EDAG Light Car Concept: návštěvník z budoucnosti přijede do Ženevy

EDAG Light Car Concept: návštěvník z budoucnosti přijede do Ženevy

Není pochyb o tom, že i letos bude ženevský autosalon prošpikován různými méně či více zajímavými koncepty, které však většinou spojuje jedna věc - alternativní pohon. Nejnovější trendy v automobilovém průmyslu se nejviditelněji projevují právě na podobných autosalonech, kde prostor pro prezentaci svých produktů a řešení využívá množství společností. Jednou z nich je i německá designérská a konstruktérská společnost EDAG, která zde představí svůj koncept kompaktního hatchbacku s charakteristickým názvem Light Car.

Čtyři metry dlouhý a 1,7 metrů široký koncept je poháněn čtyřmi elektromotory rovnoměrně umístěnými při všech kolech, díky nimž bude na jedno nabití umožněn dojezd až 150 km. Zajímavým je přitom rozvor 2,9 m, za který by se nemusely stydět ani některé vozy vyšší střední třídy. Unikátní je i použití LED světel zapuštěných do skleněných panelů a použití čedičových vláken v konstrukci, díky nimž je skelet vozu plně recyklovatelný.
Nicméně koncept je to velice zajímavý, avšak od sériové výroby má pořádně daleko. Každopádně je to ale hezká „výkladná skříň“ technických řešení budoucnosti městských vozidel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
EDAG Light Car Concept
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků