Edag LUV: ozaj luxusné SUV

Edag sa týmto konceptom triafa do medzery takzvaných luxusných SUV, ktorých je v súčasnosti pomerne málo.

Vyplýva z tohto aj samotný názov tohto vozu - Luxury Utility Vehicle. Konštruktéri teda vytvorili akoby novú kategóriu vozidiel. Zaujímavosťou tohto projektu je aj to, že koncept využíva niektoré prvky, ktoré sú bežne používané na jachtách a plachetniciach.

Netradičnými prvkami chce LUV pritiahnuť individualistických zákazníkov, ktorí sa chcú odlišovať životným štýlom od ostatných. Edag LUV v žiadnom prípade nepatrí k tým menším pri svojej dĺžke 5,7 metrov a šírke 2 metre. Celkovú robustnosť vozidla zvýrazňuje aj pochrómovaná mriežka chladiča, mohutné nárazníky, predĺžená kapota a pomerne široké blatníky.

Do priestrannej kabíny obloženej drevom a koženým čalúnením sa pohodlne zmestí päť ľudí. Za druhým radom sedadiel nájdeme pomerne veľkú ložnú plochu obloženú teekovým drevom, ktoré vzhľadovo veľmi pripomína kormu jachty. Dekoráciu z toho sameho materiálu nájdeme aj na prednej kapote, prahoch ale aj na bočných lištách. O technike použitej v tomto voze však Edag mlčí, a tak sa musíme nechať prekvapiť v Ženeve.  

Aj napriek tomu, že vozidlo je primárne zamerané na úžitkové účely, línie tohto konceptu úžitkový voz takmer vôbec nepripomínajú a tak na prvý pohľad nie je zrejmé, či sa naozaj jedná len o praktický pick-up. 

Od návrhu designu a vypracovania plánov trvalo len 3 mesiace kým bol vyrobený prvý funkčný prototyp. Výroba tohto modelu sa však začne až pri väčšom záujme zo strany verejnosti, teda verdikt či auto pôjde alebo nepôjde do výroby bude známy až po Ženevskom autosalóne. V každom prípade by toto nekonvenčné auto mohlo zaplniť chýbajúcu medzeru v kategórii SUV. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Edag LUV
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků