Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Prodej formule 1 oficiálně odstartoval. Liberty Media koupila zatím část akcií mateřské společnosti Delta Topco, v první fázi se jedná o 18,7 % v hodnotě 746 milionů dolarů (17,9 miliardy korun). Postupně svůj podíl bude navyšovat, stane se majoritním a posléze stoprocentním vlastníkem.

Novým šéfem bude Chase Carey, kterého zatím najdeme ve vedení 21st Century Fox. Bernie Ecclestone, o jehož definitivním odchodu proběhla médii nejedna spekulace, zůstává ve funkci CEO, tedy výkonného ředitele. Ve středu 7. září potvrdil agentuře Reuters, že Liberty si přeje jeho setrvání ve funkci další tři roky.

Kompletní transakce v hodnotě zhruba 8,5 miliardy dolarů (203,5 mld. Kč) má být dotažena do konce v prvním čtvrtletí roku 2017. Přes polovinu, 4,4 miliardy v americké, respektive 105,4 miliardy v české měně, připadne na nové investice, zbytek spolykají dluhy. Zároveň vznikne nová společnost Formula One Group, kde na Liberty připadne 35% podíl, ostatní majitelé včetně CVC dostanou zbytek, ale bez možnosti rozhodování, nepřipadne jim hlasovací právo.

V rozhovoru pro server Autosport.com Ecclestone řekl: „Liberty kupuje F1, aby vydělávala peníze. Takový je jejich záměr. Nedívají se na ni jako na koníček. Nechápu, proč někdo kritizoval CVC, oni byli přece akcionáři a nikoli management. Liberty se od CVC neliší, ale já pevně věřím, že tato dohoda bude pro formuli 1 prospěšná.“

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků