Ecclestone si brousí zuby na Nürburgring, zaplatí 130 milionů eur?

Legendárnímu německému okruhu svitla naděje na přežití: do hry se možná vloží jedna z nejvlivnějších postav současného motoristického sportu…
Ecclestone si brousí zuby na Nürburgring, zaplatí 130 milionů eur?

Nürburgring a jeho Severní smyčka, to je modla nejen pro milovníky historie motorizmu z celého světa, ale také pro každého, kdo se chce za dostupný peníz svézt po skutečné závodní trati. V současnosti se ale tento okruh nachází v dosti svízelné finanční situaci, jež přesně před rokem vyústila ve vyhlášení bankrotu. Od nejhoršího v srpnu okruh Nürburgring zachránila subvence německé vlády, ta ale pro něj od té doby hledá nového majitele.

Sport | Byznys | Ostatní značky

Nürburgring žije dál. Německá vláda poskytla 254 miliónů eur

Podle rozhovoru pro magazín Die Welt by se jím mohl stát někdejší neomezený vládce Formule 1, samotný Bernie Ecclestone. Ten ve zmíněném rozhovoru o koupi okruhu Nürburgring údajně přemýšlí, ovšem rozhodne se až v průběhu následujících měsíců. Jen aby ale nebylo pozdě, původně se totiž měli zájemci hlásit do 12. června tohoto roku. A cena okruhu? Podle nedávných odhadů časopisu AutoWeek by to mělo být celkově něco přes 130 milionů eur.

Premiéry | Sportovní auta | Zajímavosti | Sport | Fascinace | První svezení | Jaguar

Jaguar: ostré povození na Nürburgringu

Okruh Nürburgring byl založen v roce 1927 jako pokus o oživení dosti chudé části Německa a skládal se z legendární Severní smyčky (Nordschleife) a Jižní smyčky (Südschleife). Severní smyčka se 180 zatáčkami, přezdívaná pro svoji obtížnost Zelené peklo, měří zhruba 23 km a v prvních ročnících se jezdila ve spojení s Jižní smyčkou (7,7 km), od třicátých let se nejvyšší soutěže jezdily jen na Nordschleife. Nürburgring se stal svědky bitev největších velikánů seriálů Grand Prix (později Formule 1) často na život a na smrt.

Video

Nürburgring v roce 2012: nejhezčí vrakoviště světa

Věřme, že Nürburgring najde co nejdříve nejen nového majitele, ale hlavně alespoň nějakou naději, že na něm vše poběží jako dosud. To by totiž byl ochoten oplakat asi málokdo…

 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků