se dostává parádních 750 koní, a to vše prosím bez jakéhokoli přeplňování.

Kromě úprav na motoru vyměnil Edo Competition na 599 GTB původní tlumiče a pružiny za díly od firmy KW, které by měly přinést ještě radikálnější jízdní vlastnosti. Vše podtrhují černá 20“ kola obutá do pneumatik o šířce 245 mm vpředu, resp. 305 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edo Competition 599 GTB

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků