Edag LUV: ozaj luxusné SUV

Edag sa týmto konceptom triafa do medzery takzvaných luxusných SUV, ktorých je v súčasnosti pomerne málo.

Vyplýva z tohto aj samotný názov tohto vozu - Luxury Utility Vehicle. Konštruktéri teda vytvorili akoby novú kategóriu vozidiel. Zaujímavosťou tohto projektu je aj to, že koncept využíva niektoré prvky, ktoré sú bežne používané na jachtách a plachetniciach.

Netradičnými prvkami chce LUV pritiahnuť individualistických zákazníkov, ktorí sa chcú odlišovať životným štýlom od ostatných. Edag LUV v žiadnom prípade nepatrí k tým menším pri svojej dĺžke 5,7 metrov a šírke 2 metre. Celkovú robustnosť vozidla zvýrazňuje aj pochrómovaná mriežka chladiča, mohutné nárazníky, predĺžená kapota a pomerne široké blatníky.

Do priestrannej kabíny obloženej drevom a koženým čalúnením sa pohodlne zmestí päť ľudí. Za druhým radom sedadiel nájdeme pomerne veľkú ložnú plochu obloženú teekovým drevom, ktoré vzhľadovo veľmi pripomína kormu jachty. Dekoráciu z toho sameho materiálu nájdeme aj na prednej kapote, prahoch ale aj na bočných lištách. O technike použitej v tomto voze však Edag mlčí, a tak sa musíme nechať prekvapiť v Ženeve.  

Aj napriek tomu, že vozidlo je primárne zamerané na úžitkové účely, línie tohto konceptu úžitkový voz takmer vôbec nepripomínajú a tak na prvý pohľad nie je zrejmé, či sa naozaj jedná len o praktický pick-up. 

Od návrhu designu a vypracovania plánov trvalo len 3 mesiace kým bol vyrobený prvý funkčný prototyp. Výroba tohto modelu sa však začne až pri väčšom záujme zo strany verejnosti, teda verdikt či auto pôjde alebo nepôjde do výroby bude známy až po Ženevskom autosalóne. V každom prípade by toto nekonvenčné auto mohlo zaplniť chýbajúcu medzeru v kategórii SUV. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edag LUV
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků