EDAG Light Car: nová „světluška“ útočí

Žít v dokonalé symbióze s životním prostředím, člověkem a společností. To je posláním této „světlušky“ od EDAGu.

Nová studie německé strojírenské společnosti EDAG nese jméno Light Car Sharing a navazuje na podobně pojaté prototypy, které na autosalonu v Zenevě vystavovala již předloni a vloni. Nyní s ve švýcarské metropoli EDAG Light Car objeví znovu, přičemž má být oproti svým předchůdcům zase „o kousek dál“. Nový Light Car přichází s vylepšeným naváděním přes GPS, které umožňuje ještě efektivněji plánovat trasu jízdy a přizpůsobovat ji operativně aktuálním podmínkám, ale také účinnou interakci mezi samotnými vozítky (Sharing), což by mohlo hrát velkou roli při boji proti dopravním zácpám a nehodám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie novinky je oproti svým předchůdcům sice poněkud krabicovitá, nicméně jí nelze upřít svěžest, originalitu a působivost podpořenou rozměrnými světelnými panely v náraznících i na bocích stroje. Light Car Sharing disponuje až šestimístným interiérem se sedadly ve dvou řadách zády k sobě. Přístup k nim je posuvnými bočními dveřmi, k těm zadním se pak dostanete také klasickými křídlovými dveřmi v zádi karoserie. Technologickou zajímavostí je konstrukce celého stroje jako celku složeného ze samostatných segmentů, které lze v případě poruchy, opotřebení nebo jen z rozmaru majitele snadno a rychle vyměnit. To platí nejen o povrchových dílech karoserie vyrobených z kompozitních materiálů nebo sedadlech, ale také li-ionových akumulátorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako dva předchozí koncepty, také EDAG LCS je elektromobilem napájeným výhradně z li-ionových akumulátorů, jež by stroji měly zajistit dosažení rychlosti 100 km/h a dojez zhruba 100 km. Škoda, vloni to bylo ještě 150 km, na druhou stranu to naznačuje, že konstruktéři začínají smýšlet realističtěji, navíc i 100 km řadě motoristů pro běžné denní pojížďky jistě postačí. Detaily k nové studii EDAG Light Car Sharing se dozvíme příští týden při její premiéře na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků