EDAG Light Car: další evoluce lehkosti

Německá strojírenská společnost EDAG pro letošní Ženevu připravuje nové provedného svého městského vozítka

Ponese prozaické jméno Light Car, jež naznačuje nejvýznamnější konstrukční prvek. Jedná se o velmi lehký prostorový rám, který je podle zástupců EDAGu důležitým předpokladem pro budoucí rozmach elektromobilů.

Cílem firmy je na trh brzy uvést elektřinou poháněné městské vozítko, jež na jedno nabití ujede 150 km a pohotovostní hmotnost včetně akumulátorů bude činit nejvýše 1 200 kg. To je o 35 kg méně než třeba u Tesly Roadster a o výrazných 265 kg méně než u Mini E. I tak je třeba říci, že jde o absolutně docela vysoké číslo, zvláště pokud uvážíme velikost vozu. Název „Light car” je tak stále spíše marketingem než popisem skutečného stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Elektrický pohon designérům a konstruktérům nabízí velký potenciál pro stavby zcela nových konceptů přinášejících zákazníkům specifický druh moderní individuální přepravy,“ tvrdí mluvčí EDAGu Jörg Ohlsen. „V další fázi jsme vyvinuli speciální, provozuschopný automobil jenž se vyznačuje použitím elektromotoru a designem zaměřeným na čistou účelnost.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Projekt Light Car má do nabídky sériových vozidel přinést tuhý a lehký prostorový skelet, a to při „minimálních investicích do speciálních nástrojů a výrobních zařízení“, jak se píše v tiskové zprávě EDAGu. K tomu Ohlsen dodává, že „vytvořili nový koncept vozidla, jenž v celé škále bere v potaz specifickou problematiku výroby elektromobilů.“

První studii Light Car představil EDAG vloni na autosalonu v Ženevě a vyznačovala se použitím karosářských dílů vyrobených z materiálu na bázi čediče místo obvyklého hliníku či uhlíkových kompozitů. O pohon nového prototypu se stará sada li-ionových akumulátorů, konstruktéři sáhli k rozsáhlému použití osvětlovacích jednotek složených z LED, jak je ostatně patrné z přiložených snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
EDAG Light Car
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky