Eco-Speedster: 1300 ccm, 250 km/h, spotřeba 2,5 l – to není vtip!

Čeká nás největší ofenzíva vznětových motorů v celé historii značky Opel. V Paříži představí rüsselheimská automobilka doslova neuvěřitelný koncept Eco-Speedster. Ve spojení s Fiatem vyrobil koncern GM čtyřválcový turbodiesel common-rail CDTI o objemu 1,3 a výkonu 112 koní. S tímto agregátem by měl Eco-Speedster uhánět rychlostí až 250 km/h při průměrné spotřebě 2,5 litru (!) nafty na 100 kilometrů.

Tyto šokující hodnoty byly dosáhnuty díky karoserii z uhlíkových vláken, koncept takto váží pouze 660 kg. Celé vozidlo vykázalo v aerodynamickém tunelu výsledný součinitel odporu vzduchu 0,20 cw, což je hodnota téměř rekordní. Opel také počítá s tím, že se s tímto speedsterem do Guinessovy knihy rekordů rozhodně zapíše. Do roku 2003 chce představit další čtyři zbrusu nové vznětové jednotky s výkonovým spektrem do 177 koní, které budou postupně implementovány do celé modelové palety.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků