Eaton pracuje na nových kompresorech

Dnešní přeplňovací kompresory jsou účinné, konstruované počítači a tepelně optimalizované. V budoucnu budou ještě lepší.

Současná konstrukce kompresorů stále vychází z osvědčeného konceptu používaného celá desetiletí. Aktuální vývoj se soustředí třeba na proměnnou rychlost jejich obrátek, jež přinese další výhody a umožní využití v maloobjemových hospodárných motorech včetně těch použitých u hybridních soustav. Některé z technologií, jako třeba již zmíněná proměnná rychlost, jsou již blízko sériové produkci, zatímco některé další, včetně dmychadel s elektrickým pohonem, jsou zatím spíše hudbou budoucnosti. Poptávka po kompresorech přitom utěšeně roste.

Jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu s kompresory pro přeplňování spalovacích motorů je společnost Eaton, která však na elektrický pohon dmychadel zatím pohlíží s nedůvěrou. Pracuje však na těchto agregátech, jež ale budou určeny pro vozy s palivovými články. Kompresory mají řadu předností před nejrozšířenějšími turbodmychadly a mezi ty nejvýznamnější patří vysoký účinek již z nízkých otáček. To je činí optimálními při použití u motorů pracujících většinou v konstantních otáčkách, tedy u hybridů. Důvod je jasný: jízda v nižších otáčkách, spojená s nízkými emisemi a spotřebou.

Kompresory Eaton si nedávno vybralo Audi pro svůj nový motor 3,0 TFSI V6, určený také pro model S4. Zde se uplatní jedno z nejvyspělejších dmychadel současnosti s označením Twin Vortices (TVS), jež z tří litrů objemu přinese 290 koní výkonu a 420 Nm točivého momentu. Stejné dmychadlo TVS používá již koncern General Motors, jenž je instaluje do vozů Cadillac CTS-V a Chevrolet Corvette ZR-1.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků