Ecurie Ecosse LM69 je duchovním potomkem vzácného Jaguaru XJ13. Vznikne 25 kusů

Vzácný závoďák od Jaguaru dostává v limitované reinterpretaci druhou šanci na život. Za vším přitom stojí slavné jméno Ecurie Ecosse.

Podobných scénářů je ve světě motorsportu hned několik. Jaguar XJ13 z poloviny 60. let měl být závodním prototypem s motorem V12, jehož nasazení se zamýšlelo v legendárním závodě 24 hodin Le Mans. Co čert nechtěl, před kompletním dokončením se změnila pravidla série, XJ13 se nakonec žádného závodu nezúčastnilo, projekt byl automobilkou přerušen a jediný vyrobený kus vozu nakonec havaroval při natáčení propagačního filmu Jaguaru.

Specialisté britské automobilky sice později nabouraný prototyp zachránili a renovovali do částečně původní specifikace, potenciál XJ13 však doteď zůstal nenaplněn. To se ale nyní snaží určitým směrem změnit starý známý, ale nadále fungující, skotský závodní tým Ecurie Ecosse, jehož modrobílé Jaguary C-Type a D-Type jsou asi nejznámější z období Le Mans v 50. letech.

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Lister ukazuje první LFT-C. F-Type bez střechy má 666 koní a zvládne 330 km/h

Ecurie Ecosse se tedy rozhodl restartovat ducha XJ13 a vytvořit jeho „staronovou“ uzavřenou variantu, která má představovat způsob, jakým by skotský tým zpátky v 60. letech základ XJ13 s uprostřed uloženým motorem využil ke své cestě za slávou. Už se tedy nejedná o pravý Jaguar, ale retro závoďák pojmenovaný Ecurie Ecosse LM69.

Jelikož se tým rozhodl ctít konec 60. let, auto má být postaveno dle tehdejších technických pravidel sezóny 1969. Kromě uzavřené karoserie však lze vidět změny oproti originálnímu XJ13 třeba na přídi s jinak tvarovanými světlomety či křidélky na bocích, dlouhá záď je opatřena pevným křídlem mezi blatníky a došlo i na širší kola a pneumatiky.    

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Jaguar XE Project 8 zahodil velké křídlo. Limitovaná Touring verze poputuje i do Česka

Stejně jako původní inspirace, také LM69 používá uprostřed uložený dvanáctiválec, který je viditelný pod průhledným krytem motoru. Ecurie Ecosse zatím nezveřejnilo výkonnostní hodnoty jejich počinu, zájemcům ale nabídne buď pětilitrový objem jako u originálu, nebo silnější převrtaný motor na 7,3 litru.

Jelikož je řeč o zájemcích v množném čísle, nového LM69 má vzniknout limitovaná série 25 kusů. A přestože je úžasně vypadající staromódní závoďák určený především na okruh, na britských silnicích je ho dokonce možné přihlásit do provozu. No nekupte to, i když cenovku této specialitky dosud ještě neznáme.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků