EDAG Light Car: další evoluce lehkosti

Německá strojírenská společnost EDAG pro letošní Ženevu připravuje nové provedného svého městského vozítka

Ponese prozaické jméno Light Car, jež naznačuje nejvýznamnější konstrukční prvek. Jedná se o velmi lehký prostorový rám, který je podle zástupců EDAGu důležitým předpokladem pro budoucí rozmach elektromobilů.

Cílem firmy je na trh brzy uvést elektřinou poháněné městské vozítko, jež na jedno nabití ujede 150 km a pohotovostní hmotnost včetně akumulátorů bude činit nejvýše 1 200 kg. To je o 35 kg méně než třeba u Tesly Roadster a o výrazných 265 kg méně než u Mini E. I tak je třeba říci, že jde o absolutně docela vysoké číslo, zvláště pokud uvážíme velikost vozu. Název „Light car” je tak stále spíše marketingem než popisem skutečného stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Elektrický pohon designérům a konstruktérům nabízí velký potenciál pro stavby zcela nových konceptů přinášejících zákazníkům specifický druh moderní individuální přepravy,“ tvrdí mluvčí EDAGu Jörg Ohlsen. „V další fázi jsme vyvinuli speciální, provozuschopný automobil jenž se vyznačuje použitím elektromotoru a designem zaměřeným na čistou účelnost.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Projekt Light Car má do nabídky sériových vozidel přinést tuhý a lehký prostorový skelet, a to při „minimálních investicích do speciálních nástrojů a výrobních zařízení“, jak se píše v tiskové zprávě EDAGu. K tomu Ohlsen dodává, že „vytvořili nový koncept vozidla, jenž v celé škále bere v potaz specifickou problematiku výroby elektromobilů.“

První studii Light Car představil EDAG vloni na autosalonu v Ženevě a vyznačovala se použitím karosářských dílů vyrobených z materiálu na bázi čediče místo obvyklého hliníku či uhlíkových kompozitů. O pohon nového prototypu se stará sada li-ionových akumulátorů, konstruktéři sáhli k rozsáhlému použití osvětlovacích jednotek složených z LED, jak je ostatně patrné z přiložených snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
EDAG Light Car
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků