Eagle Lightweight GT je odpověď na tu nejtěžší otázku. Není ale pro každého

Prvotřídní restomody jsou pohlazením na duši pro všechny, kteří ještě věří v tradiční motorismus. Poslední výkřik od dílny Eagle však jen dokazuje, že stále žijeme v normálním světě.

Může být Jaguar E-Type ještě hezčí? Na tuto otázku se pokusila před pár lety odpovědět britská dílna Eagle. Jejich odvážný projekt britského restomodu vyústil v několik modelů, mezi kterými se blýskl hlavně Speedster, který se do povědomí širší veřejnosti dostal díky úžasné reportáži v motoristickém magazínu Top Gear. Ano, E-Type skutečně může být ještě hezčí.

Stejně jako u Alfy Romeo Disco Volante jsou vozy Eagle spíše ztělesněním vášně a nikoli konzumními produkty, který si může dovolit každý. I proto jsou u nich velmi vysoké cenovky a dovolit si takový restomod může jen opravdový nadšenec s úspěšným byznysem za zády.

Jaguar vrací do výroby blok slavného šestiválce XK. Potěší nejen majitele E-typů

Jaguar vrací do výroby blok slavného šestiválce XK. Potěší nejen majitele E-typů

Nejnovějším modelem původně renovátorské dílny Eagle je model Lightweight GT, který se inspiroval závodním E-Typem z 60. let. Výrobce tento vůz označuje jako chybějící kousek historie značky Jaguar a na jednom kousku stráví 8000 hodin ruční práce. Celý projekt vznikl na popud zákazníka, který se výrobce před třemi lety dotázal na jeho vizi původního vozu Lightweight, kterého bylo vyrobeno jen 12 kusů.

V porovnání s předchozími modely (Speedster, Low Drag GT a Spyder GT) se k verzi Lightweight muselo přistupovat jinak, protože originální model byl opravdovým závodním autem. Začalo se kompletním odstrojením Jaguaru E-Type (první série) a všechny panely karoserie se vyměnili za moderní hliníkové. Jenom tvarování karoserie zabralo 2500 hodin. Střecha je nyní nižší a blatníky širší, aby se do nich nacpala 16palcová kola v původním designu.

Slavná Alfa Romeo Giulia GT se vrací jako elektromobil. Bude vypadat božsky!

Slavná Alfa Romeo Giulia GT se vrací jako elektromobil. Bude vypadat božsky!

Pod kapotu se dostal přepracovaný motor XK, který mimochodem Jaguar začal nyní opět vyrábět, v nejaktuálnější hliníkové evoluci výrobny Eagle se třemi karburátory Weber a o objemu 4,7 litru. V 5750 otáčkách za minutu dosahuje výkonu 380 koní a ve 4000 otáčkách produkuje 508 N.m točivého momentu. Z 0 na 100 km/h vůz akceleruje pod pět vteřin a dosahuje maximální rychlosti přes 270 km/h.

Díky lehkým materiálům a technologii 3D tisku pro vybrané komponenty se podařilo udržet suchou hmotnost vozu na rozumných 1017 kilogramech. Závodní duch se možná promítl do motoru, karoserie i podvozku, ale v kabině jde o luxusní grand tourer s hromadou kůže a spoustou hliníkových detailů včetně hlavice řadící páky manuální převodovky.

Pagani nechal nahlédnout do své garáže. Ukázal sbírku modelů i milovaný Jaguar

Pagani nechal nahlédnout do své garáže. Ukázal sbírku modelů i milovaný Jaguar

Cenu za tento skvost jsme bohužel nedohledali. Britský novinář Henry Catchpole se ovšem nechal slyšet, že jde o šestimístnou sumu. Pochopitelně v librách. Eagle Lightweight GT tedy opravdu není pro každého. Pro někoho, kdo si koupí extrémní supersport, aby se s ním ploužil po Monaku, ale také není. Na Eagle je potřeba mít styl a kapitál. Takových lidí je málo, ale právě díky nim takové krásné vozy existují.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

dnes | Jiří Baborský | 5 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 30 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků