Eco-Speedster: 1300 ccm, 250 km/h, spotřeba 2,5 l – to není vtip!

Čeká nás největší ofenzíva vznětových motorů v celé historii značky Opel. V Paříži představí rüsselheimská automobilka doslova neuvěřitelný koncept Eco-Speedster. Ve spojení s Fiatem vyrobil koncern GM čtyřválcový turbodiesel common-rail CDTI o objemu 1,3 a výkonu 112 koní. S tímto agregátem by měl Eco-Speedster uhánět rychlostí až 250 km/h při průměrné spotřebě 2,5 litru (!) nafty na 100 kilometrů.

Tyto šokující hodnoty byly dosáhnuty díky karoserii z uhlíkových vláken, koncept takto váží pouze 660 kg. Celé vozidlo vykázalo v aerodynamickém tunelu výsledný součinitel odporu vzduchu 0,20 cw, což je hodnota téměř rekordní. Opel také počítá s tím, že se s tímto speedsterem do Guinessovy knihy rekordů rozhodně zapíše. Do roku 2003 chce představit další čtyři zbrusu nové vznětové jednotky s výkonovým spektrem do 177 koní, které budou postupně implementovány do celé modelové palety.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků