Eco-Speedster: 1300 ccm, 250 km/h, spotřeba 2,5 l – to není vtip!

Čeká nás největší ofenzíva vznětových motorů v celé historii značky Opel. V Paříži představí rüsselheimská automobilka doslova neuvěřitelný koncept Eco-Speedster. Ve spojení s Fiatem vyrobil koncern GM čtyřválcový turbodiesel common-rail CDTI o objemu 1,3 a výkonu 112 koní. S tímto agregátem by měl Eco-Speedster uhánět rychlostí až 250 km/h při průměrné spotřebě 2,5 litru (!) nafty na 100 kilometrů.

Tyto šokující hodnoty byly dosáhnuty díky karoserii z uhlíkových vláken, koncept takto váží pouze 660 kg. Celé vozidlo vykázalo v aerodynamickém tunelu výsledný součinitel odporu vzduchu 0,20 cw, což je hodnota téměř rekordní. Opel také počítá s tím, že se s tímto speedsterem do Guinessovy knihy rekordů rozhodně zapíše. Do roku 2003 chce představit další čtyři zbrusu nové vznětové jednotky s výkonovým spektrem do 177 koní, které budou postupně implementovány do celé modelové palety.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků