EDAG Light Car: nová „světluška“ útočí

Žít v dokonalé symbióze s životním prostředím, člověkem a společností. To je posláním této „světlušky“ od EDAGu.

Nová studie německé strojírenské společnosti EDAG nese jméno Light Car Sharing a navazuje na podobně pojaté prototypy, které na autosalonu v Zenevě vystavovala již předloni a vloni. Nyní s ve švýcarské metropoli EDAG Light Car objeví znovu, přičemž má být oproti svým předchůdcům zase „o kousek dál“. Nový Light Car přichází s vylepšeným naváděním přes GPS, které umožňuje ještě efektivněji plánovat trasu jízdy a přizpůsobovat ji operativně aktuálním podmínkám, ale také účinnou interakci mezi samotnými vozítky (Sharing), což by mohlo hrát velkou roli při boji proti dopravním zácpám a nehodám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie novinky je oproti svým předchůdcům sice poněkud krabicovitá, nicméně jí nelze upřít svěžest, originalitu a působivost podpořenou rozměrnými světelnými panely v náraznících i na bocích stroje. Light Car Sharing disponuje až šestimístným interiérem se sedadly ve dvou řadách zády k sobě. Přístup k nim je posuvnými bočními dveřmi, k těm zadním se pak dostanete také klasickými křídlovými dveřmi v zádi karoserie. Technologickou zajímavostí je konstrukce celého stroje jako celku složeného ze samostatných segmentů, které lze v případě poruchy, opotřebení nebo jen z rozmaru majitele snadno a rychle vyměnit. To platí nejen o povrchových dílech karoserie vyrobených z kompozitních materiálů nebo sedadlech, ale také li-ionových akumulátorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako dva předchozí koncepty, také EDAG LCS je elektromobilem napájeným výhradně z li-ionových akumulátorů, jež by stroji měly zajistit dosažení rychlosti 100 km/h a dojez zhruba 100 km. Škoda, vloni to bylo ještě 150 km, na druhou stranu to naznačuje, že konstruktéři začínají smýšlet realističtěji, navíc i 100 km řadě motoristů pro běžné denní pojížďky jistě postačí. Detaily k nové studii EDAG Light Car Sharing se dozvíme příští týden při její premiéře na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků