Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Legendární Jaguar E-Type se vrací v podobě série Lightweight Speedster. A podávat se údajně bude.

Sportovní Jaguar E-Type se stal nezaměnitelným zjevem a ikonou šedesátých let. Co na tom, že to auto skoro nezatáčelo, bylo krásné, nesmírně rychlé a přiměřeně praktické pro každodenní provoz. Jaguar E-Type je však obecně poměrně známým „klasikem“, zájemce o podrobnosti odkazujeme na naši obsáhlou monografii tohoto modelu. Na letošním veletrhu sportovních automobilů a soutěži elegance Salon Privé, která proběhne v londýnském Syon House ve dnech 22. až 24. června, zažije svoji (další) renesanci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svém stánku tam totiž britský malosériový producent Eagle, který již nyní repliky starých jaguarů staví, hodlá vystavit speciální provedení E-Type Lightweight Speedster, jež označuje za „nejexkluzivnější ručně vyráběný automobil světa“. E-Type LS po stránce vzhledu jasně vychází z předlohy, dočkal se ale poněkud svalnatějších proporcí a jízdních vlastností a výkonů srovnatelných se současnými supersporty (poměr výkonu a hmotnosti je údajně stejný jako u nejnovějšího Porsche 911 Turbo). Henry Pearman, zakladatel firmy Eagle, k připravované premiéře vozu E-Type LS doplnil: „Vůz je koktejlem prvků původního Jaguaru, třicetileté zkušenosti s jeho vylepšování a těch nejmodernějších konstrukčních řešení.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z původních částí Jaguaru E-Type byla přepracována a odlehčena, takže se novinka údajně s pohotovostní hmotností vměstnala pod hranici 1 000 kg. O pohon vozu se stará hliníkový řadový šestiválec s objemem 4,7 l a dvojicí vačkových hřídelů v hlavě, který byl vyšlechtěn přímo z původního motoru. Díky použití elektronického vstřikování dosahuje výkonu 314 koní (231 kW) při 4 800 ot./min. a točivého momentu 460 Nm při 3 600 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová převodovka, jež točivý moment přenáší na zadní kola skrze samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posilové brzdy využívají odvětrávaných a odvrtávaných kotoučů s průměrem 315 mm vpředu a 280 mm vzadu a hliníkových čtyřpístkových třmenů. Stylové šestnáctipalcové výpletové ráfky s centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 225/55 vpředu a 245/55 vzadu. Nejvyšší rychlost činí 258 km/h a zrychlení z klidu na 96 km/h údajně proběhne za méně než 5 s. Detaily a ceny budou uvolněny v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků