Eagle E-Type Speedster: ceny již v červnu

Legendární Jaguar E-Type se vrací v podobě série Lightweight Speedster. A podávat se údajně bude.

Sportovní Jaguar E-Type se stal nezaměnitelným zjevem a ikonou šedesátých let. Co na tom, že to auto skoro nezatáčelo, bylo krásné, nesmírně rychlé a přiměřeně praktické pro každodenní provoz. Jaguar E-Type je však obecně poměrně známým „klasikem“, zájemce o podrobnosti odkazujeme na naši obsáhlou monografii tohoto modelu. Na letošním veletrhu sportovních automobilů a soutěži elegance Salon Privé, která proběhne v londýnském Syon House ve dnech 22. až 24. června, zažije svoji (další) renesanci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svém stánku tam totiž britský malosériový producent Eagle, který již nyní repliky starých jaguarů staví, hodlá vystavit speciální provedení E-Type Lightweight Speedster, jež označuje za „nejexkluzivnější ručně vyráběný automobil světa“. E-Type LS po stránce vzhledu jasně vychází z předlohy, dočkal se ale poněkud svalnatějších proporcí a jízdních vlastností a výkonů srovnatelných se současnými supersporty (poměr výkonu a hmotnosti je údajně stejný jako u nejnovějšího Porsche 911 Turbo). Henry Pearman, zakladatel firmy Eagle, k připravované premiéře vozu E-Type LS doplnil: „Vůz je koktejlem prvků původního Jaguaru, třicetileté zkušenosti s jeho vylepšování a těch nejmodernějších konstrukčních řešení.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každá z původních částí Jaguaru E-Type byla přepracována a odlehčena, takže se novinka údajně s pohotovostní hmotností vměstnala pod hranici 1 000 kg. O pohon vozu se stará hliníkový řadový šestiválec s objemem 4,7 l a dvojicí vačkových hřídelů v hlavě, který byl vyšlechtěn přímo z původního motoru. Díky použití elektronického vstřikování dosahuje výkonu 314 koní (231 kW) při 4 800 ot./min. a točivého momentu 460 Nm při 3 600 ot./min. Na motor navazuje pětistupňová převodovka, jež točivý moment přenáší na zadní kola skrze samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Posilové brzdy využívají odvětrávaných a odvrtávaných kotoučů s průměrem 315 mm vpředu a 280 mm vzadu a hliníkových čtyřpístkových třmenů. Stylové šestnáctipalcové výpletové ráfky s centrální maticí obouvají pneumatiky o rozměru 225/55 vpředu a 245/55 vzadu. Nejvyšší rychlost činí 258 km/h a zrychlení z klidu na 96 km/h údajně proběhne za méně než 5 s. Detaily a ceny budou uvolněny v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků