EDAG Light Car: další evoluce lehkosti

Německá strojírenská společnost EDAG pro letošní Ženevu připravuje nové provedného svého městského vozítka

Ponese prozaické jméno Light Car, jež naznačuje nejvýznamnější konstrukční prvek. Jedná se o velmi lehký prostorový rám, který je podle zástupců EDAGu důležitým předpokladem pro budoucí rozmach elektromobilů.

Cílem firmy je na trh brzy uvést elektřinou poháněné městské vozítko, jež na jedno nabití ujede 150 km a pohotovostní hmotnost včetně akumulátorů bude činit nejvýše 1 200 kg. To je o 35 kg méně než třeba u Tesly Roadster a o výrazných 265 kg méně než u Mini E. I tak je třeba říci, že jde o absolutně docela vysoké číslo, zvláště pokud uvážíme velikost vozu. Název „Light car” je tak stále spíše marketingem než popisem skutečného stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Elektrický pohon designérům a konstruktérům nabízí velký potenciál pro stavby zcela nových konceptů přinášejících zákazníkům specifický druh moderní individuální přepravy,“ tvrdí mluvčí EDAGu Jörg Ohlsen. „V další fázi jsme vyvinuli speciální, provozuschopný automobil jenž se vyznačuje použitím elektromotoru a designem zaměřeným na čistou účelnost.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Projekt Light Car má do nabídky sériových vozidel přinést tuhý a lehký prostorový skelet, a to při „minimálních investicích do speciálních nástrojů a výrobních zařízení“, jak se píše v tiskové zprávě EDAGu. K tomu Ohlsen dodává, že „vytvořili nový koncept vozidla, jenž v celé škále bere v potaz specifickou problematiku výroby elektromobilů.“

První studii Light Car představil EDAG vloni na autosalonu v Ženevě a vyznačovala se použitím karosářských dílů vyrobených z materiálu na bázi čediče místo obvyklého hliníku či uhlíkových kompozitů. O pohon nového prototypu se stará sada li-ionových akumulátorů, konstruktéři sáhli k rozsáhlému použití osvětlovacích jednotek složených z LED, jak je ostatně patrné z přiložených snímků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
EDAG Light Car
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků