Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Ecclestone ve vedení F1 nekončí. Co říká na adresu Liberty Media?

Prodej formule 1 oficiálně odstartoval. Liberty Media koupila zatím část akcií mateřské společnosti Delta Topco, v první fázi se jedná o 18,7 % v hodnotě 746 milionů dolarů (17,9 miliardy korun). Postupně svůj podíl bude navyšovat, stane se majoritním a posléze stoprocentním vlastníkem.

Novým šéfem bude Chase Carey, kterého zatím najdeme ve vedení 21st Century Fox. Bernie Ecclestone, o jehož definitivním odchodu proběhla médii nejedna spekulace, zůstává ve funkci CEO, tedy výkonného ředitele. Ve středu 7. září potvrdil agentuře Reuters, že Liberty si přeje jeho setrvání ve funkci další tři roky.

Kompletní transakce v hodnotě zhruba 8,5 miliardy dolarů (203,5 mld. Kč) má být dotažena do konce v prvním čtvrtletí roku 2017. Přes polovinu, 4,4 miliardy v americké, respektive 105,4 miliardy v české měně, připadne na nové investice, zbytek spolykají dluhy. Zároveň vznikne nová společnost Formula One Group, kde na Liberty připadne 35% podíl, ostatní majitelé včetně CVC dostanou zbytek, ale bez možnosti rozhodování, nepřipadne jim hlasovací právo.

V rozhovoru pro server Autosport.com Ecclestone řekl: „Liberty kupuje F1, aby vydělávala peníze. Takový je jejich záměr. Nedívají se na ni jako na koníček. Nechápu, proč někdo kritizoval CVC, oni byli přece akcionáři a nikoli management. Liberty se od CVC neliší, ale já pevně věřím, že tato dohoda bude pro formuli 1 prospěšná.“

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků