Edag LUV: ozaj luxusné SUV

Edag sa týmto konceptom triafa do medzery takzvaných luxusných SUV, ktorých je v súčasnosti pomerne málo.

Vyplýva z tohto aj samotný názov tohto vozu - Luxury Utility Vehicle. Konštruktéri teda vytvorili akoby novú kategóriu vozidiel. Zaujímavosťou tohto projektu je aj to, že koncept využíva niektoré prvky, ktoré sú bežne používané na jachtách a plachetniciach.

Netradičnými prvkami chce LUV pritiahnuť individualistických zákazníkov, ktorí sa chcú odlišovať životným štýlom od ostatných. Edag LUV v žiadnom prípade nepatrí k tým menším pri svojej dĺžke 5,7 metrov a šírke 2 metre. Celkovú robustnosť vozidla zvýrazňuje aj pochrómovaná mriežka chladiča, mohutné nárazníky, predĺžená kapota a pomerne široké blatníky.

Do priestrannej kabíny obloženej drevom a koženým čalúnením sa pohodlne zmestí päť ľudí. Za druhým radom sedadiel nájdeme pomerne veľkú ložnú plochu obloženú teekovým drevom, ktoré vzhľadovo veľmi pripomína kormu jachty. Dekoráciu z toho sameho materiálu nájdeme aj na prednej kapote, prahoch ale aj na bočných lištách. O technike použitej v tomto voze však Edag mlčí, a tak sa musíme nechať prekvapiť v Ženeve.  

Aj napriek tomu, že vozidlo je primárne zamerané na úžitkové účely, línie tohto konceptu úžitkový voz takmer vôbec nepripomínajú a tak na prvý pohľad nie je zrejmé, či sa naozaj jedná len o praktický pick-up. 

Od návrhu designu a vypracovania plánov trvalo len 3 mesiace kým bol vyrobený prvý funkčný prototyp. Výroba tohto modelu sa však začne až pri väčšom záujme zo strany verejnosti, teda verdikt či auto pôjde alebo nepôjde do výroby bude známy až po Ženevskom autosalóne. V každom prípade by toto nekonvenčné auto mohlo zaplniť chýbajúcu medzeru v kategórii SUV. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edag LUV
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků