EDAG Light Car: nová „světluška“ útočí

Žít v dokonalé symbióze s životním prostředím, člověkem a společností. To je posláním této „světlušky“ od EDAGu.

Nová studie německé strojírenské společnosti EDAG nese jméno Light Car Sharing a navazuje na podobně pojaté prototypy, které na autosalonu v Zenevě vystavovala již předloni a vloni. Nyní s ve švýcarské metropoli EDAG Light Car objeví znovu, přičemž má být oproti svým předchůdcům zase „o kousek dál“. Nový Light Car přichází s vylepšeným naváděním přes GPS, které umožňuje ještě efektivněji plánovat trasu jízdy a přizpůsobovat ji operativně aktuálním podmínkám, ale také účinnou interakci mezi samotnými vozítky (Sharing), což by mohlo hrát velkou roli při boji proti dopravním zácpám a nehodám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie novinky je oproti svým předchůdcům sice poněkud krabicovitá, nicméně jí nelze upřít svěžest, originalitu a působivost podpořenou rozměrnými světelnými panely v náraznících i na bocích stroje. Light Car Sharing disponuje až šestimístným interiérem se sedadly ve dvou řadách zády k sobě. Přístup k nim je posuvnými bočními dveřmi, k těm zadním se pak dostanete také klasickými křídlovými dveřmi v zádi karoserie. Technologickou zajímavostí je konstrukce celého stroje jako celku složeného ze samostatných segmentů, které lze v případě poruchy, opotřebení nebo jen z rozmaru majitele snadno a rychle vyměnit. To platí nejen o povrchových dílech karoserie vyrobených z kompozitních materiálů nebo sedadlech, ale také li-ionových akumulátorech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako dva předchozí koncepty, také EDAG LCS je elektromobilem napájeným výhradně z li-ionových akumulátorů, jež by stroji měly zajistit dosažení rychlosti 100 km/h a dojez zhruba 100 km. Škoda, vloni to bylo ještě 150 km, na druhou stranu to naznačuje, že konstruktéři začínají smýšlet realističtěji, navíc i 100 km řadě motoristů pro běžné denní pojížďky jistě postačí. Detaily k nové studii EDAG Light Car Sharing se dozvíme příští týden při její premiéře na autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků