Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Prodej formule 1 oficiálně odstartoval. Liberty Media koupila zatím část akcií mateřské společnosti Delta Topco, v první fázi se jedná o 18,7 % v hodnotě 746 milionů dolarů (17,9 miliardy korun). Postupně svůj podíl bude navyšovat, stane se majoritním a posléze stoprocentním vlastníkem.

Novým šéfem bude Chase Carey, kterého zatím najdeme ve vedení 21st Century Fox. Bernie Ecclestone, o jehož definitivním odchodu proběhla médii nejedna spekulace, zůstává ve funkci CEO, tedy výkonného ředitele. Ve středu 7. září potvrdil agentuře Reuters, že Liberty si přeje jeho setrvání ve funkci další tři roky.

Kompletní transakce v hodnotě zhruba 8,5 miliardy dolarů (203,5 mld. Kč) má být dotažena do konce v prvním čtvrtletí roku 2017. Přes polovinu, 4,4 miliardy v americké, respektive 105,4 miliardy v české měně, připadne na nové investice, zbytek spolykají dluhy. Zároveň vznikne nová společnost Formula One Group, kde na Liberty připadne 35% podíl, ostatní majitelé včetně CVC dostanou zbytek, ale bez možnosti rozhodování, nepřipadne jim hlasovací právo.

V rozhovoru pro server Autosport.com Ecclestone řekl: „Liberty kupuje F1, aby vydělávala peníze. Takový je jejich záměr. Nedívají se na ni jako na koníček. Nechápu, proč někdo kritizoval CVC, oni byli přece akcionáři a nikoli management. Liberty se od CVC neliší, ale já pevně věřím, že tato dohoda bude pro formuli 1 prospěšná.“

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků